Zahuktava se istraga zbog stravične prometne nesreće koja se dogodila prije nepuna četiri mjeseca u venecijanskim Mestrima, kada je autobus pun putnika s 10 metara visokog nadvožnjaka sletio u provaliju te se zapalio i pritom ugasio živote 21 osobe. Među poginulima je bila i trudna Splićanka Antonela P.
U spis koji se formira pod palicom tužiteljice Laure Cameli, i na kojem osim kriminalista rade mnogobrojni vještaci, pristigli su medicinski vještački nalaz te obdukcijski nalaz tijela profesionalnog vozača Alberta Rizzotta (40), koji je sebe i 20 putnika odvezao u smrt, dok ih je 15 pravim čudom preživjelo.
Zaključak doktora vještaka s medicinskog fakulteta u Padovi Guida Viela je jasan: "Rizzotto u vrijeme nesreće nije pretrpio nikakav infarkt. Kad je autobus pao i udario o tlo, vozač je bio živ. Smrt je nastupila od prijeloma lubanje i udisanja krvi..." Ne bi li otklonili svaku sumnju da mu je eventualno pozlilo tijekom vožnje, pogotovo kad se pojavila informacija da je imao asimptomatski problem sa srčanom arterijom koje Rizzotto navodno nije bio svjestan, kardiologinja Cristina Basso s padovanskog sveučilišta je dva puta sve analizirala i radila testove u potrazi za eventualnim patološkim elementima koji utječu na koronarne žile ili tkivo miokarda. No nikakve anomalije, pišu talijanski mediji, nije pronašla.
Riječ je o nesreći od 3. listopada prošle godine koja je užasnula svijet. Naime, sat vremena prije tog horora, oko 18 sati, Rizotto kao zaposlenik tvrtke Martini Bus preuzeo je smjenu. Zaputio se na Piazzale Roma u Veneciji gdje je čekao turiste koje je trebao prevesti do obližnje Marghere gdje su odsjeli u kampu Hu, poznatijem kao bivši Jolly. Prije polaska kratio je vrijeme na Facebooku te je u 18.30 stavio zadnju objavu s fotografijom sebe ispred otvorenog autobusa. Napisao je ‘Shuttle to Venice‘, ne sluteći da će za samo sat i pol to postati autobus smrti, inače iznajmljen tvrtki La Linea za prijevoz turista, čije će fotografije užasnuti svijet. Dolaskom do kobnog nadvožnjaka, kako se moglo vidjeti na uličnom videonadzoru, a isto su iskazivali i svjedoci, bez ikakvog kočenja autobus skreće udesno i udara u sigurnosnu ogradu te slijeće u provaliju kod željezničke pruge. Još aw utvrđuje je li se radilo o trenutku vozačeve nepažnje ili namjeri.
Nakon tragedije je otkriveno da je u navedenom autobusu bilo previše ljudi. Naručena vožnja bila je zatražena za 16 osoba, a neki su se ukrcali bez rezervacije jer je u autobusu bilo mjesta pa je na kraju autobus krenuo s njih 36, dok ih je četvero, iz neutvrđenog razloga i na njihovu sreću, ostalo neukrcano u Veneciji.
A tko će biti optužen za tragediju, moglo bi se doznati uskoro. Pod lupom tužitelja su, kako smo već pisali, izvršni direktor autobusne tvrtke La Linea te troje dužnosnika Venecije, točnije upravitelj odjela za promet i mobilnost za kopneno područje grada i upravitelji odjela za održavanje cesta. Jer, istražuju se sigurnosni uvjeti infrastrukture kao i sigurnost elektromotornog autobusa kineskog Yutonga. Nadvožnjak i dio zaštitne ograde, zajedno s tzv. ‘servisnim otvorom‘ u koji je autobus udario, još uvijejk su predmet vještačenja koja odrađuje ista osoba koja je istraživala i druge tragedije na mostovima po Italiji.
Za istražitelje je važno utvrditi je li bila riječ o nesigurnoj situaciji ili neposrednoj opasnosti na samoj infrastrukturi mosta, a analizira se i je li ograda nadvožnjaka bila u skladu sa sigurnosnim standardima i u kojoj mjeri se u takvom stanju mogla ‘obraniti‘ od naleta vozila. Zanimljivo je da su nedavno na toj dionici započeli radovi koje je općina odobrila prije više od pet godina.
Kakav god krajnji ishod te istrage bio, nikakva utjeha neće biti obitelji preminule Antonele P. koja je tog kobnog dana bila na medenom mjesecu sa suprugom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....