Dvojicu članova posade, među kojima je, prema pisanju švedskih medija, jedan hrvatski državljanin, zadržala je švedska policija zbog izazivanja pomorske nesreće u pijanom stanju, u noći s nedjelje na ponedjeljak.
Prema švedskim medijima, oko 3.30 sati ujutro, u švedskim vodama, na pomorskoj ruti između danskog otoka Bronholma i švedske luke Ystads, 90-metarski britanski brod Scot Carrier udario je u 55-metarski danski brod Karin Høj i nastavio dalje kao da se ništa nije dogodilo.
Jedna osoba s danskog broda smrtno je stradala, a za drugom je pokrenuta potraga u kojoj su sudjelovali devet plovila i helikopter, no, za sada, bez rezultata, a s obzirom na to da je temperatura mora 4 stupnja, šanse za preživljavanje su minimalne.
"Divlji zapad" na moru
Švedski stručnjaci u razgovoru za tamošnje medije ocijenili su događaj kao ponašanje "Divljeg zapada" te su isticali da je neobično da je brod Scot Carrier nastavio plovidbu nakon sudara jer, objašnjavaju, nije vjerojatno takvo što moglo proći naprimijećeno. Imena dvojice muškaraca sa Scota Carriera koji su uhićeni i odgovarat će za nesreću se ne navode, osim informacije da je riječ o Britancu rođenom 1991. i hrvatskom državljaninu rođenom 1965. Britanac je optužen za teški slučaj pijanstva na moru, teški slučaj nemara u morskom prometu i ubojstvo drugog stupnja. Hrvatski državljanin optužen je za teški slučaj pijanstva na moru, objavio je javni tužitelj.
Britanski državljanin bio je na morskoj straži za vrijeme plovidbe u trenutku kada se dogodila tragedija, naveo je tužitelj Tomas Olvmyr. Još se jedan zaposlenik na brodu sumnjiči da je bio pijan na radnom mjestu. Vlasnik broda Scot Carrier potvrdio je u e-mailu da su dva zaposlenika bila pod utjecajem alkohola. Kapetan se izravno ne povezuje s nesrećom, piše Dagens Nyheter.
Bili u šoku
Služba za morska spašavanja kontaktirala je nakon poziva upomoć s Karin Høj posadu Scot Carriera jer je bio najbliži mjestu nesreće te ih upitali znaju li što o nesreći. Odgovorili su da su "možda nekoga pogazili", kaže izvor. "Ali brod je nastavljao svoju plovidbu i u tom se trenutku udaljavao od mjesta nesreće".
"Čini se da osobe na brodu nisu bile posve svjesne što se dogodilo. Nisu znale u što su udarile", kaže Maria Boman. "Bili su u šoku kada smo s njima razgovarali. Tada su shvatili što se dogodilo. Okrenuli su se, spustili gumenjak i pomagali u traganju", kaže ona.
Stručnjak Joel Smith, pomorski kapetan i direktor za infrastrukturu u Agenciji za pomorstvo švedske vlade, kaže da mu se čini nevjerojatno da mornari na Scot Carrieru nisu primijetili sudar. "Morate u tom slučaju jako duboko spavati. Čuli smo da je riječ o teškom pijanstvu, ali to ne znači da nitko na brodu nije bio trijezan. To će pokazati istraga", tvrdi Smith. Olle Rutgersson, profesor emeritus s tehničkog sveučilišta Chalmers, ističe da su ovakva gaženja drugih brodova nešto iznimno, pogotovo na tako prometnom dijelu gdje je potrebno stalno na oku držati liniju.
Neven Melvan, tajnik Sindikata hrvatskih pomoraca, kaže da, zasad, nitko nije zatražio sindikalnu pomoć te da nema nikakvih informacija o privedenom hrvatskom pomorcu.
- U stalnom sam kontaktu s kolegama u Švedskoj i Danskoj, no ni oni nemaju nikakvih informacija - rekao je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....