Konceptni automobili idealna su prilika za bildanje imidža kompanije. Iznimka nije niti Audi koji je upravo predstavio treći model u nizu iz 'obitelji' Sphere. Nakon prošlogodišnjih Skysphere (roadster) i Grandsphere (limuzina), stigao je Urbansphere.
Ovaj prostrani koncept djeluje kao lounge na kotačima i mobilni ured te služi kao komforni životni prostor tijekom vremena provedenog u prometu. Urbansphere objedinjuje luksuz potpune privatnosti i sveobuhvatne ponude naprednih tehnoloških rješenja.
Tehnologija automatizirane vožnje na 4. razini transformira unutrašnjost bez kola upravljača, papučica ili zaslona u mobilni interaktivni prostor, koji se prilagođava novim ponudama digitalnog sustava.
Audijev koncept dugačak je 5,51 metra, širok 2,01 metra i visok 1,78 metara, a međuosovinski razmak rastegnut je na 3,4 metara.
Četiri zasebna sjedala u dva reda putnicima nude prvoklasnu udobnost. Stražnja sjedala nude posebno izdašne dimenzije te cijeli niz opcija za prilagodbu. Naslon za leđa može se nagnuti do 60 stupnjeva, dok se istovremeno proširuju nasloni za noge. Dok razgovaraju, putnici se mogu okrenuti jedni prema drugima na zakretnim sjedalima.
Kada se putnici žele zajednički koristiti infotainment sustavom, tu je prozirni OLED zaslon velikog formata koji se izvlači okomito iz krovnog područja u zonu između dva reda sjedala. Upotrebom toga 'kinematografskog zaslona' koji se proteže duž cjelokupne širine unutrašnjosti, dvoje putnika u stražnjem redu sjedala može zajednički sudjelovati u videopozivu ili gledati film.
Tehnološka platforma koncepta Audi Urbansphere – PPE ('Premium Platform Electric') – dizajnirana je ekskluzivno za električne pogonske sustave s baterijom. Ključni element platforme PPE jest baterijski modul smješten između osovina, koji – baš kao i u konceptnom vozilu Audi Grandsphere – ima energetski kapacitet od oko 120 kWh.
Dva elektromotora isporučuju ukupnu izlaznu snagu od 295 kW te okretni moment od 690 Nm. Audi Urbansphere i dalje je opremljen stalno dostupnim quattro pogonom.
Jezgru pogonskog sustava predstavlja tehnologija punjenja snage 800 V. Ona osigurava da se baterija može puniti snagom do 270 kW na stanicama za brzo punjenje unutar najkraćeg vremena. S obzirom na to, vremena punjenja približavaju se onima konvencionalnog zaustavljanja za punjenje vozila s pogonom na motor na izgaranje jer je svega deset minuta dovoljno za punjenje baterije do razine dovoljne da bi vozilo moglo prijeći više od 300 kilometara.
Također, baterija, koja ima kapacitet veći od 120 kWh može se napuniti od 5 % do 80 % za manje od 25 minuta. To znači da se može očekivati doseg do 750 kilometara u skladu s WLTP standardom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....