U istočnoj zgradi Glavnog kolodvora, pored urednog travnjaka, velika su drvena vrata što vode u stan koji se prodaje još od 2018. godine.
Željezničarski stan na drugom katu - u kojemu je odrasla sada umirovljena vlasnica, a njena majka živjela do smrti - sastoji se od dvije spavaće sobe i kuhinje u čijem je sklopu blagovaonica i kupaonica.
Otac joj je bio željezničar, a obitelj je u 90-ima otkupila stan, dok je još postojala mogućnost otkupa stanova u zaštićenom kulturnom dobru, a to po sadašnjem zakonu nije više moguće.
Tako je ovaj stan u zgradi Glavnog kolodvora uredno upisan u zemljišne knjige, s vlasničkim listom pod njenim imenom.
Budući da se nalazi na lokaciji koju mnogi smatraju neobičnom, ovaj jedinstven stan već je nekoliko puta bio atrakcija u medijima, a reporteri Jutarnjeg lista sad su prvi kročili u njega.
Do stana se dolazi pomoću spiralnih stepenica na čijem je vrhu spremište koje mu pripada, a na katovima ispod uredi su Hrvatskih željeznica.
Bračni par koji sad boravi u ovom željezničarskom stanu s unutarnje strane ulaznih vrata kata objesio je svjetlo plavu zavjesu, kako bi zadržali što više privatnosti.
Hodnik koji je zajedničko vlasništvo Hrvatskih željeznica i vlasnice, na jednoj strani ima maleni kockasti prozor, dok je s druge strane crvena zavjesa koja odvaja ulaz na tavan, arhivu Hrvatskih željeznica i još jedan zapečaćen stan.
Zapečaćeni stan identičan je kao ovaj koji je u prodaji, ali ga nitko nije otkupio i sad je zatvoren, a u njemu navodno nikoga nije bilo već 30-ak godina.
Miodrag Lacić prodajni je predstavnik i vlasnik tvrtke Prestige nekretnine koja posreduje u prodaji ovog stana od 64,48 metara kvadratnih za cijenu od 139.900 eura.
Rekao nam je da bi stan bio idealna investicija i da bi se mogao preurediti u tri manja apartmana, budući da je na odličnoj lokaciji, a četiri prostorije stana podijeljene su na dvije strane hodnika.
S lijeve strane hodnika su dvije velike spavaće sobe, dok su s desne strane kuhinja koja uključuje malenu blagovaonicu i veliku kupaonicu.
Razdvojenost hodnikom jedina je mana stana, iako hodnik ne koristi nitko osim podstanara, a kako nam kaže Lacić, Hrvatske željeznice su u prostor ušle otprilike tri puta tijekom 20 godina, kad je trebalo nešto popraviti.
Nemaju ni ključ za ulaz u hodnik, ali budući da na ovoj lokaciji ne funkcionira klasična pričuva, zapravo uopće je nema, Hrvatske željeznice održavaju zgradu. Ako nešto procuri, oni to saniraju, a brojila za stan također su odvojena.
- U jednom trenutku je procurio krov i HŽ je to sanirao. Ne može biti bolje, ne plaćaš pričuvu za čitavu zgradu nego samo troškove održavanja svog stana, a sve što se događa u ostatku zgrade rješava vlasnik tog ostatka - našalio se Lacić.
Još jedna zanimljivost stana su prozori, koji su u cijeloj nekretnini manjih dimenzija. Oni se ne smiju mijenjati s vanjske strane, budući da zgrada mora zadržati autentični izgled jer je svrstana pod kulturno dobro, ali s unutarnje strane mogu se renovirati.
- Tad se drugačije gradilo i kada ih se gleda izvana imaju smisla. Iznutra, nitko nije razmišljao o tome treba li željezničar imati lijep pogled. Prozori su štosni, iako su mali, kad se sjedne pored njih prekrasan je pogled - priča nam Lacić.
Često ga potencijalni kupci pitaju za buku, budući da je stan na kolodvoru, ali buke, tvrdi, nema. Navečer se zna čuti razglas, ali češće se čuju tramvaji dok skreću na stajalište Glavni kolodvor.
Zidovi su debljine oko 70 centimetara pa se ne stvara prevelika buka ni kad su prozori otvoreni.
Bračni par koji boravi u stanu prijatelji su vlasnice stana, a prostor održavaju urednim i agent s njima nikad nije imao neugodno iskustvo kad bi dolazili zainteresirani kupci.
U jednu od spavaćih soba stavili su krevet, tri manja stolića na kojima su biljke i jedan veći stol, a preko puta kreveta je televizija. U drugoj spavaćoj sobi je još jedan krevet, komoda i veliki ormar. Uz sušilo u kutu sobe je još jedan mali stolić s buketima cvijeća.
Kuhinja je opremljena štednjakom, sudoperom, hladnjakom i kuhinjskim ormarićima za skladištenje namirnica. U njoj su i dva stola, a odmah pored je ulaz u prostranu kupaonu u kojoj se nalazi kada, WC, umivaonik s ormarićem i nekoliko polica.
Prije potresa i korone razgovarali su s ozbiljnim kupcem iz Dalmacije, koji kupuje nekretnine kao investicije i tada je već počeo raditi projekte kako preurediti stan, dodati sanitarne čvorove i pregrade da bi se tu napravili apartmani.
Lacić nam kaže da je korona zakomplicirala prodaju ovog stana. Taj ozbiljan kupac prešao je u druge projekte, je mu se ulaganje u ovu nekretninu tijekom korone nije isplatilo.
- Da nije bila korona, stan bi bio prodan. Turizam je tad nestao iz Zagreba. Dosta ljudi dolazilo je gledati stan budući da je bio na portalima nekoliko puta, neki su došli samo iz znatiželje, govori nam Lacić.
U početku je cijena bila 150.000 eura, pa su ju odlučili spustiti jer je vlasnica u godinama kad ne želi da se njena djeca moraju brinuti o tome, iako joj, tvrdi agent, situacija nije takva da "gori pod nogama".
- Ako se usporede cijene na tržištu, stan je jako jeftin. Kad se podijeli cijena s kvadraturom, ispadne da je to malo više od 2000 eura po kvadratu, govori Lacić.
Potencijalni kupci ponekad su zabrinuti i oko same zgrade, njenog renoviranja, ali Lacić uvjerava kako vlasnici zbilja nemaju nikakvih problema s Hrvatskim željeznicama.
Vjeruje da bi nekretnina mogla biti isplativa i da će je na koncu kupiti netko tko će prepoznati priliku za investiciju, jer se turizam nakon korone u Zagrebu obnavlja, a lokacija je idealna.
- Nije da se zgrada trese kad vlakovi prolaze, ali u Zagrebu se, realno, više nigdje ne može kupiti stan za te novce niti napraviti neki posao. Po meni, ovo je puno bolja poslovna prilika nego stambeno rješenje - zaključio je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....