BILA JE MANEKENKA, A ONDA...

Uspjela je fotografirati grozote u logorima, čak se probila do Hitlerova minhenskog stana, okupala se u njegovoj kadi

Kate Winslet, film ‘Lee‘

 Roadside Attractions/backgrid/backgrid Uk/profimedia/Roadside Attractions/backgrid/backgrid Uk/profimedia
Bez Kate Winslet biografski film o slavnoj američkoj fotografkinji bio bi samo djelomično uvjerljiv

Biografski film "Lee" priča je o manekenki koja je na prijelazu dvadesetih u tridesete očarala Mana Raya i Picassa, ali je brzo shvatila da će s talentom za fotografiranje puno dalje dogurati negoli poziranjem. Za ekranizaciju njezina života posebno je zaslužna direktorica fotografije Ellen Kuras, ona i Kate Winslet surađivale su na kultnom ostvarenju "Vječni sjaj nepobjedivog uma" i obilazile njujorške knjižare, gdje je Ellen pronašla monografiju fotografija Lee Miller i kasnije je poslala glumici. Puno godina kasnije dobila je njezin odgovor, knjiga ju je naime impresionirala i pitala je svoju znanicu da li bi režirala film o njoj. Ellen je odmah pristala, ali postojao je jedan problem, kao djevojčica oglušila je na jedno uho, a na drugo je čula samo 20 posto. S tim hendikepom mogla je proći kao snimatelj, ali režiranja ju je bilo strah. Kad je kasnije radila s Billom Clintonom na humanitarnom projektu u Africi, on ju je upozorio da su liječnici jako napredovali kad je popravljanje sluha u pitanju. Zahvaljujući njihovim patentima, Ellen je postala osoba sasvim drugih mogućnosti i film "Lee" akustički bi imao krajnje manjkavu dimenziju da ga je režirala umjetnica oštećena sluha.

Budući da je Kate Winslet bila u godinama kada više nije mogla dočarati mladu Lee Miller, film započinje na europskim ratištima, kada fotografkinja traži krajnje nekonvencionalne teme za svoje slike, od ženskog veša koji se suši u baraci za vojnikinje do ratnika koje se ne može prepoznati jer su omotani gazom. Samo nakratko vraćamo se na kraj tridesetih, kad Lee upoznaje svog budućeg supruga Rolanda Penrosea (Alexander Skarsgård), poznatog nadrealista i kolekcionara moderne umjetnosti, s kojim je dobila sina Antonyja. Tada je bila bliska s Audrey Withers (Andrea Riseborough), urednicom britanskog Voguea, no kad su na London počele padati bombe, ona se deklarirala kao ratni fotograf. Budući da je bila Amerikanka, nije se morala podvrgavati engleskoj pedanteriji, a kao žena s instinktom za neposrednu komunikaciju zaobišla je mnoštvo prepreka, uspjela je fotografirati grozote u logorima Buchenwald i Dachau, pa se čak probila do Hitlerova minhenskog stana, okupala se u njegovoj kadi i prespavala u krevetu Eve Braun. Završni dio predstavlja razgovor s mladim novinarom koji joj je obiteljski bliži no što pretpostavljamo, a u svim tim segmentima blista Kate Winslet: bez nje bi taj biografski zapis o Lee Miller bio samo djelomično uvjerljiv.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. listopad 2024 10:33