Nakon što je Jutarnji list jučer objavio iskustvo jednog prodavatelja automobila koji nikako nije uspio prodati auto jer je aplikacija carVertical, koja služi za provjeru podataka o automobilima, kupcima pokazivala pogrešne podatke, javili su nam se iz ove estonske tvrtke.
Naime, carVertical je za njegov automobil pokazivao podatke posve drugog vozila zbog čega je ispalo da je auto prešao 100 tisuća kilometara više te imao "totalku", a iako je greška u konačnici ispravljena, kupcu je nastala šteta jer je na kraju morao sniziti cijenu auta za tri tisuće eura.
Najzanimljivije je kako je ta greška nastala - naime, carVertical je pogrešne podatke pokupio iz oglasnika u kojemu je prodavatelj prodavao još jedan automobil, ali s istom registracijom, pa se zapravo uspostavilo da podatke o vozilima uzimaju i iz oglasa, koji su potrošačima ionako javno dostupni.
U carVerticalu nisu htjeli konkretno kazati u kojoj mjeri podatke prikupljaju iz oglasa, već navode kako "izvješća sadrže javno dostupne fotografije ili fotografije koje je dostavila treća strana te partneri s tržišta rabljenih automobila".
U carVerticalu kažu kako njihovi podaci pristižu iz 900 izvora, uglavnom registara državnih institucija, ali i iz privatnog sektora te da su usklađeni s GDPR-om jer je kompanija startala s poslom kad je ta Uredba već bila na snazi.
Tvrde kako prikupljaju isključivo podatke koji su vezani uz automobile te da carVertical ne prikuplja nikakve podatke uz pomoć kojih bi se mogle identificirati pojedinačne osobe odnosno vlasnik automobila.
Odbili su otkriti koliko imaju korisnika u Hrvatskoj, niti koliko je dosad kupljeno izvješća vezanih uz automobile registrirane u našoj zemlji, a kad su u pitanju prigovori, priznaju kako ih s vremena na vrijeme priznaju, ali da su to slučajevi s margine.
" Uglavnom je riječ o tome da su ljudi krivo shvatili podatke, no naši profesionalci potom im sve objasne", kazali su te pojasnili kako ne mogu sa sigurnošću reći da su svi povijesni podaci točni jer bi za to trebali i fizički pregledati svako vozili.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....