Start where your heart is naziv je kampanje namijenjene za pomoć svim ženama oboljelim od raka dojke koja je započela u ponedjeljak 18.12. i nastavlja u 2024. godini. Kampanju je pokrenula udruga Marra Altrui s osnivačicom Marijom Butković, profesionalnom vizažisticom iz Zagreba. Naziv kampanje ujedno označuje i temeljnu ideju ovog vrijednog projekta, upućuje žene na samopregled dojke, odnosno ističe da treba ‘‘početi tamo gdje je srce‘‘.
Kampanja je započela radionicom ljepote za žene oboljele od raka, educirajući ih o njezi i šminkanju s ciljem pomoći da se nose s nuspojavama raka koje su povezane s izgledom i da se osjećaju bolje u tom izazovnom procesu. Radionica je održana pod vodstvom Marije Butković, a priključila joj se i Ivanka Ćosić-Prižmić, osnivačica branda Matinata, prirodne kozmetike za njegu tijela koja je svoju priču započela nakon što se i sama suočila sa zloćudnom dijagnozom te Katica Topčić, koja je prenijela svoje znanje o kvalitetnoj i nježnoj njezi kose u procesu oporavka. Koncept radionice je zamišljen da svaka od korisnica našminka samu sebe pod Marijinim vodstvom.
- Ono što sam ja iskusila je da u tim trenucima, ali i poslije, bitan povratak minimalizmu i maksimalnoj prirodnosti kozmetike kojom njegujemo svoje tijelo. Žensko tijelo je za vrijeme oporavka izloženo vrlo agresivnim medicinskim postupcima i kožu treba njegovati na što nježniji, prirodniji i jednostavniji način kako bi mogla pratiti taj put ozdravljenja. Važno je sebi u takvim trenucima pružiti njegu kojom ostajemo svoje i ženstvene - ispričala je Ivanka Ćosić-Prižmić.
Važnost samopregleda
Različite studije pokazuju da je prvi i najveći šok suočavanje s dijagnozom, a nakon toga gotovo jednak strah i tugu žene osjećaju zbog fizičkih promjena koje se događaju uslijed liječenja. Dotaknuta priroda žene, suočena sa svim novim izazovima pozivaju nas da vidimo i da suosjećamo, da im olakšamo, da ih ohrabrimo da im pomognemo u pogledu na sebe. Zadovoljstvo iscrtanim obrvama i rekonstruiranom dojkom uz prisutnost 3D areole i bradavice pomaže osjećaju cjelovitosti te umanjuje psihološke posljedice dijagnoze raka dojke, a Marra Altrui jedina je udruga u Hrvatskoj koja se aktivno bavi repigmentacijom areola i bradavica nakon rekonstrukcije dojke.
- Iako su rekonstrukcije dojki u Hrvatskoj sve češće, novooboljele žene su sve mlađe, a mi im, osim edukacije o važnosti samopregleda, želimo vratiti osjećaj ženstvenosti koji često izgube. Moj fokus je na estetici. Želimo žene educirati o svim mogućnostima koje im se danas pružaju, jer mnoge još ne znaju za postojanje rekonstrukcije areola. Želimo im biti i emotivna podrška u svim faza oporavka, mjesto gdje mogu biti iskreno svoje - izjavila je Marija Butković.
Osim radionice, kampanja je započela i donatorskim mjestom u Zračnoj luci ‘‘Franjo Tuđman‘‘ u Zagrebu. Na toj će lokaciji, uz sam ulaz do 22. prosinca biti izložene hoodice i majice kratkih rukava s logotipom kampanje, malim srcem. Lajtmotiv srca provlači se i kroz sliku koju je darovala mlada umjetnica Alba Miočev, a umjetnina je izložena na donatorskom mjestu. Prihod od prodaje majica namijenjen je pomoći ženama oboljelim od raka dojke. Nakon Zračne luke Zagreb, donatorski se prostor seli u Caffe bar ‘‘Cvjetni‘‘ na zagrebačkom Cvjetnom trgu, gdje će biti otvoren 23. i 24. prosinca.
Udruga pod ovim imenom djeluje od 2021. godine, a pod nazivom Ružičasta nit djelovala je od 2014. godine. Jedan od ciljeva udruge jest podignuti svijest javnosti o važnosti emocionalnog zdravlja žena koje se bore s rakom dojke, kao i skrenuti pozornost na napredak i postignuća u rekonstruiranju dojki poslije operativnih zahvata. Velika je želja aktivista udruge da svaka žena oboljela od raka dojke ima pravo na repigmentaciju areola putem redovne uputnice HZZO-a, kao i organiziranje sve više edukacija kako samih oboljelih, tako i zajednice tattoo umjetnika koji bi se aktivno uključili u postupak repigmentacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....