TRŽIŠTE

Carine ih ne zaustavljaju, samo čine ‘prljavijima‘: Drastično je porasla prodaja kineskih auta u Europi

Zbog carina mnogi kineski proizvođači automobila sve više nude automobile s pogonskim sklopovima na izgaranje

Kineski auti, ilustracija

 Profimedia

Hoće li se kineski napredak u Europi nakon uvođenja carina na kineske električne automobile zaustaviti? Sudeći po najnovijim europskim prodajnim brojkama, definitivno ne. Jedino što se čini da europske uvozne carine postižu, jest da Kinezi u Europu sve više izvoze automobile s pogonom na unutarnje izgaranje.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

Europske prodajne brojke tvrtke Dataforce, koje je objavio Automotive News Europe, pokazuju da je u veljači u Europi prodano čak 64 posto više kineskih automobila nego godinu dana ranije. Prodana su 38.902 kineska automobila, čime je tržišni udio kineskih marki povećan s 2,5 na 4,1 posto.

image

Plug-in hibridni Lynk & CO 01

CROPIX

Zbog carina mnogi kineski proizvođači automobila sve više nude automobile s pogonskim sklopovima na izgaranje. Naime, benzinski modeli i plug-in hibridi još ne podliježu dodatnim carinama, pa zbog toga kineski proizvođači sve više forsiraju njihovu prodaju u Europi. Zbog toga su za rast od 64 posto u potpunosti zaslužni modeli koji imaju benzinske motore, budući da su kineska električna vozila zapravo imala pad prodaje od 3,4 posto u odnosu na prošlu godinu.

image

Kineski automobili, proizvodnja (ilustracija)

jeremy sutton-hibbert/Alamy/Alamy/Profimedia

Kineski brendovi trenutačno posebno dobro posluju s plug-in hibridima te su oni "pronašli" 4744 europskih kupaca u veljači, što je 321 posto više u odnosu na 2024. godinu. Automotive News je naveo BYD Seal U kao primjer, jer taj automobil dolazi kao električni i plug-in hibridni automobil. Potpuno električna varijanta prodana je u 519 primjeraka, a plug-in hibrid u čak 2281 primjerku.

image

Kineski električni auti, ilustracija

Profimedia

Velik rast prodaje među kineskim markama bilježi Omoda, koja se tek počela probijati na tržište, najviše s benzinskim motorima. Dobro ide i markama BYD i MG. S druge strane, prilično loše rezultate u Europi imaju Zeekr, Lynk &Co, Xpeng i Nio, što pokazuje da će nekim kineskim markama biti dosta teško probiti se u Europi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. ožujak 2025 17:02