STIŽU TEŠKA VREMENA

AUTOINDUSTRIJA NA KONOPCIMA Pitanje je hoće li se i kada nakon korone svjetska ekonomija vezana uz proizvodnju auta oporaviti ili će pasti u knock-out

 
 REUTERS

Pandemija virusa COVID-19 poharala je cijeli svijet. Osim što su brojni ljudi izgubili živote, a još više ih je zaraženo, korona virus ima velik utjecaj i na globalnu ekonomiju.

Jedna od najvećih žrtvi je upravo automobilska industrija jer se ona oslanja na brojne dobavljače diljem svijeta.

Sve je krenulo sredinom veljače kad je korona virus počeo „harati“ diljem Kine. Značajno se smanjila proizvodnja, zbog čega su ispaštali skoro svi proizvođači električnih automobila.

Tada je zabilježen i velik pad prodaje automobila u Kini od gotovo 79 posto.

Početak širenja virusa diljem svijeta najviše je izašao na vidjelo kad su odgođeni najpoznatiji sajmovi automobila, onaj u Ženevi i u New Yorku, a čini se da ni od idućeg velikog salona automobila, onog u Pekingu idućeg mjeseca neće biti ničeg.

Svemu tome uslijedila su i odgađanja svih prezentacija najnovijih automobila te odgađanja sportskih događaja poput, nama najzanimljivijih, utrka Formule 1.

Honda

Iako mnogi smatraju da odgađanje takvih događaja nema velik utjecaj na automobilsku industriju, treba uzeti u obzir da je upravo to jedna od najvećih reklama mnogim proizvođačima. Ako nema takve „reklame“, prodaja vrlo često počinje značajno padati, što se i pokazalo u posljednjih mjesec dana.

Pandemija virusom sada je značajno počela utjecati i na samu proizvodnju jer brojni proizvođači su ugasili svoje tvornice. S obzirom na to da je Italija trenutno najviše zahvaćena virusom, Fiat Chrysler Automobili (FCA) prvi su prekinuli proizvodnju, a ubrzo su im se pridružili Ferrari i Lamborghini.

Naime, proizvodnja nije samo ugašena diljem Italije, jer je FCA prekinuo proizvodnje i u Poljskoj i Srbiji. Grupacija PSA također je najavila da će uskoro prekinuti proizvodnju svojih brendova Citroen, Peugeot, DS, Opel i Vauxhall diljem Francuske, Velike Britanije, Španjolske i Slovačke.

Stručnjaci pretpostavljaju da će uskoro i kompanije poput General Motorsa i Volkswagena zaustaviti trake u svojim tvornicama zbog velikog nedostatka različitih komponenti.

Kad se korona virus pojavio u Kini prodaja putničkih automobila pala je u prvih 16 dana veljače za vrtoglavih 92 posto u odnosu na isti mjesec 2019. Sada isti scenarij čeka cijeli svijet...

No zanimljivo je vidjeti da su neki od proizvođača počeli državama nuditi svoje tvornice kao buduće karantene, ako će za to biti potrebe.

Jedno je jasno, korona virus na cijelu svjetsku ekonomiju i sve djelatnosti već sada ima velik utjecaj, pa tako i na automobilsku industriju, ali jednom kad se situacija smiri, tek će se početi zbrajati šteta.

A, ona bi u konačnici mogla rezultirati iznimno velikim financijskim gubicima, kašnjenjem premijera i lansiranja, otpuštanjem brojnih zaposlenika, rezanjem troškova razvoja budućih modela...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:15