OKRUGLI STOL

Bitka za milijarde: Kroz dva tjedna će se znati kriteriji za prijavu na NPOO

Riječ je o pozivima za turističku infrastrukturu te privatni sektor vrijednima 2.2 milijarde kuna
 Dora Koretić

Nakon puno mjeseci iščekivanja turistički će sektor najkasnije kroz dva tjedna napokon saznati sve uvjete i kriterije prijave projekata na Nacionalni plan oporavka kad će Ministarstvo turizma na javno savjetovanje uputiti dva prijedloga poziva, najavila je to državna tajnica Sandra Herman u sklopu okruglog stola održanog u Opatiji u organizaciji Udruge hrvatskih putničkih agencija.

Riječ je o pozivima za turističku infrastrukturu te privatni sektor vrijednima 2.2 milijarde kuna, a u okviru ovog drugog, kazala je Herman, interes će moći pronaći i turističke agencije kojima će u sklopu alokacije za klastere i inovacije na raspolaganju biti 180 milijuna kuna za kapitalne investicije.

Hotelski sektor također će se moći javljati na poziv predviđen za privatni sektor od čega će se najveći dio raspoloživog novca odnositi na podizanje kvalitete postojećih kapaciteta, ali i izgradnju novih te investicije usmjerene prema održivom razvoju i zelenoj tranziciji.

- Ovo je bio vrlo kompliciran proces, ali vjerujem da smo ga dobro odradili. Svi detalji uvjeta prijave bit će poznati kroz dva tjedna - kazala je Herman najavivši da će pozivi nakon javnog savjetovanja i primjedbi dionika biti upućeni u proceduru EU Komisiji, a službeni poziv konačno objavljen u drugoj polovici ove godine.

Okrugli stol na kojem je sudjelovala bavio se prvenstveno pitanjem prilagodbe turističkih agencija novim trendovima, a moglo se čuti kako su agencije, koje su u pretpandemije na godišnjoj razini ostvarivale prihod od 3 milijarde kune, u dvije godine pandemije izgubile oko pet milijardi koje je sada potrebno vratiti.

- Zapravo je pravo čudo da smo ovdje i da smo preživjeli, ali uspjeli smo zahvaljujući mjerama Vlade, moratorijima na kredite kao i činjenici da je dobar dio nas prodavao vlastitu imovinu kako bi uspio opstati. Predviđa se oporavak turizma u 2024. godini, ja nisam siguran da ćemo se mi u potpunosti uspjeti vratiti dotad jer moramo vraćati kredite, no sretni smo što smo tu", kazao je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain.

Inače, članovi UHPA-e sastali su se u Opatiji kako bi obilježili 30 godina od osnivanja ove krovne organizacije, a jedna od glavnih tema bio je rusko - ukrajinski rat i njegov utjecaj na domaći turizam.

Kako nam je potvrdio direktor glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić, HTZ će zasad zadržati svoje predstavništvo u Rusiji, ali se ono već sada malo pomalo orijentira prema nekim susjednim tržištima kao što su Kazahstan i Azerbajdžan, a s kojih dosad nismo bilježili značajnije promete.

- Osluškujemo što se tamo događa, istražujemo, riječ je uglavnom o individualnim dolascima koji su mali, ali postoji potencijal pa ćemo ga okušati intenzivirati. Interesantne su nam i baltičke zemlje, ali naravno, bitno je i sve što se događa u okruženju - rekao nam je Staničić dodavši kako će Grčka i Španjolska pokušati zadržati rusko tržište o kojemu su ipak ovisnije nego Hrvatska.

- Mi nemamo tako velike stope dolaska iz Rusije pa ćemo nedostatak tih gostiju pokušati nadoknaditi na drugim tržištima - kazao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 09:15