NOVI UDARAC

Šef Boeinga spremao se za ključno saslušanje, a onda je samo koji sat ranije stigao još jedan šok: ‘Skrivao sam dokaze‘

Mohawk je u lipnju podnio tužbu saveznom regulatoru, Upravi za sigurnost i zdravlje na radu

Dave Calhoun, izvršni direktor Boeinga

 Aaron Schwartz/zuma Press/profimedia/

Samo par sati prije nego što bi izvršni direktor Boeinga, Dave Calhoun, trebao svjedočiti pred američkim Kongresom, oglasio se još jedan zviždač. Sam Mohawk, inspektor za osiguranje kvalitete tvrtke koji je radio u Washingtonu, tvrdi da su ga nadređeni uputili da sakrije dokaze od regulatora, prenosi britanski Guardian.

Boeing je pod intenzivnim nadzorom od siječnja, kad je eksplozija dijela kabine njihovog aviona potaknula nova pitanja o kvaliteti i sigurnosti. U međuvremenu je otkriveno da su nedostajala četiri ključna vijka, stoga je ministarstvo pravosuđa otvorilo kriminalističku istragu o incidentu.

image

Dave Calhoun, izvršni direktor Boeinga (lijevo)

Lamkey Rod/cnp/abaca/abaca Press/profimedia/Lamkey Rod/cnp/abaca/abaca Press/profimedia

Calhoun će se suočiti s kritikama senatora na saslušanju u utorak, iako je već najavio svoj odlazak iz tvrtke kasnije ove godine. Kako piše britanski dnevnik, predsjednik pododbora za istragu, senator Richard Blumenthal, rekao je kako je Mohawk svjedočio o sustavnom nepoštivanju dokumentacije i korištenju dijelova koji nisu zadovoljavali specifikacije.

Opisao je da mu je rad s takvim dijelovima postao značajno složeniji i zahtjevniji nakon nastavka proizvodnje 737 MAX-a u 2020. godini, njihovog najprodavanijeg komercijalnog aviona. Proizvodnja je inače bila zaustavljena nakon dvije nesreće u 2018. i 2019. godini, u kojima je poginulo 346 osoba.

image

Senator Richard Blumenthal

Abaca Press/alamy/alamy/profimedia/Abaca Press/alamy/alamy/profimedia

Guardian piše da je Mohawk otkrio kako je broj izvješća o dijelovima koji nisu zadovoljavali potrebne specifikacije porastao za 300 posto u usporedbi s periodom kad je bila pauzirana proizvodnja 737 MAX-a. Također je naveo da su neki dijelovi bili namjerno skrivani tijekom inspekcija.

Mohawk je u lipnju podnio tužbu saveznom regulatoru, Upravi za sigurnost i zdravlje na radu. Tvrtka je u međuvremenu američkoj Saveznoj upravi za zrakoplovstvo (FAA) dostavila plan poboljšanja kvalitete, s tvrdnjama da su zaposlenici bili ohrabreni da iznesu svoje zabrinutosti oko sigurnosti i kvalitete u tvornicama.

image

Boeing 737 MAX

Imago/alamy/alamy/profimedia

- Ovo je kultura koja daje prioritet profitu, testira ograničenja i zanemaruje svoje radnike. Kultura koja omogućuje odmazdu protiv onih koji se ne pokore krajnjoj liniji - rekao je o Boeingu senator Richard Blumenthal, kako prenosi britanski dnevnik.

Boeing se oglasio nakon tužbe Mohawka, navodeći da pregledavaju tvrdnje i kontinuirano potiču zaposlenike da prijave sve nedoumice, jer im je prioritet sigurnost zrakoplova i putnika. Calhoun će pred Kongresom navodno priznati sve nedostatke, uz naglasak na napore tvrtke da se poboljša, otkriva Guardian.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 18:10