Piše: Iva Belé, poslovna savjetnica i trenerica Načela uspjeha • www.ivabele.com • Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Kako izgleda kad s nekim lako komunicirate? Dogovarate se lepršavo i kratko. Mišljenje ne morate nadugačko obrazlagati, jer ljudi s kojima se slažete razumiju vaš jezik u potpunosti. U životu su nam radi našeg razvoja zastupljeni svi, i oni s kojima se razumijemo i oni s kojima je to teže, a svi su nam potrebni za razvoj.
Što možemo učiniti kada moramo poslovno komunicirati s onima s kojima je komunikacija teška?
NE GUBITE ENERGIJU NA UVJERAVANJE
Kada shvatite da osoba s druge strane uopće ne razumije što govorite pa se samim time i ne slaže, izrecite svoje argumente samo jednom i prebacite temu na nešto drugo. Inzistiranjem da vas shvati netko tko ne može samo trošite svoju energiju i vrijeme. Vaše je da kažete samo ono što mislite.
FOKUSIRAJTE SE NA SADRŽAJ
Kada vam netko s kim se inače ne razumijete predlaže neke ideje, moguće je da ih nećete u potpunosti saslušati jer već imate filter odbijanja prema toj osobi. Probajte se u komunikaciji fokusirati na poruku i sadržaj koji vam osoba želi prenijeti. Emocije ostaviti se strane i ne dopustite da divljaju niti vas odvuku od poruke. Ovim pristupom vidjet ćete ima li u toj poruci stvarno nešto za vas.
PRILAGODITE KOMUNIKACIJSKI STIL
Probajte proniknuti ispod površine i primijeniti empatiju. Sjetite se da je naša prosudba o nekome također projekcija naših prethodnih iskustava i stavova i ne mora biti sasvim točna. Odgodite stvaranje osuđujućeg stava i slušajte bez etiketiranja. Empatija također ima emocionalnu dimenziju koja nam omogućuje proživljavanje osjećaja drugih. Iznimno je važno pokazati da razumijemo osjećaje drugih iako se ne moramo složiti sa sadržajem koji govore.
IZBJEGAVAJTE NEPRIMJERENU KOMUNIKACIJU
Često nas ljudi s kojima se ne razumijemo izazivaju svojim neprimjerenim ponašanjem. Ako vide da se ne slažemo s njima, uvjeravanju dodaju i povišene tonove i neprimjerene riječi. Što ćete napraviti? Sjetite se da imate snagu i kontrolu nad svojim ponašanjem te da se samo radi o testu za vas. Ako uzvratite istom mjerom ne razlikujete se od onoga čije vam se ponašanje ne sviđa. Promatrajte situaciju s distance. Govorite što mislite i obećajte sebi da ćete ostati prisebni. Prekinite takvu komunikaciju i objasnite da takav ton ne tolerirate. Možete nastaviti razgovor kada druga osoba dođe k sebi. Uopće nije važno da mislimo isto kao i druga osoba. To dopustimo i sebi i drugim. Ne moramo imati zajedničku istinu.
SJETITE SE DA NAS RAZLIČITO RAZVIJA
Što imate više iskustva shvaćate da one koji vam se ne sviđaju i s kojima je komunikacija teška ne možete izbjeći. Naravno da se nećete mučiti i svjesno željeli družiti s njima no ma koliko se trudili uvijek će biti takvih ljudi u vašem životu. Ponekad takvi nose i neku razvijajuću poruku za nas jer nas vide na drugačiji način. Ono što nam se ne sviđa čuti nas ponekad razvija.
FOKUSIRAJTE SE NA SEBE
Zadržite smirenost i kontrolu nad sobom. Kada smo dobri prema sebi i znamo da prema našim kriterijima činimo ispravno i dobro, nikakva situacija sa strane, pa tako i oni s kojima ne komuniciramo lako, nas neće omesti niti obeshrabriti. Kod jednog lava činjenica da miševi postoje neće izazvati neko uznemiravanje, zar ne?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....