Da je poljoprivreda sport, Karlovčanka Diana Prpić (27) vjerojatno bi bila naša zlatna olimpijka. Nesuđena odvjetnica postala je naša prva poljoprivredna influencerica koja je vrlo pametno iskoristila društvene mreže u promociji i prodaji svojih proizvoda te je sada na tim platformama prati više od 20.000 ljudi. Nekoliko godina je već jedna od deset najboljih mladih poljoprivrednika i vlasnica jednog od tri najbolja eko OPG-a. A onda je osmislila i na tržište izbacila Batelu, zdravi slatki namaz od batata, jedan od najoriginalnijih hrvatskih prehrambenih proizvoda. Cijelu priču je još 2003. pokrenula njezina baka Mara osnivanjem OPG-a, iako ona tada nije uopće znala što je batat.
Naslijeđena znanja
- Moji su se oduvijek bavili poljoprivredom, a onda sam ja prebacila OPG na sebe i nastavila tamo gdje je moja obitelj stala s proizvodnjom jagoda, graha, krumpira i ostalog povrća široke potrošnje. Paralelno sam se obrazovala na raznim tečajevima, spajajući naslijeđena znanja od svoje obitelji. Shvatila sam da me institucije shvaćaju ozbiljno i kao partnera, počele su stizati nagrade za moj trud - priča Diana koja planira dodatno unaprijediti svoju proizvodnju preko Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske.
Ključni trenutak za njezino gospodarstvo dogodio se kada je uvela sasvim nov i relativno nepoznat proizvod - batat. Osim samog povrća, na tržištu je nudila i sjemenke te kulture, a onda je spravila svoj hit - Batelu. Ubrzo ju je zaštitila u Zavodu za intelektualno vlasništvo.
- Srećom, moja Batela je već bila toliko prepoznatljiva da su moji kupci spriječili prodor kopija na tržište. I danas, nakon svega, javljaju mi se ljudi koji žele njezin recept. Ne zna ga nitko osim mene, čak ni moji ukućani. Pričam s mamom o tome da bi se trebala ona trebala uključiti u proizvodnju u svim detaljima jer u slučaju moje spriječenosti, bolesti ili nečega netko mora raditi. No, ona se još uvijek drži podalje - priča Diana.
Cjelogodišnji rad
- Da bi Batela postala ona sjajna bočica na polici, treba gotovo cjelogodišnji rad. Počinje u veljači kada kreće proizvodnja sadnica batata. One se pripremaju u plasteniku, onda ide sadnja, treba mu oko 120 dana da izraste. Berba je u listopadu. Ove godine imali smo 10.000 sadnica, znači govorimo o oko osam tona proizvoda. Nakon berbe gomolj se suši 36 sati na visokoj temperaturi, mora se stabilizirati da mu zacijele rane u sadnji, a onda se skladišti na toplom mjestu. U pripremi Batele peremo ga, ogulimo i stavimo kuhati. Dodaju se čokolada, kokosovo ulje i javorov sirup. To se pretvori u kremastu smjesu i tako vruće punimo u vruće bočice - priča Diana.
Tehnologija punjenja bila je najveća muka od prvoga dana jer nisu imali nikakav stroj te su sve radili ručno, a to je posebno izazovno kada se u bočice mora kombinirati svjetla i tamna varijanta proizvoda. Uvijek je za to trebalo dvoje ljudi, svatko je u rukama imao jednu slastičarsku foliju. Onda su modificirali zalijevače za cvijeće. Ubrzo više nisu mogli na taj način pratiti potražnju te su konačno nabavili punilicu, također improviziranu. Batelu pakira u bočice od 210 grama, a ima četiri važne karakteristike: eko znak, europski znak da je bezglutenska, nema laktoze i veganska je. Cijene na tržištu su od 30 do 35 kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....