JOŠ NAJMANJE 10 DANA

Tko je sve znao da dolazi brod s greškom? Sveti Duje usred sezone ‘na doradi‘, a plaćen 7,7 milijuna eura

pitanje je koliko će u njega dodatno uložiti da bi mogao zaploviti jer je brod apsolutno neadekvatan za plovidbu Jadranom

Ilustracija

 

 Nikola Vilić/Cropix

Brod Sveti Duje, kojeg je Jadrolinija nedavno uključila u svoju flotu, umjesto da plovi na frekventnoj liniji Split-Supetar, čeka u brodogradilištu. Brod se, naime, još uvijek nalazi u kraljevičkom brodogradilištu na “doradi”, piše Dnevnik.hr.

- Sveti Duje je plaćen 7,7 milijuna eura i pitanje je koliko će u njega dodatno uložiti da bi mogao zaploviti jer je brod apsolutno neadekvatan za plovidbu Jadranom. On ima svjedodžbe za plovidbu samo unutar zaštićenog i lučkog područja. Znači po direktivi EU, on ne smije izaći van luke, rekao je Antun Aljinović iz sindikata pomoraca RH i bivši zapovjednik na Jadroliniji.

I sve su to u Jadroliniji znali prije nabave, kazali su iz Hrvatskog registra brodova. Sada se nedostatak “pegla” u Kraljevici kako bi 107 metara dug grčki trajekt “postao” - putnički brod "Klase D".

- Ništa se s jednim brodom ne može zaustaviti. Niti jedan brod može biti problem da bi se nešto dovelo u pitanje. Ako je bilo određenih pogrešaka u nabavi određenog broda, to se mora najprije utvrditi. Ja takvih informacija nemam, znači mi smo imali, kad kažem mi, mislim na Jadroliniju, dobrih akvizicija nabavke brodova oni su se integrirali, voze, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Ali je bilo problema i nije išlo po planu. I brod Oliver je u brodogradilištu bio duže i zaplovio sa zakašnjenjem.

- Cijene ovih brodova uopće nisu malene i one uistinu su vrlo blizu nabavci novog broda, zašto to tehnička služba ne može odraditi, zašto se to ne odrađuje i zašto se ne nabavljaju novi brodovi, to bi bilo pravo pitanje upravo za ovu upravu“, rekao je Neven Melvan, predsjednik pomorskog sindikata Hrvatske.

Predsjednik nadzornog odbora Jadrolinije Damir Zec od ministra je pismom zatražio svoje razrješenje, no on danas nije htio dati izjavu za Dnevnik.hr. U kratkom telefonskom razgovoru za Dnevnik Nove TV je rekao da je, sve što je imao reći, napisao u pismu ministru Butkoviću. Dao si je, kaže, truda pristojno sve napisati i ukazati na sve probleme.

Ministar, kaže, prijepori na relaciji uprava - nadzorni odbor nisu rijetkost, a rad nadzornog odbora nije ugrožen. Idućih dana riješit će se kadrovska križaljka.

- Evidentno je da nadzora nad kupnjom brodova nema i ne postoji. Isto tako i poslije na održavanju brodova koji dolaze u remontna brodogradilišta u Hrvatskoj. Od 2022. tražimo ostavku ili smjenu predsjednika uprave gospodina Sopte kao čelnog čovjeka, rekao je Ivan Srzentić, predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije.

I to su poslali ministru koji je odgovorio:

- Poslovanje Jadrolinije je stabilno i ja kao ministar za što sam najodgovorniji kao predsjednik skupštine moram gledati da svaka tvrtka u mom resoru stabilno posluje i ide naprijed. Tako da nemam nikakvih primjedbi na ničiji rad, rekao je Butković.

Iz Jadrolinije, danas, tek kratko su odgovorili pismeno. Kažu, Sveti Duje na plovidbu će kroz deset dana, a razlog kašnjenja su poteškoće na tržištu brodske opreme te preopterećenost brodogradilišta, piše Dnevnik.hr.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 09:42