SAVJETNIK ZA VOZAČE

ADAC testirao 18 ljetnih guma: Dvije maksimalno sigurne, jedna opasna po život

ADAC je testirao ljetne gume u pomalo egzotičnoj dimenziji 225/40 R 18

Test ljetnih guma

 ADAC

Na najnovijem testu ljetnih guma, HAK i partneri iz europskih autoklubova pod lupu su stavili 18 različitih proizvoda u pomalo egzotičnoj dimenziji 225/40 R18, koja se ugrađuje u sportske inačice automobila u nižoj srednjoj klasi (kao što su Alfa Romeo Giulietta, Cupra Leon, Hyundai IONIQ, KIA ProCeed, Lexus IS, MINI Clubman, Subaru Impreza…).

Iako maksimalnu ocjenu izvrstan nitko nije zaslužio, razloga za zadovoljstvo i te kako ima, jer je čak 11 modela proglašeno vrlo preporučljivim, a četiri su preporučljiva. Nažalost, dva proizvoda su samo djelomično preporučljiva, a jedan se nikako ne preporučuje.

image

Test ljetnih guma

ADAC

Posebno veseli činjenica da prvi put imamo čak dva modela s maksimalnom ocjenom na području sigurnosti.

To su Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport, koji su demonstrirali fantastične karakteristike na suhoj podlozi. Ovi proizvodi nude iznimno visoku razinu prianjanja uz podlogu, izvanrednu preciznost te maksimalnu sigurnost čak i u kritičnim vozačkim situacijama. Slične rezultate postižu i na mokroj podlozi, gdje su zadržali izvrstan grip, te klize kroz vodu bez ikakvog napora.

image
ADAC

Preostalih devet vrlo preporučljivih modela predvode prije svih Michelin Pilot Sport 5 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, koji se se istaknuli na polju sigurnosti, a Michelin posebno i kao ekološka guma (najučinkovitija na testu).

Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107 i Firestone Firehawk Sport su također briljirali na području sigurnosti, ali i podbacili na ekološkoj komponenti (samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža).

Falken Azenis FK520 i Nexen N Fera Sport (gume tzv. nepremium proizvođača s prihvatljivijim cijenama) pokazali su manje nedostatke u udobnosti vožnje na suhom, ali su sve to ispravili kratkim zaustavnim putevima. Dodatni plus im je i visoka predviđena kilometraža.

Na dnu vodeće skupine su Dunlop Sport Maxx RT2 i Toyo Proxes Sport 2, koji se nisu uspjeli približiti vrhu tablice uglavnom zbog povećane abrazivnosti (iako Dunlop nudi visoku razinu sigurnosti, a Toyo kvalitetno ponašanje na suhoj podlozi).

Sljedeća četiri modela dobila su ocjenu preporučuje se prvenstveno zbog manjih nedostataka na području sigurnosti, a nisu briljirali ni po pitanju ekologije.

Uz to, Ceat SportDrive i Giti GitiSport S2 nisu se iskazali na mokroj, a Kumho Ecsta PS71 i Nokian Tyres Powerproof 1 na suhoj podlozi.

Na začelju su pneumatici relativno nepoznatih proizvođača Norauto Prevensys 4 i Syron Premium Performance koji se samo djelomično preporučuju. Ovi modeli su pokazali jasne nedostatke na suhoj polozi – nisku razinu preciznosti garniranu konstantnom potrebom za korekcijom putanje, dok je vožnja na limitu iznimno zahtjevna za vozača čije se vozilo kotrlja na ovim gumama.

image

Test ljetnih guma

ADAC

Na samom kraju poretka je još jedan prilično nepoznati proizvod pod nazivom Doublecoin DC-100, čije se kupnja nikako ne preporučuje. Na suhoj podlozi je jednako slab kao i dva prethodno spomenuta modela, dok je na mokroj podlozi još slabiji te je miljama iza konkurenata.

Najjasniji dokaz tome stiže s testa kočenja od 80 km/h do potpunog zaustavljanja, gdje je razlika između prvoga (Continental) i pretposljednjega (Giti) bila samo 6,2 metra (28,4 – 34,6), a onda je posljednji Doublecoin zaostao dodatnih 10,5 metara, ukupno 16,7 metara (45,1).

Drugim riječima – tamo gdje je vozilo opremljeno Continentalovim gumama stalo, vozilo s Doublecoin gumama se kretalo brzinom od 49 km/h, što je opasno brzo i s iznimno dramatičnim mogućim posljedicama, piše HAK.

image

Test ljetnih guma

HAK

Prednosti i nedostaci testiranih guma

Continental SportContact 7

vrlo preporučljivo

+ vrlo dobra na području sigurnosti vožnje, ujednačena guma, najbolja na testu na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma, najbolja na testu na području održivosti

– manji nedostatci kod poprečnog akvaplaninga

Bridgestone Potenza Sport

vrlo preporučljivo

+ vrlo dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma

– nešto veća težina, nešto veća potrošnja goriva

Michelin Pilot Sport 5

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, dobra na suhom, dobra na mokrom, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

Vredestein Ultrac Pro

vrlo preporučljivo

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, rubno nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto veća težina

Yokohama Advan Sport V107

vrlo preporučljivo

+ vrlo dobra na suhom, dobra na mokrom, vrlo niska potrošnja goriva

– manji nedostaci kod akvaplaninga, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma, nešto veća težina

Firestone Firehawk Sport

vrlo preporučljivo

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostatci kod akvaplaninga, ne prevelika predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma

Falken Azenis FK520

vrlo preporučljivo

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, manji nedostaci na mokrom, nešto veća težina

Dunlop Sport Maxx RT2

vrlo preporučljivo

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, najlakša guma na testu, niska potrošnja goriva

– ne prevelika predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma

Nexen N Fera Sport

vrlo preporučljivo

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga

Toyo Proxes Sport 2

vrlo preporučljivo

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma, nešto veća težina

Ceat SportDrive

preporučuje se

+ kratak zaustavni put na suhom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, rubno lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom

Kumho Ecsta PS71

preporučuje se

+ vrlo kratak zaustavni put na suhom, dobra na mokrom, vrlo niska potrošnja goriva

– slaba po udobnosti vožnje na suhom, nedostaci na području sigurnosti vožnje na suhom, niska predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma, nešto veća težina

Nokian Tyres Powerproof 1

preporučuje se

+ rubno dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma

– nedostaci u udobnosti vožnje na suhom

Giti GitiSport S2

preporučuje se

+ niska potrošnja goriva

– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, najmanja predviđena kilometraža na testu, povećano abrazivna guma, nešto veća težina

Norauto Prevensys 4

djelomično se preporučuje

+ rubno dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– slaba na suhom

Syron Tires Premium Performance

djelomično se preporučuje

+ nisko abrazivna guma, vrlo niska potrošnja goriva, lagana guma

– vrlo slaba na suhom, nedostaci na mokrom

Doublecoin DC100

ne preporučuje se

+ vrlo visoka predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, vrlo niska potrošnja goriva

– neadekvatna sigurnost u vožnji, slaba na suhom, vrlo slaba na mokrom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. veljača 2025 21:41