Zlatni Studio, pa tako i kategorija Kazalište, dodijeljuje se šesti put. Prve nominacije objavili smo u zimu 2017. godine kao prva kazališna nagrada žirija i publike u Hrvatskoj koja se događa na velikoj medijskoj platformi. Tada su mnogi postavljali pitanje tipa ‘je li moguće da ćete tzv. običnoj publici dati da odlučuje je li bolji William Shakespeare, Filip Šovagović ili Mate Matišić?‘ Naš odgovor je bio ‘da, hoćemo, jer želimo kod onih koji kupuju kazališne ulaznice probuditi znatiželju za najbolje predstave i pisce‘, govori nam Ivana Mikuličin, koja uz Kseniju Prohasku i Vinka Brešana čini stručni žiri Zlatnog studija.
Glasajte za pobjednike u kategorijama za nagradu Zlatni Studio
Za nagradu svih ovih godina bilo je ostalo važno, nastavlja Ivana Mikuličin, da ona kazališni mainstream, odnosno predstave koje imaju i artističku i komercijalnu vrijednost u svojim matičnim kazalištima, približava potencijalno i publici koja rijetko ide u kazalište. Time je pored priznanja vrsnim umjetnicima, drugi, a možda i najvažniji cilj nagrade, afirmacija same kazališne umjetnosti.
"Ove godine žiri je odabrao pet vrlo estetski različitih predstava i prepustio ih na izbor publici. Tu je jedno autorsko čitanje ‘Braće Karamazovi‘ F.M. Dostojevskog, ‘Don Juan‘, prva režija Dejana Projkovskog u zagrebačkom HNK, redatelja koji je svojedobno na Zlatnom Studiju konkurirao s ‘Orestijom‘ Splitskog ljeta, zatim koproducentska ‘Tena‘, novo čitanje klasika u duhu slavonskog weltschmerza, ‘LizistRATa‘ Paola Magellija, redatelja kojeg ovaj žiri uvijek naročito vrednuje, te ‘Mnogo vike nizašto‘, razigrani Shakespeare koji najviše od svih ponuđenih predstava komunicira sa širokom publikom", predstavila nam je Ivana ovogodišnje nominirane.
Redatelj Vinko Brešan, otpočetka član žirija Zlatnog Studija, prokomentirao je dvije nominirane predstave.
Brešan smatra da se Oliver Frljić u ‘Braći Karamazovima‘, ZeKaeM-a pokazao kao vrhunski redatelj, sjajan pripovjedač, savršeni poznavatelj zanata i izuzetno maštovita osoba.
"‘Braća Karamazovi‘ su jedna od, ako ne i najmaštovitija predstava koju sam u Hrvatskoj vidio. Takva ‘atomska‘ režija napravila je ovaj nama poznati roman uzbudljivom, napetom i neočekivanom pričom."
Brešan dodaje kako je ‘Lizistrata‘ sa Splitskog ljeta uzbuđujuća kombinacija tekstova Aristofana, Lučića i Matišića koje su dramaturginja Željka Udović Pleština i redatelj Paolo Mageli iskrojili u prekrasnu i očaravajuće skladnu cjelinu.
"Magelli svojom režijom čini predstavu čvrstom, jasnom i direktnom i publiku drži u napetosti do samog kraja. Spoj klasike i suvremenosti nije u ovoj predstavi ‘poza‘ već suština koja nas sve tjera na razmišljanje", zaključuje redatelj.
Iako se Shakespeare na našim pozornicama sve rjeđe igra, naraštaj koji dolazi zaslužio je imati odlične inscenacije njegovih djela, smatra Ksenija Prohaska. I dodaje kako je to posebno važno u vrijeme kad nije sramota reći da se ne čita toliko. U međunarodnim okvirima komad ‘Mnogo vike nizašto‘ svrstava se među najizvođenija šekspirova djela.
"Do sretne završnice publici se ne daje predaha. Veliki meštar Krešo Dolenčić i supruga Ana su toliko težak tekst prilagodili i skratili i zaista se gleda bez pauze. Ansambl je izvanredno donio na pozornicu besprijekornu predstavu i još jednom potvrdio tezu da nema malih i velikih uloga", kaže nam Prohaska o predstavi GK Komedija u režiji Kreše Dolenčića.
Dosad je za nagradu žirija i publike u pet godina glasalo tri milijuna ljudi, a s posljednjim danima studenoga 2022. stručni žiriji nagrade završili su svoj izbor nominiranih po kategorijama i potkategorijama za ostvarenja koja su nastala u razdoblju od 1. prosinca 2021. do prvog prosinca 2022. godine.
U umjetničkim kategorijama za film i kazalište Zlatni Studio učinio je veću prezentnost domaće umjetničke scene, dajući najširoj publici da ocijeni najbolja ostvarenja na pozornici i velikom ekranu, što kroz naslove, što kroz glumačka imena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....