SLUČAJ IZ 5. RAZREDA

Pobuna u školi: Učenik završio godinu s 10 jedinica, zaključnu ‘nedovoljan‘, a onda je došlo do intervencije sa strane...

U svom nalazu savjetnica je našu kolegicu prozvala za "nefleksibilnost" u ocjenjivanju, upozoravaju

Arhivska fotografija

 Cropix
Učenik petog razreda osnovne škole je tijekom cijele nastavne godine dobio 12 ocjena od kojih su samo dvije bile pozitivne, da bi na kraju školske godine bio ocijenjen nedovoljnim uspjehom. Ne zadugo jer je savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje - tvrde u administraciji učiteljske grupe Školska zbornica - odlučila poništiti zaključnu ocjenu, a predmetnu je učiteljicu prozvala za „nefleksibilnost" u ocjenjivanju.

Na slučaj kojega smatraju u najmanju ruku nepravednim upozorili su iz Školske zbornice otvorenim pismom ministru znanosti, obrazovanja i mladih Radovanu Fuchsu i djelatnicima ministarstva.

Pismo prenosimo u cijelosti:

Poštovani gospodine ministre, poštovani djelatnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih,

s nevjericom i ogorčenjem svjedočimo događajima koji su se nedavno odvili u jednoj od naših škola gdje je postupanje prosvjetne inspekcije dovelo do ozbiljne kompromitacije rada i dostojanstva naših kolega.

Posebno želimo istaknuti skandalozno ponašanje savjetnice iz Agencije za odgoj i obrazovanje koja je, na temelju skeniranih dokumenata, poništila zaključnu ocjenu učeniku petog razreda pritom optužujući našu kolegicu za nerad, neznanje i nesposobnost.

Kronologija događaja samo dodatno pojačava apsurdnost i nepravednost cijele situacije.

Učenik koji je tijekom cijele nastavne godine dobio 12 ocjena od kojih su samo dvije bile pozitivne na kraju školske godine bio je ocijenjen nedovoljnim uspjehom. Međutim, savjetnica iz Zagreba bez ikakvog osobnog uvida u rad učenika, na temelju skeniranih pisanih provjera i kriterija vrednovanja, odlučila je poništiti zaključnu ocjenu. U svom nalazu savjetnica je našu kolegicu prozvala za "nefleksibilnost" u ocjenjivanju sugerirajući da kriterije treba prilagoditi interesima i sposobnostima učenika unatoč tome što učenik nije imao nikakve posebne prilagodbe ili rješenje.

Kao da to nije dovoljno, prosvjetna inspektorica koja je na temelju tog nalaza izdala Rješenje o poništavanju ocjene dodatno je zbunila situaciju svojim protuzakonitim uputama. Naime, inspektorica je telefonskim putem naložila školi da organizira dopunski rad za učenika dok se u samom Rješenju i kasnijem emailu nije usudila napisati takvu obvezu.

Kada su kolege u skladu s naputkom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih organizirali popravne ispite, inspektorica ih je ponovno telefonski obavijestila da je organizacija dopunskog rada obvezna prijeteći ponovnim poništavanjem ocjene ako se to ne učini.

Ovo neujednačeno, protuzakonito i proturječno postupanje nadležnih tijela ne samo da zbunjuje naše kolege već i dovodi do apsurdnih situacija u kojima su nastavnici prisiljeni birati između poštivanja propisa i ispunjavanja nerealnih zahtjeva. Kako možemo pouzdano raditi svoj posao kada se pravila i upute mijenjaju ovisno o tome tko nas nazove i kada, a što je još gore, takve upute se ne usude staviti u pisanu formu?

Ovim putem zahtijevamo jasne i nedvosmislene upute od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih koje će štititi prava i dostojanstvo nastavnika te osigurati da se ovakve situacije više ne ponavljaju. Također, tražimo da se preispita rad prosvjetne inspekcije i savjetnika iz Agencije za odgoj i obrazovanje kako bismo osigurali da se ovakve nepravedne odluke ne ponavljaju.

Molimo jasan odgovor na pitanje jesmo li dužni za svakog pojedinačnog učenika izrađivati posebni „personalizirani“ ispit s ciljem da svaki učenik na kraju godine ima pozitivnu ocjenu bez obzira na stečeno znanje i stupanj usvojenosti nastavnih ishoda.

Ili prevedeno: trebamo li sukladno uputi Agencije za odgoj i obrazovanje samo poklanjati ocjene bez bilo kakvih kriterija!?

Učitelji zaslužuju poštovanje, podršku i jasnoću u svom radu, a ne stalne prijetnje, optužbe i poniženja. Vrijeme je da stanete uz nas i osigurate da naš rad bude prepoznat i cijenjen, a ne obeshrabren i ponižen.

Administracija učiteljske grupe Školska zbornica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 11:21