IZVJEŠĆE DELOITTEA

Ambicije su jedno, a stvarnost nešto drugo: ‘Nagovoriti kupce da kupe električni auto je teško‘

U izvješću ima mnogo naznaka da je ono što je pred nama burna budućnost automobilske industrije

Teslina punionica

 Profimedia

Kakve god bile prednosti ili mane električnih vozila, najveći izazov leži u tome da proizvođači potaknu ljude da ih zapravo kupuju. Pokazalo se da je to jednako teško kao i učiniti njihove baterije dugotrajnijima i izgraditi sveobuhvatnu infrastrukturu za punjenje. Novo izvješće konzultantske tvrtke Deloitte pokazuje koliko je to veliki pothvat.

image

BMW i4

BMW

Deloitteovo posljednje izvješće nazvano ‘Globalna studija potrošača u automobilskoj industriji 2022.‘ donosi detalje o očekivanjima kupaca koja će pokretati automobilsko tržište u nadolazećim godinama. Izvješće je utemeljeno na anketi 26.000 potrošača iz ukupno 25 zemalja. Cijelo izvješće možete pronaći ovdje.

image

Tesla Model 3

CROPIX

I dok većina rezultata nije iznenađujuća, poput činjenice da ljudi još uvijek preferiraju osobna vozila u odnosu na javni prijevoz, činjenice da su spremni prihvatiti visoku tehnologiju sve dok je ne moraju plaćati, i da dalje žele kupovati nova vozila osobno, a ne preko interneta, tu su i neki neočekivani pokazatelji.

image

Volvo C40

Volvo

U SAD-u, čak 69 posto potrošača smatra da će njihovo sljedeće vozilo biti pogonjeno unutarnjim izgaranjem. 22 posto planira ići na neku vrstu hibrida, a samo pet posto Amerikanaca očekuje da će njihovo sljedeće vozilo biti potpuno električno.

image

Volkswagen ID.3

CROPIX

‘Kupci očekuju da će njihova vozila biti pristupačna‘, objašnjava Ryan Robinson, Deloitteov voditelj istraživanja automobila. ‘Punih 74 posto onih koji namjeravaju kupiti EV očekuju da će njihovo sljedeće vozilo koštati manje od 50.000 dolara (327.000 kuna). S prosječnom cijenom novog vozila koja se već približava 40.000 dolara (262.000 kuna), to je vrlo uzak raspon za elektriku‘.

image

Rimac Nevera

Rimac Automobili

Tu su i vlade država, koje napreduju s agresivnim politikama elektrifikacije, no ono što iz Deloitteovog izvješća vidljivo jest da su ambicije jedna stvar, a stvarnost nešto sasvim drugo. U Južnoj Koreji, na primjer, 23 posto kupaca smatra da će im sljedeći automobil biti EV. U Kini ta brojka iznosi 17 posto.

U izvješću ima mnogo naznaka da je ono što je pred nama burna budućnost automobilske industrije. ‘Postoji puno velikih ‘all-in‘ oklada. Upravo smo usred vrlo neurednog vremena‘, navodi Robinson.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 02:37