ŽIVIO PRIJE 70 MILIJUNA GODINA

Pola zmija, pola gušter: Novoistražena vrsta pokazuje kako su reptili izgubili noge

Brijuni, 010612.Postavljena skulptura dinosaura u Nacionalnom parku Brijuni blizu stopa otisnutih u stijeni. Znanstveno -umjetnicka skulptura teropoda, grabezljivog mesojeda, visine 2,80m, duzine 4,40m, rezultat je zajednickog rada strucnjaka: dr.sc.Zlatana Bajraktarevica, voditelja projekta, i dr.sc.Aleksandra Mezge s Geoloskog odsjeka zagrebackog Prirodoslovno-matematickog fakulteta, akademskih umjetnika kipara Stjepana Gracana i scenografa Zlatka Kauzlarica Ataca te ilustratora Berislava Krzica. Lijevanje skulpture u poliesteru izvrsena je 2011. godine u ljevaonici Remia-plast d.o.o u Svetoj Nedelji. Otkrivanju skulpture prisustvovala su djeca fazanskog vrtica Sunce.Foto: Goran Sebelic / CROPIX
 Goran Šebelić / CROPIX

Znanstvenici su otkrili da je prapovijesni reptil koji je živio prije 70 milijuna godina, pola zmija, a pola gušter.

Stvor dugačak 60 centimetara, poznat pod imenom Coniophis bio je 'prijelazna zmija'. Naime, imala je tijelo zmije, a glavu guštera.

Nove analize fosilnih ostataka pokazuju kako je zmija razvila svoje nove vještine na tlu - što razrješava nedoumicu potječu li zmije od morskih ili kopnenih životinja.

Fosilni ostaci otkriveni su u stijenama na zapadu SAD-a prije više od jednog stoljeća, a paleontolozi su sada ponovno počeli istraživati te ostatke.

- Ova zmija je bila dugača oko 0,6 metara. Bila je poprilično mala i nije bila otrovna. Otrovnice su se razvile tek nakon što su dinosauri izumrli. No, moguće je da je davila svoj plijen poput današnjih zmija. Coniophisi su živjeli u isto vrijeme kad i brojni poznati dinosauri i puzali su ispod nogu T-rexa i Triceratopsa, no vjerojatno ih oni nisu lovili, jer su Coniophisi većinu svog života provodili sakriveni po jazbinama, rekao je Nick Longrich sa sveučilišta Yale.

20. rujan 2024 10:59