KOBNI LET

ŽIVOTNE PRIČE PILOTA IZ HELIKOPTERA KOJI JE PAO U MORE Marin Klarin je obučavao češke kolege, Tomislav Baturina je bio najbolji letač u generaciji...

 
Marin Klarin (lijevo), Tomislav Baturina (desno), helikopter u potrazi za Baturinom (u sredini)
 MORH, Nikolina Vuković Stipaničev / CROPIX

Stradali piloti koji su bili u helikopteru Kiowa Warrior koji je u ponedjeljak pao u more u Zlarinskom kanalu iskusni su letači Hrvatske vojske, pripadnici Eskadrile helikoptera 93. zrakoplovne baze Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane (HRZ/PZO) u Zemuniku.

O obojici pilota njihovi kolege s kojima smo razgovarali imaju samo riječi hvale. Kažu kako je riječ o vrhunskim pilotima koji su se kobnog ponedjeljka uputili na trenažni let, jedan od mnogih koje su dotad prošli. Jedan od njih, Tomislav Baturina, još je prije šest godina proglašen najboljim pilotom naraštaja, a tada je i opisao svoj karijerni put.

- Kod mene je put do vojnog pilota bio neuobičajen. Naime, prvo sam završio turistički menadžment u Šibeniku, kada se i pojavila mogućnost razvoja karijere kroz sustav Oružanih snaga RH. S obzirom na izvrsne rezultate na liječničkom pregledu, stigla je ponuda za školovanje za vojnog pilota. I sada se naježim kad se sjetim tog trenutka jer to mi je bio poseban događaj koji me definitivno usmjerio ka letenju, a potvrdu što želim biti dobio sam na selekcijskom letenju - rekao je Baturina.

Odabrani

Obuku je ovaj Sinjanin završio kao pripadnik 18. naraštaja i proglašen je najboljim pilotom generacije. Osim što je, kao i nastradali stariji kolega Marin Klarin, radio kao nastavnik letenja, bio je jedan od dvanaest odabranih pilota koji su dobili priliku letjeti na netom dobivenim Kiowama.

- Imamo veliku motivaciju da učimo nešto novo i tehnološki suvremeno. Oprema je sada kompletirana i čekamo početak obuke - rekao je novinarima prije nešto više od tri godine kada su javnosti predstavljene letjelice vrijedne više od 220 milijuna dolara.

Drugi pilot Marin Klarin (43) čije je tijelo izvučeno netom nakon nesreće, godinama je u sustavu. Stekao je čin bojnika i radio kao instruktor letenja na različitim helikopterima.

- Gotovo 20 godina sam pilot, a za mene taj posao predstavlja izuzetnu čast i ponos - rekao je jednom prigodom prošle godine.

Bio je vrhunski pilot i veliki zaljubljenik u helikoptere, koji je rado sudjelovao i na aeroshow predstavama.

Upravo je on bio voditelj obuke na trenažnim letovima dvojice pilota Češkog ratnog zrakoplovstva koji su u Zemunik stigli 2016. godine, nakon što su istovjetnu obuku na helikopterima Bell 206-B prošli i piloti iz Omana. Tijekom četveromjesečne obuke pilot Klarin učio ih je temeljno i navigacijsko letenje po hrvatskom programu školovanja pilota helikoptera.

U njegovoj obitelji u Zadru nakon informacije o pogibiji zavladao je šok. Muški član obitelji koji nam se javio na telefon rekao je kako obitelj nije u stanju razgovarati, ali nam je potvrdio da je upravo on stradao u ovoj velikoj tragediji.

- Imajte razumijevanja, preteško nam je - rekao je.

Jutarnji list stupio je u kontakt i s vlasnikom brodice koja je prva pronašla tijelo jednog od pilota. U kratkom razgovoru rekao nam je kako, zbog vojne istrage, ne smije odavati informacije.

- Rekli su mi da mi je zabranjeno istupati u javnosti. A i ne znam što bih vam rekao, bilo je prestrašno - rekao nam je vlasnik broda.

Vojni analitičar Igor Tabak pohvaljuje odluku ministra obrane Damira Krstičevića da do okončanja istrage prizemlji sve Kiowe.

Temeljita istraga

- Hrvatska nije u ratu, tako da nema nikakvog razloga da se istrazi ne pristupi temeljito, a nadam se i da će Ministarstvo obrane uskoro izaći u javnost s više detalja ove nesreće - izjavio je Tabak za Jutarnji.

Nesreću je komentirao i bivši ministar obrane Ante Kotromanović tijekom čijeg su mandata 2015., ugovorom sa Sjedinjenim Američkim Državama, Kiowe nabavljene.

- Helikoptere Kiowa koristi ratno zrakoplovstvo velikog broja zemalja iznad kopna i mora i nitko na njih nije imao pritužbe. To su izvanredni helikopteri u svojoj klasi. Ne vidim smisla danas razglabati i dovoditi u pitanje tehničke i manevarske sposobnosti te letjelice kad su one poznate puno prije nego što je HRZ dobio Kiowe.

Duboko sam potresen ovom nesrećom, posebno zbog ljudskih gubitaka. Nadam se da će istraga pokazati što se dogodilo, što je uzrok ovoga tragičnog događaja - rekao je bivši ministar obrane Kotromanović.

Klarinov otac poginuo u Škabrnji tijekom Domovinskog rata

Kako piše Zadarski.hr, Klarinov otac Ive poginuo je tijekom Domovinskog rata u Škabrnji u sklopu Akcije Maslenica kao pripadnik sedme Domobranske pukovnije.

Dok je Klarin, koji je inače porijeklom s otoka Ugljana, za sobom ostavio suprugu i dvoje djece, Baturina, porijeklom iz okolice Sinja, ima suprugu i malodobno dijete, piše Zadarski.hr.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 06:21