Citroën je upravo predstavio potpuno novu, četvrtu generaciju modela C3 koja probija led u električnoj izvedbi ë-C3. Francuzi su na premijeri potvrdili da će novi C3 naknadno biti dostupan i u standardnoj benzinskoj varijanti.
Već na prvi pogled očito je da su francuski dizajneri povukli vrlo hrabar, hazarderski potez. Posebno ako uzmemo u obzir da C3 čini oko 30 posto ukupne prodaje Citroëna u Europi. Dakle, radi se o stožernom modelu marke s kojim eksperimentiranje može biti dvosjekli mač.
Potpuno novo lice s novim svjetlosnim potpisom sada krase LED prednja i stražnja svjetla, a tu je i novi logo marke. Dizajnerska inspiracija novog C3 bio je čudnovati koncept Citroën Oli kojeg smo nedavno provozali u Italiji, a takav neobičan izgled definitivno će osigurati trenutnu prepoznatljivost na cesti.
Uz atraktivnu vanjštinu, glavna novost električnog Citroëna je cijena manja od 25.000 eura!
Novi ë-C3 je prvi model iz grupacije Stellantis koji vozi na novoj verziji BEV platforme ‘Smart Car‘. Radi se o globalnoj platformi koja se koristi na tržištima Indije i Južne Amerike, a koja uz ekonomičnost, nudi i fleksibilnost ugradnje motora s unutarnjim izgaranjem.
Zahvaljujući bateriji od 44 kWh, doseg električnog C3 iznosi 320 kilometara (prema WLTP testiranju).
Osim toga, mogućnost brzog punjenja (100 kW) osigurava punjenje od 20 do 80 posto za samo 26 minuta.
Standardno punjenje izmjeničnom strujom (7kW) od 20 do 80 posto traje oko 4 sata i 10 minuta te dva sata i 50 minuta ako je dostupan punjač od 11 kW. Pristup kućnim i javnim AC punionicama jednostavan je pomoću serijskog Mode 3 kabela, koji je funkcionalan za punjenje kod kuće putem zidne kutije, kao i na javnim punionicama.
Električni motor od 83kW (113 KS) i potpuno automatski mjenjač nude ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 11 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 135 km/h.
Po prvi put, C3 serijski stiže s ovjesom Advanced Comfort s progresivnim hidrauličnim graničnicima u svim verzijama, a važna novost su i sjedala napunjena pjenom visoke gustoće.
Iako je samo 19 mm dulji i šest mm širi od prethodnika, Citroen tvrdi da je kabina novog ë-C3 prostranija, posebno za putnike na stražnjim sjedalima.
Kabinom dominira 10,25-inčni infotainment ekran u boji, blago nagnut prema vozaču, a Francuzi tvrde i da je osjetno funkcionalnija povezivost, odnosno pristup glazbi, radiju, upućivanju poziva i navigaciji putem mobilnog uređaja.
Prodaja novog Citroëna ë-C3 u Europi kreće početkom 2024. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....