Na tramvajskoj stanici s koje redovito odlazim u grad najpoštenije bi bilo ugasiti ZET-ov displej i uštedjeti barem na struji. Piše - dolazi broj 4, a na stanicu stiže jedanaestica.
Potom nova obavijest - za tri minute dolazi petica, jedino što je ta još u Maksimiru, a umjesto nje, i to tek za pet minuta, do stanice se dogegala četvorka, valjda ona koja je trebala stići još prije desetak minuta.
Najapsurdnije je bilo prije ljeta kad je stanica zbog radova bila ukinuta i pomaknuta nekoliko desetaka metara dalje u Vlašku - umjesto da obavijest o tome stave na displej kako bi ljudi koji dolaze na stanicu znali kamo trebaju ići čekati tramvaj, oni su ga lijepo ugasili, a u Vlaškoj na neki stup nalijepili komad papira na kojem su kemijskom olovkom napisali da ovdje mogu čekati tramvaj.
Općenito, prilično je apsurdno da Grad Zagreb ima oko 150 digitalnih displeja na tramvajskim i autobusnim postajama koji služe da bi krivo prikazivali obavijesti o dolascima vozila, a da ostale informacije, poput kašnjenja, promjena linija, sudara i slično, ZET putem displeja uopće ne prikazuje, niti smatra da bi takve informacije bile važne za putnike i organizaciju javnog gradskog prijevoza.
U ZET-u, naravno, imaju pojašnjenje: kažu kako nije točno da displeji ne služe za ostale informacije te da postoje primjeri displeja na kojima se pružaju obavijesti da umjesto tramvaja noćnih linija prometuju autobusi i slično (ne znam, nikad ih nisam vidjela), ali priznaju kako su ovdje ograničeni iz tehničkih i opet apsurdnih razloga.
Problem, naime, leži u činjenici da zasloni, kažu u ZET-u, imaju ograničen broj znakova pa ako se na njega postave informacije o određenim izmjenama, nisu više vidljive najave dolazaka vozila, koje smatraju prioritetnima.
Dakle, prednost imaju pogrešne informacije o dolascima vozila, a ostalo ako stane na displej.
Badava je sad ZET pitati jesu li iskušali sve mogućnosti i domete digitalnih displeja. Mogu li se, s obzirom na to da su displeji digitalni, te informacije možda izmjenjivati? Recimo, da deset sekundi stoje informacije o dolascima, a onda deset sekundi informacije o prometu?
Iz ZET-ova odgovora proizlazi kako ova gradska tvrtka čak i u slučaju havarija zbog kojih se događaju drastična kašnjenja u prometovanju vozila radije objavljuju informacije iz predviđenog voznog reda - koji je poremećen - nego da putnicima pruže informaciju da im vozilo uopće neće doći na stanicu.
Naime, da bi displeji pokazivali točne informacije, nužno je da funkcioniraju svi ostali sustavi nužni za taj proces, između ostaloga i točna informacija iz vozila o njegovoj trenutačnoj poziciji prema središnjim komunikacijskim poslužiteljima.
"Ako izostane točna informacija iz vozila o njegovoj trenutačnoj poziciji prema središnjim komunikacijskim poslužiteljima, zaslon na stajalištu neće moći prikazati točan podatak o dolasku tog vozila sa stajališta, nego samo onaj planirani po redu vožnje", kažu iz ZET-a.
Apsurd ide dalje: iz ZET-a nam pojašnjavaju kako "postoji mogućnost odstupanja od predviđenih vremenskih parametara ako na trasama linija dolazi do iznenadnog usporavanja ili zaustavljanja prometa".
Drugim riječima, displeji funkcioniraju kad su vozni red i promet besprijekorni, a u slučaju havarija i kolapsa na njima zbog ograničenog broja znakova nema mjesta za prometne informacije pa gradska tvrtka gore većinom objavljuje svoj "popis želja".
Kome i čemu onda uopće služi ova infrastruktura, nije jasno, baš kao što u ZET-u nikako da shvate kako je odavno sazrelo vrijeme da se u središte priče napokon stavi putnik, naravno ako uopće imaju namjeru da ga zadrže.
U suprotnom, trebalo bi razmisliti o krilatici "za one koji nemaju baš nikakvog drugog izbora".
Imate prijedlog za Veliku škrticu?
Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača I saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....