Zbog brojnih prigovora građana i pacijenata koji ne mogu doći do recepata ili uputnica zbog problema sa spajanjem na sustav CEZIH, o čemu izvještavamo već neko vrijeme, zatražili smo od Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) da nam konkretno pojasni o čemu se točno radi i kada će problem biti riješen.
Tvrde da sustav od danas radi korektno i nema odbijanja korisnika pri spajanju na sigurnosni sloj CEZIH-a.
Upozoravaju da je kriva teza koja se plasira u javnost da CEZIH ne radi zadnjih dana, što potkrepljuje izvješće o broju poruka zaprimljenih na sustav CEZIH u periodu 12.srpnja 2023. do 18.srpnja 2023. u usporedbi s istim periodom prošle godine.
- Realizirano je svega 3,48% manje eRecepta u navedenom razdoblju ove godine u odnosu na prošlu godinu - kažu iz HZZO-a.
Nadalje, pojašnjavaju da su problemi počeli od četvrtka 13. srpnja i to pri sigurnosnom spajanju na sustav CEZIH, nakon sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje na pristupni sustav vanjskih CEZIH korisnika.
- Redovnim apliciranjem posljednje verzije CISCO AnyConnecta Secure Client nastali su navedeni problemi. CISCO AnyConnecta Secure Client je aplikacija za sigurno spajanje korisnika na CEZIH putem pametnih kartica.
CISCO je vodeća svjetska kompanija za mrežna i sigurnosna rješenja. Od njih još čekamo novu, prilagođenu verziju nadogradnje programa za zaštićeno spajanje vanjskih korisnika - kažu iz HZZO-a.
Sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje neophodne su i izuzetno bitne, smatraju u HZZO-u, kako bi povjerljivi podaci o našim osiguranicima koje sadrži CEZIH ostali zaštićeni.
Istog dana, navode, dane su upute svim informatičkim podrškama zdravstvenih ustanova kako privremeno, na zaobilazni način, korisnicima omogućiti spajanje na CEZIH sustav. Upute su objavljene i na stranici cezih.hr i hzzo.hr.
- Nakon što su tvrtke/programske podrške zdravstvenih ustanova intenzivnije postupile po uputama poslanima još 13. srpnja, rad na sustavu se normalizirao -zaključuju u HZZO-u uz isprike se građanima, osiguranicima ako su imali neugodnosti u proteklih tjedan dana prilikom ostvarivanja zdravstvene zaštite i zahvale zdravstvenim djelatnicima na strpljivosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....