Nova studija u SAD otkriva da su automobili danas znatno manje šareni nego što su nekada bili, a sive boje dominiraju industrijom.
Američka tvrtka za prodaju rabljenih automobila iSeeCars izvijestila je da su tijekom 2004. godine u SAD-u automobili u monokromatskim tonovima činili 60,3 posto tržišta. Tijekom 2023. godine nijanse crne, bijele, srebrne i sive nosilo je čak 80 posto svih novih prodanih automobila u SAD-u. Sličan trend pokazuju i sva istraživanja na ovu temu u Europi.
Studija otkriva da je od monokromatskih boja najpopularnija bijela, koja ima 27,6 posto udjela među svim novim automobilima prodanima 2023. godine u usporedbi s 15,6 posto 2004 godine. Crna je sljedeća po popularnosti, s udjelom od 22 posto, dok je prije dva desetljeća držala 14 posto udjela. Siva je na trećem mjestu s udjelom od 21,3 posto (11,7 posto 2003.), dok je 9,1 posto svih prodanih novih automobila obojeno u srebrnu boju. Srebrna je ujedno i jedina monokromatska boja čiji udio je pao u odnosu na 2003, kada je držala 19 posto tržišta.
Zašto je tako prilično je jednostavno objasniti. Veliku većinu ponude na novim automobilima čine upravo monokromatske boje. Svaki novi model, kako u SAD-u, tako i u Europi, uglavnom ima nekoliko nijansi sive, crne i bijele boje u ponudi, dok zaista rijetko možemo naići na model koji nudi nešto šareniju ponudu boja. Također, kupci su svjesni da će automobil neutralne boje kasnije lakše prodati, odnosno da takvi auti bolje drže cijene. Valja uzeti u obzir i to da tvrtke imaju sve veći udio u ukupnoj prodaji, a one praktično ne kupuju ništa šareno.
Najpopularnija boja bez monokromatskih tonova u 2023. bila je plava, s 8,9 posto udjela na tržištu ili 18 posto manje nego 2004. Slijedila ju je crvena sa 7,3 posto (pad od 38,1 posto u odnosu na 2004.), zelena s 2 posto (pad 50,6 posto u odnosu na 2004.) i narančasta s 0,5 posto (pad od 14,8 posto u odnosu na 2004. godinu).
"Čini se da su šareni automobili ugrožena vrsta", rekao je izvršni analitičar iSeeCars Karl Brauer. “Unatoč raznolikoj paleti koju nude proizvođači automobila, danas se prodaje mnogo manje automobila bez sivih tonova. Izgubili su polovicu svog tržišnog udjela u proteklih 20 godina, a mogli bi postati još rjeđi u sljedećih 20 godina.”
Šarene boje još su donekle popularne jedino na sportskim autima gdje drže 37,5 posto udjela. Na SUV-ovima su pale na samo 19,8 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....