MASTERCARD

Sinergija marketinga, komunikacije, podataka i edukacije za bolje sutra domaćeg turizma

Gea Kariž

 Vedran Tolic/
S obzirom na to da je Mastercardu turizam jedan od glavnih strateških stupova na toj temi se radi i na lokalnoj i na globalnoj razini s ciljem stvarnog učinka i promjena

Da je turizam gospodarska grana koja se događa sama od sebe odavno su prestali vjerovati i turisti i turistički djelatnici i javni dužnosnici. Svu blagodat koju nam je priroda dala ipak je potrebno upakirati i ponuditi onim gostima koje takva ponuda može zanimati. Baš zato turizam se više ne može temeljiti na slučajnosti nego uporište traži u brojkama, analizama i strateškom pristupu, a sve pod egidom znanja i iskustva.

S obzirom na to da je Mastercardu turizam jedan od glavnih strateških stupova na toj temi se radi i na lokalnoj i na globalnoj razini s ciljem stvarnog učinka i promjena.

Lokalno već treću godinu zaredom provodimo projekt Uplift koji je namijenjen mikro, malim i srednjim poduzetnicima iz sektora turizma, ugostiteljstva i uslužnih djelatnosti, a s ciljem da im pružimo edukaciju, mentorstvo, promociju i inspiraciju. Zato smo u suradnji s Algebrom pokrenuli Uplift akademiju i s ponosom mogu reći da u trećoj sezoni prelazimo brojku od 100 poduzetnika koje educiramo. Osim edukacije, na uplift.hr nudimo sadržaj koji nastaje u suradnji s brojnim domaćim poduzetnicima, stručnjacima iz raznih segmenata i inspirativnim sugovornicima u svrhu dodatne inspiracije koja nije usmjerena isključivo na poduzetnike nego na sve one čitatelje koji imaju aspiraciju za takve teme. Uplift je zapravo naš način kako ulagati u znanje i digitalizaciju mikro, malih i srednjih poduzetnika jer vjerujemo da takvo dugoročno ulaganje u hrvatski turizam donosi i razvoj turističke ponude. U trećoj sezoni smo uveli i novost – Uplift akademiju za javne dužnosnike, odnosno edukaciju koja je namijenjena dužnosnicima i službenicima općina, gradova i županija diljem Hrvatske. Akademija je fokusirana na edukaciju iz područja digitalne transformacije i pismenosti, zelene tranzicije i upravljanja podacima koji mogu unaprijediti javne usluge u lokalnim zajednicama.

Cilj je pružiti lokalnim dužnosnicima i službenicima priliku za stjecanje ključnih znanja i vještina koje će im pomoći u unapređenju usluga i operacija unutar njihovih lokalnih zajednica, s posebnim fokusom na poticanje rasta i razvoja malog i srednjeg poduzetništva.

S druge strane, surađujemo s nacionalnom turističkom zajednicom kao i lokalnim turističkim zajednicama kako bismo potaknuli prekogranična putovanja, odnosno privukli turiste da posjete Hrvatsku. Tako smo prošle godine s Hrvatskom turističkom zajednicom pokrenuli kampanju kako bismo iskoristili uvide u turističke podatke koje dobivamo iz Mastercardovog alata Tourism Insights za izgradnju otpornije i inkluzivnije industrije, one koja se razvija u skladu s promjenjivim potrebama turista i za planiranje aktivnosti usmjerenih na privlačenje međunarodnih posjetitelja u Hrvatsku. Konkretno, dedicirali smo strana tržišta za koja smo prema dostupnim podacima prepoznali potencijal za turistički rast, a to su bila tržišta Nizozemske, Italije i Ujedinjenog Kraljevstva te u skladu s tim postavili marketinško-komunikacijske kampanje.

Mastercard i HTZ uspjeli su unijeti inovacije u korištenje podataka u bolje ciljanje i optimizaciju proračuna te u prezentaciju turističke ponude. Isti koncept primijenjen je i na lokalna partnerstva, poput onih sa Šibensko-kninskom i Istarskom županijom. S takvim suradnjama planiramo nastaviti i dalje, a sve se temelji na već spomenutom Tourism Insightsu. On, pojednostavljeno, funkcionira tako da sve podatke koji se dnevno generiraju na temelju transakcija uz podatke s tražilica i društvenih mreže objedinjuje te mi znamo što turist želi, gdje boravi i što je sve guglao da bi došao do određene destinacije. Na taj način pomaže organizacijama da planiraju svoje programe oporavka ili razvoja turizma, od pokretanja međunarodnih marketinških kampanja do, primjerice, dodjele subvencija građanima za poticanje lokalne potrošnje u turističkom sektoru. Također, može im pomoći u upravljanju zatišjem izvan sezone, odnosno prenapučenošću u sezoni.

Uz to, naša platforma Priceless.com služi kako bismo privukli turiste iz cijelog svijeta da istraže svaki dio Hrvatske na način na koji dosad nisu imali priliku i u tom kontekstu surađujemo s mikro, malim i srednjim poduzećima, malim agencijama, hotelima i udrugama s kojima stvaramo izvanredna iskustva dostupna u svim regijama u Hrvatskoj. Na Priceless.com predstavljamo najbolje od domaće tradicije, prirodnih ljepota i gastronomije.

Rasprodani koncerti na najljepšim lokacijama, ekskluzivni paketi na glazbenim festivalima, kulinarske radionice, upoznavanje prirodnih ljepota u posebnim aranžmanima samo su mali dio doživljaja koje predstavljamo našim potencijalnim turistima. Prošle smo godine na Priceless.com, i to prvi u svijetu, uveli iskustva koja u svojim opisima naglašavaju element održivosti. Upravo u tom kontekstu, zanimljivo je napomenuti da su Hrvatski potrošači više nego bilo koja druga zemlja u Europskoj Uniji angažirani u sadržajima s oznakom eco-friendly. Činjenica da su hrvatska iskustva u top 10 u Europi najbolja je potvrda da uspješno promoviramo svoju zemlju - kombinacijom inspirativnih kreativnih materijala i pomno planiranih komunikacijskih kampanja koje dovode do kontinuiranog rasta broja pregleda na lokalnoj stranici, jedinstvenih korisnika platforme te na kraju broja kupljenih iskustava.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
Linker
11. studeni 2024 12:13