Udruga pogrebnika Grada Zagreba, koja okuplja 25 poduzeća, kreće u rat s Gradskim grobljima za smanjenje cijena pogrebnih troškova! Zoran Žic, potpredsjednik Upravnog odbora Udruge, upozorava da više ne mogu podnijeti monopolističko ponašanje GG koja su povećala svoje cijene za 40-80, pa čak i do 100 posto.
Ljudi im se, kaže Žic, jako žale, jer su pogrebna poduzeća ta koja ispostavljaju račun za troškove GG, na čiju cijenu sami nemaju utjecaja. "Ljudi napadaju nas da se bogatimo na nečijoj smrti, a istina je da su cijene povećala zagrebačka groblja - i to nasilno, bez osjećaja za aktualno stanje, zbog čega je danas prosječan pogreb skuplji oko 2000 kuna, a sahrana u Zagrebu najskuplja u zemlji", protestira Žic.
Grad je odluku o povećanju cijena donio još u rujnu 2019. godine, ali se ona počela primjenjivati u proljeće 2020. godine. Primjerice, sami troškovi održavanja groblja su se udvostručili, sa 99,19 kuna na 200 kuna, preuzimanje i prijevoz vijenaca u mrtvačnici do mjesta ukopa skočilo je sa 251,69 kuna na 418,75 kuna, priprema grobnog mjesta sa 644 na 1156 kuna, a kremiranje pokojnika sa 421 na 1374 kune!
Žic je izračunao da su se GG takvim drastičnim povećanjem godišnje domogla oko 30 milijuna kuna, od čega je 18 milijuna ubrano od dvostrukog povećanja troška održavanja grobnog mjesta. Prošla je godina pogrebnim tvrtkama bila teška: rekordna smrtnost, otežani uvjeti rada zbog korone, a tome su morali pridružiti i nerazumno povećanje cijena. Ljuti ih i to što GG ne rade vikendom, što znači da ako netko premine u subotu poslijepodne, oni ne mogu dobiti termin ukopa do ponedjeljka niti početi organizirati pogreb.
Spornim smatraju i to što im GG "koristeći svoju poziciju brane prijevoz vijenaca i prodaju osnovnih urni". Po njima, to je čista komercijalna djelatnost i tako je treba i urediti. Žic tumači:
"Ne radi se o cijenama, sama urna je najmanja stavka, stoji oko 60-ak kuna, nego o pijetetu i prema pokojniku i prema obitelji - imam situacije u kojima obitelji žele urne u obliku srca, sidra, simbola nečega što je u životu značilo pokojniku, a jednom nisam mogao objasniti obitelji jednog slikara zašto ne mogu koristiti keramičku urnu koju je on sam napravio..." Kaže da kreću u pravnu bitku i prijavit će ih Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja.
Dodatni troškovi
U Udruzi traže da GG organiziraju rad vikendom i blagdanom kako bi se spriječio zastoj, koji ide na teret obitelji koja je prisiljena platiti još dodatna dva dana za rashladnu komoru; traže i veći broj rashladnih komora jer se, kad ih nema dovoljno, pokojnik prevozi na sljedeću lokaciju, i to dodatno košta. No, najvažnije, traže korekciju cijena.
Ulaganja
Tražili smo odgovore od uprave Gradskih groblja koja tvrdi da je otvorena za dijalog o mogućnosti korekcije cijena "svjesni trenutka u kojemu svi poslujemo" i najavljuju ovaj tjedan sastanak Grada, Zagrebačkog holdinga i predstavnika pogrebnika. Napominju kako "cijene komunalnih usluga nisu bile povećane još od 2007. godine, pa čak niti usklađene s godišnjim indeksima rasta cijena".
Podsjećaju kako su u skladu sa Zakonom o komunalnom gospodarstvu obvezni prihode od povećanih cijena uložiti u izgradnju komunalne infrastrukture i samu djelatnost, pa je tako u 2020. godini: pokrenuta nova kremacijska peć, realizirano niz zahvata na gotovo svim grobljima, kao što je obnova mrtvačnica, izmjena stolarije, soboslikarski radovi, kompletno unutarnje uređenje prostorija za ispraćaje, te hortikulturno uređenje groblja, asfaltiranje cesta, rušenje stabala i postave klupa.
Do kraja prošle godine uložili su, kažu, 7,800.000 kuna na Mirogoju, 3,000.000 na Miroševcu, 2,300.000 na Markovu polju, 2,800.000 kuna na Gaju urni, 550.000 na Granešini, 400.000 kuna na Stenjevcu, 730.000 kuna na Kašini i 120.000 na groblju Šestine.
Demantiraju Udrugu i tvrde da referada za ukope radi vikendima od osam do 14 sati te da se u dogovoru s pogrebnicima otvaraju dežurstva nedjeljama. "S obzirom na covid-19 pandemije, svi su prijevoznici od 20.12.2020. do 01.02.2021. godine mogli kontaktirati dežurne referentice nedjeljom od 08:00 do 12:00 sati. Nadalje, van propisanog radnog vremena dežurna referentica je do 22 sata svaki dan dostupna strankama na dežurni mobitel."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....