Za Aleksandru Dojčinović kažu da je najutjecajnija hrvatska modna dizajnerica. Tijekom godina prisustva na sceni ta je Zagrepčanka pokazala da ima talenta i za biznis. Njezin brend Lei Lou - haljine i asesoar - ima vjernu klijentelu i, korak po korak, širi se u nova područja.
Ona uživa stvarajući posebne komade za crvene tepihe, ali voli osmišljavati i nosivu modu, odjeću u kojoj žena cijeli dan izgleda elegantno, pristojno i neopterećeno. Kaže da je sigurna kako nitko u Zagrebu nema tako kvalitetan krug klijentica kao ona. Zadovoljna je što je u promjenjivom svijetu mode stekla i povjerenje mlađih generacija, jer za svaki je brend iznimno pomlađivanje publike. S Aleksandrom Dojčinović smo razgovarali o njezinim najnovijim poslovnim potezima, datumima važnim za njezin brend te planovima za mjesece koji dolaze.
Nedavno ste krenuli s novim poslovnim projektom, otvorili ste boutique optiku La Vie. Znači li to da planirate krenuti i s dizajniranjem naočala?
- Željela sam na neki način spojiti svoju strast prema okvirima svih vrsta i poslovnu želju za napredovanjem i nečim novim, segmentom koji do sada nismo imali. Uz dizajn odjeće, oduvijek sam voljela i modne dodatke. Lei Lou kolekcije torba, cipela i drugih detalja me jako vesele i iznimno su tražene. U prvoj fazi ne planiram sama dizajnirati okvire no to ne znači da se jednom neću okušati u tome. Moram samo naglasiti da to nije samo optika u kojoj se prodaju fora naočale poznatih brendova za koje smatram da idu uz moje haljine. To je poslovni projekt vezan uz medicinu i zdravlje te imamo tim vrhunskih liječnika.
Sada, dakle, nudite sve za dobar stil?
- Da, od haljina i cipela, torbi i nakita, a sada i naočale.
Modna ste dizajnerica, ali i nagrađivana poslovna žena. Poduzetnici se često žale na nepovoljnu klimu za razvoj biznisa, govore da im je teško... Što vi kažete?
- Naravno da je teško, no smatram da jednom kada odlučiš biti poduzetnica, kada preuzmeš odgovornost za tvrtku, ona ti je poput člana obitelji. Da, teško je, ali ja volim širiti horizonte. Moja sestra Snježana tu mi je golema pomoć, uz nju je sve lakše. Planiramo, razgovaramo razmišljamo gdje bi brend mogao ići dalje i što napraviti da to ostvarimo. Nije me lako pokolebati.
U vašem je timu 22 ljudi.
- Da, ima nas 22 u tri tvrtke, sve žene. Osjećam golemu odgovornost prema svojim zaposlenicima. Imam sreće da imam stvarno dobre radnice. Ne smijem si dopustiti da ih zanemarim, da ne budem fer prema njima i beskrajno sam im zahvalna.
Sjednete li ikad i razmišljate o onome što je iza vas?
- Ne, ne razmišljam o prošlosti. Uvijek sam u sadašnjem trenutku i razmišljam što danas mogu i moram napraviti. Naravno, imam dugoročne ciljeve. U stvari, mogu reći da imam plan sve do 2030. godine.
Koliko je za uspjeh važan talent, a koliko iskustvo?
- Smatram da svatko od nas ima neke svoje kapacitete koji su nam prirodno dati. A na svakom od nas je odgovornost i prema tome što nam je dato. Nikad si ne bih dopustila da to zanemarim, iznevjerim. Uvijek sam ono što sam "prirodno dobila" razvijala koliko god sam mogla i uvijek ću to raditi. To mi je prioritet.
Kreacija ili biznis?
- Jedno ne isključuje drugo. Doduše, kao kreativki, bilo mi je teško uspostaviti disciplinu u svakodnevnom životu. Imam kreativni dar koji je veliki blagoslov, no morala sam raditi na sebi u smislu discipline. To traži upornost, suradnju s timom, učenje kako voditi tim, kako voditi brend... Kada u život uvedeš disciplinu, možeš biti samo kreativniji, otvore se neki novi vidici. Ne gubiš kreativnost ako si posložena osoba. Boemština više nije popularna.
Kod dizajniranja, imate li trenutke nadahnuća ili je to neka konstanta?
- Mislim da sam jednim dijelom mozga non-stop u tom filmu. Imam velik ured i na jednoj stranu su fascikli, papiri, poslovni dio priče, u na drugoj tkanine, crteži... Stalno sam time okružena. I jednostavno se fokusiram, posvetim se onim što mi je trenutno važno.
Iza nas je teško razdoblje. Kako ste vi proživjeli posljednje dvije godine?
- Svima nam je bilo teško. No, život jest težak. Kada to prihvatiš, lakše se nosiš sa svime. Kad je krenula pandemija mogli smo odlučiti želimo li ostati doma i mirovati, ili želimo raditi. I radila sam više no ikad, osmišljavala, trudila se. Bilo je to najizazovnije razdoblje otkako sam krenula s brendom. Moje su mi djelatnice znale reći 'Alex, mi se ne brinemo jer znamo da ćeš napraviti sve da bude kako treba'. Kako bi ih mogla iznevjeriti?
U potresu vam je stradao dućan.
- Da, ali gledam na to ovako: da se to nije dogodilo, ne bih imala novi, ljepši, na boljoj lokaciji. U poduzetništvu ćete uvijek nailaziti na velike probleme. No, moj je stav da je to super jer vas tjera na nova rješenja i donosi dobre stvari.
Bili ste jako uspješni i u inozemstvu. Vraćaju li se i tu stvari pomalo na svoje mjesto?
- Doista smo puno radili vani. Stalno na putu, odsutni. A onda je došla korona i mislim da sam tu osvijestila kako ne moram udarati na 30 frontova, da imam pravo izabrati što želim, želim li tako živjeti cijelu godinu... I tako, neke smo projekte ostavili, neke stavili na stand by. Vidjet ćemo.
Što planirate za sljedeće mjesece?
- Za nekoliko dana, 9. lipnja, slavimo rođendan našeg dućana u Ilici. I sad ćemo se napokon doista okupiti. Prošle godine, zbog mjera, imali smo rascjepkanu proslavu u šest grupa, a nikoga nismo željeli ostaviti po strani. Sada ćemo se moći svi okupiti i družiti se. A nakon toga imam par poslovnih putovanja.
A nova kolekcija?
- Do kraja kolovoza namjeravamo sve završiti.
Poznati ste po osebujnim modnim revijama. Planirate li što za novu kolekciju?
- Ne, jer smatram da još nije vrijeme za takve projekte. Tko zna što nam donosi jesen i kako će biti u listopadu. A ja ne znam raditi 'male revije'.