BRUXELLES MIDI

U cijeloj Europi ne postoji opasnija željeznička postaja, tragično je zbog čega ljudi gube živote: ‘Ne želim umrijeti ovdje!‘

Profesor kriminologije Christophe Vandeviver rekao je da je stopa kriminaliteta u i oko željezničkih postaja veća jer kroz njih prođe velika količina ljudi i zbog visokog stupnja anonimnosti

Željeznička postaja Bruxelles Midi

 NICOLAS MAETERLINCK/BELGA MAG/Belga via AFP

Malo tko ima štogod lijepo za reći o željezničkoj postaji Bruxelles Midi u glavnom gradu Belgije. Ni putnici ni zaposlenici u trgovinama koje se u njemu nalaze ni vlasnici tih trgovina i drugih tvrtki koje u njemu imaju svoje prostorije. Iako njome patrolira nemali broj policajaca, broj nasilnih zločina koji se na njoj događaju nikako da padne. U kolovozu se tamo zbila pucnjava u kojoj je ozlijeđena jedna osoba. U lipnju su dvije osobe poginule u pucnjavi u obližnjem kafiću. Jedna je osoba u travnju u postaji izbodena. Bruxelles Midi nerijetko je poprište krađa, tučnjava bandi i raznih eskapada pod utjecajem droga. Gradonačelnik Bruxellesa Philippe Close rekao je za Politico da je situacija na spomenutoj postaji dramatična. "To je najveći problem u Belgiji, a svi tvrde da za njega nisu odgovorni", dodao je Close.

Radnici koji u Bruxelles Midiju zarađuju za kruh rekli su Politicu da smatraju da policija i političari ne rade dovoljno kako bi se obračunali sa zločinom koji je u postaji pustio korijenje. Dužnosnici se naoko međusobno natječu u dijeljenju krivnje i ne preuzimanju odgovornosti za sigurnosne propuste. Karim, vlasnik restorana u blizini postaje, svjedok pucnjave u lipnju u kojoj su poginule dvije osobe, rekao je da će ga premjestiti drugdje ako se situacija u Bruxelles Midiju ne popravi. "Ne bojim se smrti, ali ne želim umrijeti ovdje", rekao je Karim za Politico.

Zaposlenik trgovine sa slasticama u postaji rekao je Politicu da je tamo vidio sve - od obračuna s noževima do brojnih krađa. Šest je osoba jednog dana ušlo u njegovu trgovinu tijekom perioda od tri sata kralo proizvode s polica. Krađe su toliko česta pojava da ih on više ni ne prijavljuje. "Zakoni u Belgiji više nisu pravi zakoni", rekao je zaposlenik trgovine sa slasticama. Zaposlenik jedne tvrtke koja djeluje u stanici rekao je Politicu da mu je vlasnik tvrtke rekao da ne govori o zločinima u stanice te da će dobiti otkaz ako to bude činio.

image

Željeznička postaja Bruxelles Midi

Kenzo TRIBOUILLARD/AFP

Profesor kriminologije Christophe Vandeviver rekao je da je stopa kriminaliteta u i oko željezničkih postaja veća jer kroz njih prođe velika količina ljudi i zbog visokog stupnja anonimnosti. Dodao je da ljudi nisu skloni reagirati na događaj kad je dosta svijeta na ulicama.

U prošlogodišnjem izvještaju o broju zločina koji su od 2018. do 2022. počinjeni u postaji Bruxelles Midi stoji da je tamo svake godine tijekom tog perioda počinjeno oko 3500 zločina. Najviše je bilo krađa, iznuda i zločina koji su povezani s drogom. Usporedbe radi, broj zločina koji su se dogodili na svim željezničkim postajama u 13 flamanskih gradova nije mnogo veći od broja zločina u zloglasnoj briselskoj postaji. Problemi sa Bruxelles Midijem prošle su godine postali toliko ozbiljni da je belgijska ministrica unutarnjih poslova, institucionalnih reformi i demokratske obnove Annelies Verlinden (članica je stranke Demokršćanski i flamanski) donijela akcijski plan za borbu protiv "zločina, loše higijene i neprilika" u i oko postaje. U planu je stajalo da se treba povećati broj policije koji njome patrolira i otvoriti nova policijska postaja koja će se baviti zločinima koji se počine u njoj te poboljšati rasvjeta i tamošnji bežični internet. Prošla je godina dana od donošenja tog akcijskog plana i situacija u Bruxelles Midiju još je uvijek prilično loša. Najavljena policijska postaja nije otvorena, a kriminal i dalje buja.

image

Željeznička postaja Bruxelles Midi

THIERRY ROGE/BELGA MAG/Belga via AFP

Politico podatke o broju zločina koji su u Midiju počinjeni 2023. i 2024. nije dobio o policijske uprave koja brine o postaji. Međutim, podaci o stopi kriminaliteta u Bruxellesu za 2023. kažu da je ona porasla za tri posto u odnosu na 2022. S druge strane, stope kriminaliteta u Flandriji i Valoniji pale su 42, odnosno 52 posto.

Nacionalna željeznička tvrtka Belgije (SNCB) rekla je da je situacija u Bruxelles Midiju složena. "Izazova je mnogo. Mnogo je tu dionika koji dijele neke odgovornosti", rekao je glasnogovornik SNCB-a Tom Guillaume te dodao da je tvrtka poduzela niz koraka kako bi povećala sigurnost putnika u postaji. Unatoč tome, izvori Politica rekli su da policija osobe koje uhiti zbog nereda u Bruxelles Midiju toliko brzo pusti da ih ponekad još istog dana vide u postaji. "Nema dana kada se nešto ne dogodi. Zločina ima u svakom (belgijskom) gradu sa željezničkom postajom, međutim Midi je najgori", rekao je vlasnik restorana u blizini postaje Karim.

image

Željeznička postaja Bruxelles Midi

Dursun Aydemir/ANADOLU AGENCY/Anadolu via AFP

Budući da se postaja Bruxelles Midi nalazi na sjecištu triju općina - Saint-Gillesa, Grada Bruxellesa i Anderlechta - one se moraju dogovoriti oko plana za rješavanje problema u Midiji. Politico navodi da suradnja između općina nikad nije bila Belgijina jača strana. Gradonačelnik Bruxellesa Philippe Close za probleme u Midiju krivi inertnu belgijsku saveznu vladu i izostanak investicija u Bruxellesu. Glasnogovornik SNCB-a Tom Guillaume rekao je da će obećana policijska stanica u postaji uskoro otvoriti svoja vrata, međutim nije rekao kada će se to točno dogoditi. Glasnogovornik ministrice unutarnjih poslova Annelies Verlinden rekao je Politicu da su reakcije dionika na probleme u Bruxelles Midiju bile jako slabe.

Gradonačelnik Close smatra da je droga koja u Belgiju ulazi kroz luku Antwerp, a zatim prolazi kroz Midi, jedan od najvećih problema koji muči zemlju, a samim time i zloglasnu postaju. Ured ministrice unutarnjih poslova rekao je da već ulaže napore kako bi riješio zločine koji su povezani s drogom. Stručni sugovornici Politica predložili su niz rješenja za situaciju u Midiju, međutim oni koji tamo žive i rade kažu da se odgovorni konačno trebaju prihvatiti posla i početi ih implementirati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. rujan 2024 12:10