Projekt izgradnje Jarun Panorame, poznatije pod nazivom “Mini Manhattan”, krajem travnja je odobrila Gradska skupština i to nakon aneksa ugovora i dodatnog sporazuma s tvrtkom Rotor Jug.
Grad Zagreb će prema tim aneksima s tvrtkom koja je u 100-postotnom vlasništvu norveškog fonda Croatian development property II AS, a kojim upravlja Robert Hagen, priznati 1,3 milijuna eura za gradnju tri prometnice s infrastrukturom kao komunalni doprinos ukupno procijenjen na 9,8 milijuna eura.
To je preduvjet kako bi uopće započela gradnja na dvije Kazete - M1 i M2. Objekti će sadržavati oko 340 stanova u četiri zgrade sa 20 katova, dvije uredske zgrade i hotel kategorije minimalno četiri zvjezdice s 240 soba i konferencijskom dvoranom. Spominje se i gradnja najvišeg nebodera u Hrvatskoj.
Javnu nabavu za gradnju prometnica s pripadajućom komunalnom infrastrukturom raspisat će Grad Zagreb, zatim odabrati izvođača i na kraju raspisati ugovor između tvrtke Rotor Jug, odabranog izvođača i Grada kao investitora.
Financiranje kanalizacije, plinovoda i vodovoda obaveza je investitora, budući da se ne može prebiti komunalnim doprinosom.
- Grad Zagreb do dana sklapanja ovog sporazuma nije konzumirao građevinske dozvole pod točkama vii. do ix. ovog članka, odnosno nije započeo gradnju predmetnih prometnica, a koje su nužne za realizaciju Jarun Panorama Projekta - navodi se u sporazumu.
Također, ugovor o financiranju izgradnje treće prometnice u međuvremenu je bio raskinut suglasnošću obje strane, dok su ostala dva ugovora valjana i na snazi.
Još jedna novost koja se navodi u sporazumu je izgradnja poslovnog prostora za obavljanje djelatnosti dječjeg vrtića, za što će biti potrebna izmjena postojeće prometne dokumentacije.
Vrtić će se nalaziti na prvom ili drugom od sveukupno četiri pretežito stambena objekta Kazete M1, površine 2100 četvornih metara uključujući i vanjski prostor. Prostor će kasnije kao posebni dio nekretnine biti prodan Gradu Zagrebu.
Projekt je prije četiri godine prvi put javno predstavljen na sajmu REXPO, tad se tvrdilo da je potpuno spreman za realizaciju, iako su se se tražili potencijali ulagači jer se investicija procjenjivala na 150 milijuna eura.
Kako je Jutarnji list pisao 2019. godine, Grad je u veljači 2018. godine pristao na prodaju 11 gradskih čestica tvrtki Rotor jug po cijeni od 130 eura po četvornom metru.
Zastupnicima iz opozicije cijena se činila iznimno niskom, budući da su na istoj sjednici od privatnika kupili nekoliko čestica po cijeni 370 eura po metru kvadratnom, koje su bile udaljene samo dva kilometra od projekta Jarun Panorama.
Zatraženo je da Grad ponovi procjenu vrijednosti zemljišta i korigira cijenu, odluka o kupoprodaji je bila povučena i zemljište je prodano iz drugog pokušaja.
Tvrtka Rotor Jug je prema lanjskom financijskom izvješću imala 65 milijuna kuna prihoda. Ali su zato pod dugotrajnom imovinom tvrtke naveli 150 milijuna kuna.
Polovina tog iznosa, navode u izvještaju, odlazi na vrijednost zemljišta koje se procjenjuje na 73 milijuna kuna, a ostatak je „materijalna imovina u pripremi”. Također, navode da tvrtka iz prethodnih godina vuče gubitke od 43 milijuna kuna, te da lani nisu imali nijednog zaposlenika.
Gradski zastupnik iz redova SDP-a, Renato Petek osvrnuo se na moguće preopterećenje za postojeću prometnu infrastrukturu koje bi izgradnja Jarun Panorame mogla prouzrokovati, pogotovo kad se govori o cirkulaciji prema centru grada.
- Postojeći Jadranski most ima određene kapacitete koji su često već sada nedovoljni, a izgradnjom tih dodatnih prostora će nastati potpuni prometni kaos. Ono što bi dodatno rasteretilo promet na zapadnom dijelu grada je paralelna izgradnja Jarunskog mosta, koji je prije bio prioritet, ali Tomaševiću više nije, kaže nam.
Vjeruje da je manjak mostova u Zagrebu velika prometna mana koja se nije rješavala dugi niz godina, a kako kaže, komunikacija s Gradom po pitanju prometa završava na jednom mostu koji je istog kapaciteta već desetljećima, stoga apelira na gradonačelnika da zadrži Jarunski most kao jedan od prometnih prioriteta.
- Treba pronaći balans da se potiču investicije i izgradnja, ali Grad s druge strane mora osigurati ne samo prometnu strukturu, nego i strukturu za stanovnike koji će se eventualno doseliti. Vidjeli smo brojne probleme koji nastaju točkastom gradnjom, gdje se povećavaju kapaciteti stambenih jedinica u određenim ulicama ili kvartovima, a vodovodna ili kanalizacijska struktura to ne može podnijeti, naglasio je.
Prethodno je bila predložena i točka Gradske skupštine prema kojoj bi gradonačelnik Tomislav Tomašević trebao izvijestiti o napretku i planovima Jarunskog mosta, ali je kasnije odbijena.
Sada je ponovljena u sličnom obliku, ali Petek smatra da gradonačelnik vrlo malo otvoreno komunicira o planovima i prioritetima, a za neke projekte vjeruje i da se više fizički ne stignu realizirati u ovom mandatu.
- To je nešto što se zamjeralo Milanu Bandiću u smislu netransparentnosti i onda brojnih sumnji koje su iz toga proizlazile. Nekako se sad i Tomašević dovodi u situaciju da mnoge stvari ostanu neodgovorene. Što ako dođe do nekakvih problema ili promjene vlasništva nad tim projektom, neki će se možda zapitati je li i on tu nekome pogodovao, kaže Petek.
Slično je opisao i projekt Jarun Panorame, navodeći da nema informacija o tome tko je zastupao drugu stranu tijekom pregovora, kad su oni tekli i je li još nešto bilo spomenuto, kao na primjer preprojektiranje prostora da se smanji pritisak koji će nastati na tom području.
Smatra da je gradonačelnik donio odluku da se ide s projektom uz određene izmjene aneksa i novog sporazuma oko vrtića jer je popustio u situaciji kad su isticali rokovi i obaveze koje su ranije preuzeli na sebe, kako bi se izbjegle tužbe uz potencijalan gubitak novca.
Vezano za kontroverze iz 2018. godine i nisku prodajnu cijenu gradskih čestica, Petek vjeruje da se išlo na ruku investitoru jer je Grad tada smatrao da je to važan projekt.
- Naravno, to može biti važno poslovno središte, dodatan hotel s kapacitetima, to sve skupa ima smisla. No, hajdemo vidjeti je li tvrtka bez zaposlenika - što je samo činjenica, nije problem - riješila pitanje investiranja cijelog tog područja ili će eventualno doći do prodaje projekta nekome tko će onda s obzirom na izdane dozvole i činjenicu da su brojni dosad otvoreni problemi u međuvremenu riješeni možda ipak krenuti s takvim projektom, objašnjava nam.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....