PODVLAČENJE CRTE

Tomaševiću iz kampanje ostalo više od 100.000 kuna, sad se zna tko mu je sve i koliko donirao

Tomašević je i prikupio najviše novaca, čak 1.010.325 kuna, što može zahvaliti i golemom broju od 1062 donatora
Tomislav Tomašević
 Goran Mehkek/Cropix

Bude li novi gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević gradskim proračunom upravljao kao što je s troškovima svoje izborne kampanje, Zagrepčanima će biti jako dobro: trošit će puno, najviše, a još će imati i za uštedjeti. Pokazuje to financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe koje je objavilo Državno izborno povjerenstvo nakon što je izbornim protagonistima koji su sudjelovali u drugom krugu lokalnih izbora istekao rok u ponoć 29. lipnja.

S Tomaševićem stvari stoje ovako: potrošio je više od svih ostalih kandidata, što može zahvaliti i golemom broju od 1062 donatora, a investicija mu se najviše i isplatila; na svom računu za kampanju priskrbio je milijun i 10.325 kuna, potrošio je 903.979,41 kune i još mu je ostalo 106.346,41 kuna - za razliku od svog glavnog konkurenata, ali i većine ostalih u Zagrebu koji su kampanju završili u dubiozama.

Davor Filipović ostavio je rupu od 86.129 kuna, Joško Klisović 69.066 kuna, a najveća proizvođačica manjka je Jelena Pavičić Vukičević - kampanju je završila s porazom i deficitom od 352.164 kuna. Anka Mrak Taritaš je na nuli, Davor Nađi ima viška sto kuna, Zvonimir Troskot 272,50 od 126.937 kuna koliko je ukupno potrošio, a Vesna Škare Ožbolt ima manjak od 51.805 kuna. Miroslav Škoro je isto brižno raspolagao financijama i podvukao crtu sa 30.781 kuna viška - premda je isprva tvrdio da neće ništa trošiti, a nitko u njegovu kampanju od građana nije investirao.

Tko je davao Tomaševiću

Tomašević je kampanju financirao novcem platforme Možemo! u iznosu od 655.173 kune, s vlastitih pet tisuća kuna i s 350.151 kunu donacija, od čega je najveći dio stigao od privatnih osoba, 339.501. Osim samog Tomaševića koji je uložio pet tisuća kuna, koliko i njegov brat, među donatorima su i članovi stranke, Urša Raukar sa pet tisuća kuna, isti iznos uplatio je i njezin suprug Niko Gamulin, Teodor Celakoski 500 kuna, Vili Matula 200... Visina uloga vrti se od 50 do deset tisuća kuna koliko su uplatili Nikola Vrdoljak, Tomislav Lauc... Na popisu donatora uvrstio se i Neven Mates s 200 kuna, Zinka Bardić, bivša Milanovićeva komunikacijska stručnjakinja s 300 kuna, konceptualni umjetnik Siniša Labrović, Naima Balić, a iskače i ime Milivoja Špike, bivšeg zastupnika i predstavnika Bloka umirovljenika koji im je dao 500 kuna. Ukupni troškovi kampanje Tomislava Tomaševića iznose 903.979 kuna, od čega je najveći iznos otišao na usluge, oko 902 tisuće, konkretno usluga promidžbe i informiranja u iznosu od 761.500 kuna, u tisak nisu uložili niti kune, kao ni ostali kandidati.

HDZ-ov Davor Filipović primio je 694.213 kuna, u sebe nije uložio niti kune, a stranku će njegova trka koštati 505.000. Donatori su mu uplatili 189.213 kuna, najviše pojedinci. Njegovi troškovi kampanje stoje 780.343 kune, najviše je potrošio na društvene mreže, u billboarde niti kunu.

SDP-ov Joško Klisović koji je na izborima podbacio, a sada je novi predsjednik zagrebačke Skupštine, uložio je, ako nije greška, 12 kuna vlastitih sredstava u troškove kampanje od 601.081 kuna koje je primio. Potrošio je, pak, više od toga: 670.148 kuna SDP je Klisovićevu kampanju financirao sa 461.569 kuna, a donatori sa 139.500 kuna.

Jelena Pavičići Vukičević koja nije uspjela naslijediti svoga šefa u uredu gradonačelnika primila je 370.000 od stranke, od donatora niti kune, a kampanju je zaključila sa 722.164 kuna troškova.

HDZ nije pomogao Radiću

Zanimljivo, izbornog pobjednika Ivana Radića iz Osijeka, koji je potrošio 574.938 kuna, 61.516 kuna više negoli je dobio, nije financijski potpomogao HDZ nego je kampanju financirao vlastitim snagama, s 51.166 kuna i 462.256 kuna donatora - ima ih 63 i njihovi su ulozi veći nego kod drugih, pa 20.000 i 30.000 kuna nisu rijetkost. Njegov konkurent Berislav Mlinarević koji je dobio podršku Domovinskog pokreta imao je na raspolaganju znatno manje, tek 178.526 kuna, Šišljagić, pak, 96.684 kune i ostalo mu je osam kuna viška.

Ivica Puljak za dolazak na vlast u Splitu uložio je 338.689 kuna, nula vlastitih sredstava, 230.000 kuna stranke i 108.687 kuna donatora, ima ih 84, a među njima je i njegova supruga Marijana, koja je dala pet tisuća, kao i više uplata stranka Centar.

HDZ-ov Vice Mihanović završio je kampanju sa 123.065 kuna minusa - ukupno je primio 449.738, nula kuna vlastitog novca i 414.338 kuna od stranke te 35.400 od donatora. Željko Kerum primio je 311.660 kuna, od stranke oko 256 tisuća, oko 55 tisuća od donatora i završio s manjkom od 163.258 kuna - za razliku od mase drugih, Kerum je uložio u reklamiranje u tisku oko 63 tisuće. Siniša Vuco uložio je sto svojih kuna i potrošio manje od ikog 7.100 kuna i to isključivo za najam tehničke opreme.

U Rijeci je pak Marko Filipović, gradonačelnik Rijeke investirao svojih 80.000 kuna, od SDP-a je dobio 358.000 kuna i pet tisuća kuna od donacija. Ima manjak od 118.530 kuna. Njegov konkurent Davor Štimac imao je puno manje: 257.886, od čega tisuću svojih i 256.885 od 50 donatora - bilježi manjak od 56.632 kuna, a puno je spiskao na troškove reprezentacije - 56.632 - što je rubrika koju su kandidati mahom ostavili praznom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 01:11