Nakon što su analizirali cijene i poskupljenja na primjerima čak 21 tisuće trgovina diljem Velike Britanije, statističari britanske udruge za zaštitu potrošača Which otkrili su da su neke namirnice zabilježile drastičan rast cijena te da supermarketi kod određenih proizvoda ipak imaju prostora stvari pokušati zadržati pod kontrolom.
Konkretno, u prosjeku je inflacija iznosila 3,14 posto, no gazirana pića su zabilježila u prosjeku rast cijena od gotovo šest posto, maslac oko pet posto, energetska pića 4,8, a mlijeko 4,6 posto. Istovremeno neke su namirnice minimalno poskupjele - poput recimo čokolade, svježeg voća, keksa ili povrća.
Kad se gleda ukupna inflacija koja obuhvaća i ostale artikle, ne samo hranu odnosno namirnice, onda ona u prosjeku u Velikoj Britanjii iznosi 9 posto, a očekuju se da će nastaviti rasti. Zasad se to prelijeva na navike britanskih potrošača - njih 43 posto u anketi otkriva da kupuje namirnice jeftinijih brendova, a 35 posto ih kupuje dodatne namirnice kad su one na akciji.
Zabrinjavajuće, 19 posto njih kaže da neke vrste hrane više ne kupuje, 10 posto čak preskače obroke, a sedam posto u prehrani daje prioritet nekim drugim članovima obitelji, a ne sebi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....