Prva linija obrane

Bez obzira na odluku EU parlamenta, Italija i dalje protiv zabrane prodaje auta s unutarnjim izgaranjem od 2035.

‘Ambiciozni ciljevi moraju se ostvariti stvarno, a ne samo na papiru. Moramo braniti našu auto industriju‘ rekao je Tajani

Gorivo, Tajani, ilustracija

 Profimedia

I prije je bilo kritika na odluku da u EU od 2035. proizvođači mogu prodavati samo vozila s nultom emisijom, no Europski parlament svejedno je odobrio zabranu prodaje automobila s unutarnjim izgaranjem od 2035.

Iako ovu mjeru još treba ratificirati i premda su s njom slažu sve zemlje članice Europske unije, čini se da nije sve dogovoreno. Italija je prva zemlja koja se otvoreno usprotivila zabrani prodaje automobila s unutarnjim izgaranjem u EU nakon 2035. godine.

image

Fiat 500e

Fiat

Učinio je to talijanski ministar vanjskih poslova Antonio Tajani u izjavi za Reuters. Tom izjavom Tajani od EU traži da poništi svoj plan zabrane prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, počevši od 2035. godine.

Prema talijanskim novinama Corriere della Sera, Tajani bi od Europske unije zatražio smanjenje emisija iz automobila za 90% umjesto 100% koliko se ovom novom mjerom namjerava postići.

image

Ferrari Daytona SP3

Ferrari

“Pobornik sam električnog automobila, ali ambiciozni ciljevi moraju se ostvariti stvarno, a ne samo na papiru”, rekao je talijanski ministar. "Moramo braniti našu automobilsku industriju".

Na taj će način Italija iznijeti protuprijedlog Europskoj uniji u kojem će tražiti ograničavanje smanjenja emisija zagađujućih čestica na 90% 2035. godine, umjesto 100% koliko je predložio Europski parlament, što će industriji dati priliku automobilskog sektora za prilagodbu.

Treba podsjetiti da je preostalo nešto manje od 12 godina da se u Europi zabrani prodaja automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ovom drastičnom mjerom EU namjerava promicati prelazak na električna vozila i tako se boriti protiv klimatskih promjena.

image

Fiat 500e

Fiat

Sa svoje strane, automobilski sektor u Italiji, kao i isti sektori u drugim susjednim zemljama, radi na razvoju tehnologije električnog pogona. Ipak, uloga koju motor s unutarnjim izgaranjem ima na tržištu i dalje je pretežno dominantna. U Italiji automobilska industrija izravno i neizravno zapošljava više od 270.000 radnika i predstavlja više od 5% BDP-a zemlje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 18:30