SVIJET GEJMERA

U gejmingu više ne možete opstati ni ako ste napravili kvalitetnu igru koja se dobro prodavala

Nakon što je Microsoft objavio da gasi tri gejming studija, pa tako i Tango Gameworks, autora akcijskog hita ”Hi-Fi Rush” (na fotografiji), Matt Booty, šef izdavača Xbox Game Studios, podružnice Microsoft Gaminga, rekao je da Microsoftu trebaju ‘manje igre koje će mu donijeti prestiž i nagrade‘, igre koje su pravili studiji koje je ugasio

 Bethesda Softworks/Youtube
Nije da industrija videoigara prije nije bila okrutan biznis, bila je, svaki biznis je pomalo okrutan međutim u posljednje vrijeme djeluje nepotrebno okrutno

Ne jenjava kriza koja trese industriju videoigara. Microsoft Gaming, podružnica tehnološke tvrtke Microsoft koja se bavi videoigrama, objavila je početkom svibnja da će zatvoriti svoje studije za razvoj videoigara Arkane Austin, Tango Gameworks i Alpha Dog Games. Arkane Austin autor je slabe pucačine “Redfall” (2023.) i odlične pucačine s elementima RPG-a “Prey” (2017.), Tango Gameworks napravio je hvaljenu ritmičnu akcijsku igru “Hi-Fi Rush” (2023.), uglavnom dobro primljeni horor diptih “The Evil Within” (2014.) i “The Evil Within 2” (2017.) te pomaknutu akcijsku avanturu “Ghostwire: Tokyo” (2022.), a Alpha Dog Games potpisuje solidnu, ali mikrotransakcijama opterećenu pucačinu “Mighty Doom” (2023.).

“Prey” su neki kritičari proglasili jednom od najboljih igara 2017., “Hi-Fi Rush” osvojio je nekoliko nagrada za zvuk i animaciju, a zaključno s kolovozom 2023. odigralo ga je više od tri milijuna ljudi, “The Evil Within” se dobro prodavao u Sjedinjenim Američkim Državama, Velikoj Britaniji i Japanu, “The Evil Within 2” bio je nominiran za nekoliko nagrada, a “Ghostwire: Tokyo” je u rujnu 2023. dosegnuo brojku od šest milijuna igrača.

Čim se ova vijest proširila društvenim mrežama, gejming zajednica utonula je u depresiju. Dok su svi spremni prihvatiti da neuspjeh može biti fatalan za studije i njegove djelatnike, istaknuto je da danas ne mogu preživjeti čak ni naoko uspješni studiji. Jedan od Microsoftovih marketingaša rekao je u travnju 2023. da je “Hi-Fi Rush”, prema svim parametrima, bio hit. Vrhunac Microsoftova cinizma došao je dan nakon objave o gašenju spomenutih studija. Matt Booty, šef izdavača Xbox Game Studios, podružnice Microsoft Gaminga, rekao je da tvrtka koju vodi “treba manje igre koje će joj donijeti prestiž i nagrade”. Drugim riječima – trebaju joj igre poput onih koje su radili studiji koje je Microsoft Gaming ugasio.

Nije da industrija videoigara prije nije bila okrutan biznis, bila je, svaki biznis je pomalo okrutan međutim u posljednje vrijeme djeluje nepotrebno okrutno. Microsoft je de facto priznao da studiji i kreativci koji u njima rade ne mogu preživjeti sječu glava ni ako su napravili umjetnički kvalitetnu igru koja se dobro prodavala i postala hit. Tko želi raditi u takvom okruženju?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. svibanj 2024 09:11