VOZILI SMO

Corsa-e istinski je Opelov gradski bestseller za električno doba pred nama

U bitku malih, kompaktnih, električno pogonjenih hatchbackova Opel ulazi sa šestom generacijom Corse
Opel Corsa E
 CROPIX

Do kraja godine u planovima Opela zacrtano je predstavljanje osam elektrificiranih modela uključujući i novu generaciju Astre. No, to je tek početak, jer ambiciozna strategija do 2024. najavljuje da će svaki model koji u Rüsselsheimu stave na tržište, biti ponuđen i s električnim pogonom. Prvi korak u zacrtanom smjeru bio je Grandland X HYbrid4, plug-in hibridna verzija Opelovog SUV-a, a sada je na red stigla električna verzija nove Corse.

image
Opel Corsa E
CROPIX

Šesta generacija najprodavanijeg Opela u električnom izdanju ujedno je i tehnološki najnaprednija verzija. U Opelu su nastavili s dobrom navikom demokratizacije tehnologije, posebice sigurnosne i prvi put u segmentu, s Corsom-e predstavljeni su IntelliLux LED prednja svjetla i sustavom automatske prilagodbe svjetlosnog snopa. Poboljšan je sustav prepoznavanja znakova i svjetlosna led signalizacija više ne unosi zabunu, a isto vrijedi i za prilagodljivi tempomat, pomoć pri parkiranju i nadzor slijepih kutova.

image
Opel Corsa E
CROPIX

Kao što se već dalo naslutiti po slikama, Corsa-e izvana izgleda kao i svaka druga. Uostalom silazi s proizvodnih traka u Zaragozi na kojim nastaju benzinska i dizelska verzija. Ni unutrašnjost ne donosi veće promjene izuzmemo li grafiku na digitalnoj instrument ploči. No, ispod lima stvari su radikalno drugačije. Ispod prednjih i stražnjih sjedala krije se 216 ćelija podijeljenih u 18 modula koje tvore bateriju od 50 kWh. Paket na koji u Opelu daju jamstvo koje traje 8 godina ili 160.000 km. Električni motor koji se njima napaja razvija 136 KS i vrlo učinkovitih 260 Nm momenta od 300 do 3673 okretaja. Pogon je naravno na prednje kotače, a ono što je kupcima električnih vozila najvažnije je domet koji prema WLTP standardu iznosi 337 km. Brojka koju s obzirom na dosadašnja iskustva treba uzeti s rezervom, ali u svakom slučaju, Opelov kompakt djeluje spremno za svakodnevnu gradsku uporabu.

image
Opel Corsa E
CROPIX

Budući da Corsa-e dijeli puno više od same platforme s Peugeotom e-208, nije iznenađujuće da se na cesti ponaša vrlo slično. Pomno raspoređene baterije, kao i ostali elementi pogona spustili su težište za šest centimetara niže u odnosu na ostale verzije. Paket baterija koji teži 345 kg ukupnu masu podigao je 1530 kg, što je znatno više u odnosu na benzinski model (1138 kg) koji smo testirali u ožujku. U tu svrhu električna Corsa dobila je kruću šasiju, a trag kotača i međuosovinski razmak neznatno su prošireni.

image
Opel Corsa E
CROPIX

U vožnji Corsa djeluje okretno i vrlo živahno, te pokazuje zavidnu preciznost upravljanja i djeluje vrlo uvjerljivo kroz zavoje. Vozaču su na raspolaganju tri programa vožnje, Normal, Eco i Sport, a posljednja dva ujedno su i najzanimljivija. Ekološki način vožnje omogućit će dostizanje najveće kilometraže, dok će sportski otkriti maksimalne performanse. Uz odlučan pritisak na papučicu gasa do 50 km/h ubrzava za 2,8 sekundi, a u istom ritmu nastavlja i do 100 km/h koje lovi za 8,1. Najveća brzina je 150 km/h koja se postiže u sva tri predviđena programa vožnje koja se prvenstveno razlikuju po broju konja koje električni motor isporučuje.

image
Opel Corsa E
CROPIX

U Eco je vozaču na raspolaganju 82 KS, u Normalu 110, a maksimalnih 136 razvija u Sport programu.
U većini slučajeva Eco načinu rada ima najviše smisla. Unatoč ograničenju snage Corsa je dovoljno živahna i za izlazak na autocestu, a istodobno omogućen je maksimalan domet. Punjenje baterija u vožnji pri kočenju i usporavanju može se poboljšati pomicanjem ručice mjenjača iz položaja D u B, pri čemu motor koji postaje generator usporava Corsu dvostruko većom silom, no, za pravo punjenje ključna je utičnica na koju ćete spojiti kabel. Priključite li Corsu-e na izvor od 100kW, baterije će za samo pola sata dosegnuti 80 posto kapaciteta, dok će na klasičnoj kućnoj utičnici za isti rezultat trebati 25 sati.
Električna Corsa stoji 256.356 kn (uz državne poticaje 186.356), ali i unosi radikalnu promjenu u imidž kojim je najprodavaniji Opelov model do sada nastupao na tržištu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 16:29