IMA LI KRAJA?

Poskupljuju aviokarte iz Njemačke za Hrvatsku - i to drugi put ove godine

Iz Croatia Airlinesa napominju da Hrvatska spada u skupinu zemalja na koju se primjenjuje najniži iznos taksi

Ilustracija

 Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Nijemci su odlučili štedjeti, a djeliću očuvanja njihovog proračuna pridonijet će i Hrvati, barem oni koji će nekamo letjeti iz njemačkih zračnih luka.

Naime, njemačka je savezna Vlada postigla dogovor o dodatnim mjerama štednje, a sklopu njih odlučila je povećati iznose avionskih taksi koje bi, piše Deutsche Welle, ovisno o krajnjem cilju putovanja trebale porasti na 15.58 odnosno maksimalno 70.83 eura po putniku.

Ovu taksu plaćaju svi putnici koji lete iz neke iz njemačkih zračnih luka, a kako Croatia Airlines obavlja cjelogodišnje, kao i sezonske letove iz Frankfurta za Zagreb, Split i Dubrovnik, iz Münchena za Zagreb, Split, Dubrovnik, Osijek, Rijeku i Zadar te iz Berlina i Düsseldorfa za Split, pitali smo ih kako će se ovo poskupljenje odraziti na cijene karata.

Bebe izuzete

Kako su nam pojasnili u državnom avioprijevozniku, kompanija još uvijek nije zaprimila službenu obavijest o podizanju iznosa takozvanih OY taksi najavljenih za svibanj, ali napominju kako su njemačke pristojbe već povećane s 1. siječnjem ove godine, i to nakon što je tvrtka 21. prosinca 2023. dobila obavijest o njihovom povećanju od Međunarodne udruge za zračni promet.

"Trenutni iznos OY takse je 12,48 eura za putnika koji polazi iz Frankfurta u Zagreb, a isti se iznos naplaćuje i putniku koji polazi iz Berlina izravnim letom za Split ili iz Münchena u Osijek. Navedena taksa predstavlja prihod njemačke države i odnosi se na sve putnike koji polaze iz njemačkih zračnih luka u domaćem ili međunarodnom zračnom prometu, izuzev beba do dvije godine starosti ako ne zauzimaju zasebno sjedalu u zrakoplovu, kao i transfernih putnika koji se u transferu zadržavaju manje od 12 sati. Taksu naplaćuje avioprijevoznik prilikom izdavanja karte, ali ona ne predstavlja ni prihod ni trošak prijevoznika nego je riječ o prolaznoj stavci te avioprijevoznik uplaćuje predmetnu pristojbu njemačkim vlastima", kazali su iz Croatia Airlinesa te dodali kako će, ukoliko prime obavijest o povećanju takse, kompanija biti u obvezi primijeniti izmjene.

Pitali smo ih i koliko bi aviokarte iz Njemačke prema Hrvatskoj mogle biti skuplje nakon izmjena taksi.

Struktura karte

"S obzirom da zasad nema službenih informacija o tome koliko bi OY taksa mogla rasti, nije moguće ni kalkulirati utjecaj na ukupnu cijenu karte. U slučaju da OY taksa bude nametnuta iznosom na primjer 14,48 umjesto dosadašnjih 12,48 eura, tada bi posljedično cijena povratne karte za putnika koji polazi iz Njemačke narasla za ukupno 2 eura. Pritom treba naglasiti da je na linijama Croatia Airlinesa iz Njemačke značajan broj transfernih putnika na koje se eventualno povećanje neće odnositi", poručili su.

Zanimljivo, iz kompanije su pojasnili i kako izgleda struktura karte putnika koji dolazi iz Njemačke za Hrvatsku, a koja je, pored taksi njemačke države, opterećena dodatnim taksama hrvatske zračne luke, Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo, naknadom za provođenje sigurnosnih mjera na njemačkim zračnim lukama te taksama koje se označavaju skraćenicama RA i RD, a koje također predstavljaju prihod njemačkih zračnih luka.

"Tako, primjerice, ukupni iznos taksi na povratno putovanje Frankfurt - Zagreb - Frankfurt iznosi 87,27 eura", otkrivaju nam iz Croatia Airlinesa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 04:39