1. Eko svijest
Turisti su sve više svjesni utjecaja putovanja na okoliš. Internetske pretrage pojmova "održivog putovanja" porasle su za 226% u posljednjih 5 godina. Hoteli i agencije zato se usredotočuju na zelene inicijative i nude pakete ekoturizma.
2. AI u planiranju putovanja
Umjetna inteligencija igra sve veću ulogu u prilagodbi itinerera prema podacima o aktivnostima putnika: prošlim putovanjima, izboru hotela… Očekuje se rast broja specijaliziranih agenata koji će uz pomoć AI generirati personalizirane ponude.
3. ‘Bleisure‘
Interes za takozvani "Bleisure" (business+leisure) prema istraživanju Booking.coma porastao je za gotovo 10% u 2023. Hoteli se prilagođavaju uređivanjem multifunkcionalnih soba za sastanke, poslovna događanja ili privatne radne prostore.
4. Poboljšanje stanja duha i tijela
Nakon globalne pandemije ljudi su za zdravlje spremni putovati i platiti. Procjenjuje se da će globalno tržište zdravstvenog turizma rasti s godišnjom stopom od 14% od 2023. do 2027. Destinacije i tvrtke razvijaju ponude u ovome segmentu uz podršku i savjete Zajednice zdravstvenog turizma HGK.
5. Wine and gastro putovanja
Autentična kulinarska iskustva sve su važnija turistima. Nedavni podaci Global Food Tourisma pokazuju da 80% putnika istražuje hranu i piće na lokaciji prije putovanja. U porastu su zato ponude festivala hrane, kulinarskih obilazaka i tečajeva kuhanja.
6. Putovanja radi usluge
Gostoljubivost je jedan od top 5 čimbenika koji utječu na vraćanja gostiju. Turistima je prioritet ljudski pristup i osobna veza s domaćinima. Industrija se prilagođava educirajući djelatnike o tipovima osobnosti i vještinama komunikacije.
7. Kampiranje i Glamping
Izvješće o zdravlju na radnom mjestu pokazuje porast razina stresa od 13% od 2022. do 2023. godine. Turisti sve više traže načine da se opuste i povežu s prirodom za svoje mentalno zdravlje. U domaćoj turističkoj ponudi broj kampova raste, a razvija se i ruralni turizam.
8. Autentična putovanja
Putnici sve više traže neutabana odredišta kako bi iskusili autentičnost destinacije. Studija Expedije saznala je da je milenijcima autentičnost jedan od top prioriteta kod odabira destinacije. Hoteli stoga postaju odredišta za sebe, nudeći jedinstvene pogodnosti i iskustva.
9. Zzz turizam
Želja za digitalnim "un-plugom" potiče sve veći interes za turizam spavanja. Čak 75% putnika navodi da ne spavaju preporučenih 7-8 sati noću, pa turizam odmora koji omogućuje kvalitetan san dobiva na popularnosti. Neki hoteli u svoju ponudu uvode tehnologije za praćenje sna.
10. Premium doživljaj
Raste potražnja za premium uslugama u turizmu. Gosti su spremni posegnuti dublje u džepove za visoko kvalitetne i personalizirane sadržaje - one nekad karakterizirane kao luksuzne. Sve više hotela odlučuje se tako na investicije u objekte s 4 i 5 zvjezdica, a HGK osniva Zajednicu premium turizma koja će biti podrška u tranziciji na premium turizam.
Za pomoć u prilagodbi poslovanja brzo mijenjajućim trendovima, tvrtke se mogu obratiti Sektoru za turizam HGK: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..
Komentari (0)
Komentiraj