OLIVER TWIST MODA

Instagramom su zavladale slike djece u bež odjeći, a mame tu estetiku skupo plaćaju

Ilustracija

 Anna Omelchenko/Panthermedia/Profimedia/Anna Omelchenko/panthermedia/profimedia
Trend zagasitih boja u dječjoj odjeći i sobama uzima sve više maha. No oblačiti dijete kao siroče iz 19. stoljeća uopće nije jeftino

Ovom su trendu već dali ime: tužno bež roditeljstvo. Taj trend je novi, ali izgleda puno starije. Paleta boja koja dominira ovim trendom je od gamut sive do žuto-smeđe boje - što se čini prilično ograničenim izborom boja. Nešto kao strnište u oblačno siječanjsko poslijepodne, piše u duhovitom tekstu Guardian.

No kakve veze izbor boja ima s roditeljstvom? Ima - zato što to znači prenošenje te prigušene estetike na djecu: na njihovu odjeću, igračke, sobe i njihove cjelokupne tužne, male bež živote.

Nije riječ samo o bež boji. Tu su i boja zobenih pahuljica, vrhnja, kamena, užeta, kosti i pepela.

Neki roditelji kažu da je ovaj trend smirujuć i rodno neutralan. Iako je s takve odjeće teško oprati mrlje.

image

Bež dječja odjeća

Tetiana Chernykova/Alamy/Alamy/Profimedia/Tetiana Chernykova/alamy/alamy/profimedia

No tu je još nešto. Čini se da se radi o nametanju svojeg strogog – i, ironično, skupog – ukusa potomcima kroz protjerivanje primarnih boja, sjajnih površina i zabave.

Čini se da je ova bitka unaprijed izgubljena. Bež roditelji se čine prilično odlučnima. ‘Ne želim mijenjati čitavu kuću samo zato što imamo dijete‘, kazala je jedna mama Wall Street Journalu.

No kuća će se dolaskom djeteta, naravno, ipak promijeniti.

image

Djevojčica u bež nijansama

Yay Media As/Alamy/Alamy/Profimedia/Yay Media As/alamy/alamy/profimedia

Ali nije li pretvaranje da boje ne postoje loše za malene? Nema baš previše dokaza niti za jedno, niti za drugo, ali život bez boja ne čini se baš idealnim.

‘Motivacija da se ima ‘kuća za Instagram‘ i da se djeci ne dopušta da istražuju i naprave nered me pomalo brine‘, kaže neuropsihologinja Amanda Gummer. ‘Nisam baš sigurna koliko ima djece kojima je omiljena boja - bež.‘

Odakle uopće dolazi ova ideja? Kao marketinški trend, ovo se već prilično dugo kuha. Prema portalu za online kupovinu Etsy, potražnja za dječjom odjećom bež boje porasla je u proteklih godinu dana za 67 posto.

No treba li baš ismijavati tu svojevrsnu estetsku perverziju? Možda ne, ali to ipak imamo zahvaliti američkoj knjižničarki Hayley DeRoche koja je pokrenula vrlo popularne TikTok i Instagram profile u kojima se sprda s tim bež fenomenom.

DeRoche objavljuje duhovite snimke bež odjeće i igračaka i opisuje ih u stilu Wernera Herzoga. Na primjer: ‘Ovu zovem ‘Pogledao sam duboko u bezdan da vidim što ima u paklu.‘ Jednostavan top za 45 dolara.‘

A taj bež trend doista jest skup. Ironično je da treba izdvojiti jako puno novca da bi vaše dijete izgledalo kao siroče iz 19. stoljeća.

Iako, neki su se roditelji počeli opirati trendu i kažu: ‘Želim nositi ljubičasto! Dovraga i ova ecru siva haljina za 130 dolara!‘ Nitko ne želi reći: ‘Jeste li vidjeli moje dijete? Bilo je tu u ovom pješčaniku, obučeno u bež oblekicu od organskog pamuka, a u ruci je držao igračku od naplavnog drveta... Oh, tu si, dragi.‘

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 00:23