‘SVI SU POSKUPJELI‘

Iznajmljivači panično zure u rupe u bukingu; Stručnjakinja: ‘Obilo im se o glavu, a bit će i gore‘

‘Nikada srpanj i kolovoz nisu bili problem, pa neće ni sada. Ali da nam se neće malo obiti o glavu ove visoke cijene...‘

Ilustracija

 Mario Todoric/Cropix

Splitski iznajmljivači apartmana žale se da im se termini u srpnju i kolovozu ne pune očekivanim intenzitetom. Većina je podignula cijene smještaja, a cijelu turističku priču Splita u stopu prate i visoke cijene u ugostiteljskim objektima, piše Slobodna Dalmacija.

Poskupjeli su i radni sati čistačica, cijene su znatno promijenile i praonice. Usluga po usluga, sve je otišlo gore. Svi su u niskom startu i iščekivanju eura od turizma.

– Predsezona se nije bajno popunila, osim strogog centra grada, koji jako dobro radi s obzirom na mlađu strukturu gostiju koji trenutno borave u Splitu. Istina, stvorila se rupa krajem srpnja i početkom kolovoza, ali znaju se dogoditi praznine tjedan ili dva pa se popunjavaju kao last minute ponuda. U ovom trenutku i dolazi dosta last minute rezervacija, osim ako nije riječ o kućama za odmor i nekim većim objektima gdje je veća koncentracija ljudi – kaže Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja. No, dodaje, splitski iznajmljivači nemaju razloga za brigu, popunit će se srpanj i kolovoz bez obzira na cijene. Ono što ne bude puno otići će kao last minute ponude, pa će i ti termini biti okupirani.

– Nikada srpanj i kolovoz nisu bili problem, pa neće ni sada. Ali da nam se neće malo obiti o glavu ove visoke cijene... Ne ove godine, možda dogodine, godinu poslije. To tako ide, dvije godine unaprijed. Sve što se sada dogodi gostima osjetit ćemo za godinu ili dvije. Onda oni dođu i kažu: “Nemate sadržaja i skupo je. Skup je smještaj, skup restoran... A nemate ništa.” E, tada to postaje problem – govori Marković.

S obzirom na to da Split nema nikakvih sadržaja ni događanja jer je sve opustošeno, počevši od plaža do grada, bez kvalitetnih programa, priznaje da je uistinu teško procijeniti kako će se dalje razvijati splitska turistička priča.

image

Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja

Privatna arhiva

– Ovu sezonu ćemo se nekako iščupati, ali nastavi li se ovakav trend sa sadržajima i događanjima u gradu, bojim se da više nećemo moći imati ovoliki broj gostiju. A svi su iznajmljivači podignuli cijene 30 posto, iako ima i nekih kojih su ih digli još i više usprkos našem apelu: “Nemojte.” Tvrde nam kako imaju velike troškove. Ili je to neki trend, počevši od ugostitelja, u maniri: “Svi su digli cijene, pa ćemo i mi.” Kod nas uvijek sve ide nekom lančanom reakcijom – razmišlja naglas Barbara Marković, pa nabraja što je sve, izuzmu li se pristojbe, financijski dodatno opteretilo iznajmljivače.

Uvijek govori kako postoji razlika između domaćina i iznajmljivača. Zato smatra kako su oni koji idu u turizam kratkotrajno, kako bi brzo zaradili novac, najveći uteg obiteljskog smještaja.

– To su oni koji izlaze iz stanova na par mjeseci i, primjerice, oni koji su kupili cijele stambene zgrade sa po 10-12 smještajnih jedinica. I oni diktiraju cijenu na tržištu. Svašta je tu. Evo, čujem da se i neki kafići prenamjenjuju u apartmane. Ta je apartmanizacija toliko bjesomučna da negdje mora biti kraj. Ne može se više baš svašta kategorizirati – naglašava Marković, pa opet vraća priču na nedostatak ponude u Splitu.

– Nije problem imati visoke cijene kad ih prati sadržaj. Ali problem je kad, kao sada, dva dana pada kiša. Gosti nemaju što raditi. Mogu ići u šoping-centar. Nema koncerta, grad je u dva sata noću prazan. Nema psa. Nema neke normalne glazbe... Lani je u ovo doba radio barem Đardin pa smo imali gdje poslati turiste. Radio je i Žnjan sa svojim lounge barovima, pa su odlazili tamo. Sad nema ništa. Ničeg. Ovo je teška renesansa grada Splita. Ponovno se vraćamo ne na 2019., nego na 2015., kad smo radili samo tri mjeseca. A ja bih rado, kao i 2019., radila od kraja ožujka do konca listopada.

U 2023. već kraće radimo, ima iznajmljivača koji mi kažu kako su bolje radili u koroni nego sada, u predsezoni. Oduvijek govorim kako nam na čelu Splita mora biti menadžer, ekonomist i turistički djelatnik koji će znati na koji će način prodati priču ovoga grada tako da imamo malo duže sezonu, a ne da se vraćamo u 2015. To nema smisla – kritički će Barbara Marković.

‘Ubit će nas pohlepa‘

– Ubit će nas visoke cijene smještaja u kombinaciji s činjenicom da nema nikakvog sadržaja. Uvijek je netko tko je imao relativno normalne cijene bio popunjen bez problema. Ali onda će se taj osjećati kao budala jer će netko drugi isti termin prodati duplo skuplje, pa će onda i on sljedeći put dići cijene. Tako to ide... Mislim da smo mi, generalno, pohlepni. Ili je tako zato što je to jedino što nam trenutno funkcionira u gradu. Nema farmacije, nema IT sektora, nema ničeg drugog. Svi su navezani na turizam jer su shvatili da je to jedino što donosi novac, pa onda svatko grabi što stigne.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 23:41