Za Apriliju 2021. započela je grmljavinom novog Tuona 660. U osnovi radi se o ogoljenoj verziji Sportive RS660 koja je već prigrabila seriju komplimenata, ali široki upravljač i pomno uređena aerodinamika, uz moderne elektronske sustave i briljantan motor, najavljuju motocikl koji prije svega cilja na svestranost.
U potrazi za kombinacijom koja će idealno posložiti omjere između performansi, snage i lakoće upravljanja, kao uzor poslužio je Tuono V4 1100 od kojeg su direktno pristigli neki vrhunski sadržaji, ali temelj od kojeg se krenulo je RS 660. Za početak Tuono 660 naslijedio je izvrstan omjer težine i snage. Sa 183 kg u voznom stanju i 95 KS, pravi je rekorder u kategoriji, što ujedno predstavlja idealnu formulu za zabavu.
Površine oklopa nadilaze uobičajene okvire naked motora, a svojim agresivnim dizajnom (karakterističnim za obitelj Tuono), samo pojačava njegov sportski karakter. Inovativni koncept dvoslojnog oklopa koji otkriva temeljit rad u zračnom tunelu, rezultirao je dodatnim kanalima za protok zraka koji osim što donosi manji otpor, povećava i stabilnost pri većim brzinama, ali i poboljšava odvod topline motora.
Motor s dva redno postavljena cilindra nagnuta prema naprijed koji arhitekturom i tehničkim osobinama predstavlja polovicu moćnog V4, nosi stražnju vilicu i sastavni je element kompaktne, lagane i krute konstrukcije okvira. U odnosu na oklopljeni RS 660 motor je izgubio 5 konja, ali prema najavama zadržao isti, identičan osjećaj snage i eksplozije, tipičan za motore s odmakom od 270° u hodu klipova. Uz energičan odziv na gas (ride by-wire), reakcije motora na stražnji kotač pospješene su kraćim omjerima u mjenjaču u odnosu na RS 660.
Elektronika, naprednija od brojnih motocikala gornje klase, uz brojne kontrole nudi i pet programa vožnje (3 namijenjena za cestu i 2 za stazu). Izborima programa i stupnjevima kontrole upravlja se putem TFT zaslona instrumenata.
Ukratko
Unatoč rukohvatima, mjesto za suvozača zaista je oskudno. Praktično rješenje je nosač za pričvršćivanje torbe ispod uklonjivog sjedala
Glave cilindra, komore za izgaranje, kanali, cilindri, pa čak i klipovi, izvedeni su od V4 (1078 ccm), pri čemu su provrt i hod (81 x 63,9 mm) ostali isti
Tuono se najavljuje kao ekstremno intuitivni motocikl, uravnotežen izvan očekivanja, ali istodobno ozbiljnih performansi i iznimno učinkovit na cesti i na stazi
Izgled je obilježen prednjim led svjetlima s tri zasebna elementa, a digitalni TFT zaslon u boji pruža obilje informacija i pruža uvid u kompletan paket elektroničkih kontrola
Potpuno podesiva Kayaba prednja vilica promjera je 41 mm, a hoda 120 mm, dok stražnjem amortizeru (istog proizvođača, hoda 130 mm) nedostaje samo podešavanje na kompresiju
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....