Triler "Unforgivable" jedan je u nizu novijih američkih filmova koji se temelje na starim britanskim TV serijama. U ovom slučaju, ta serija zove se "Unforgiven", a 2009. ju je za postaju ITV napisala i kreirala Sally Wainwright.
Britanska serija i Netflixov film imaju navlas isti zaplet. Junakinja je u oba slučaja Ruth, žena koja je kao mlada djevojka ustrijelila policajca tijekom deložacije. Ruth je osuđena na dvadeset godina robije, a njezina petogodišnja sestra Katie - kojoj je bila jedini skrbnik - dana je na usvajanje. Radnja počinje u trenutku kada, sada već sredovječna, Ruth izlazi iz tamnice. Pokušava naći posao, te krišom nastoji saznati gdje joj je sestra. Sinovi ubijenog policajca zgroženi su što je Ruth dobila uvjetni otpust, te snuju odmazdu. Istodobno, Ruthina sestra Katie živi u idiličnom buržujskom kućanstvu novih udomitelja. Trilerski se mehanizam aktivira kad prvo Ruth, a potom i osvetnička braća, doznaju gdje Katie živi.
Američka verzija "Unforgiven" spada u one projekte koji su se dugo pirjali po producentskim ladicama. Plan o remakeu prvi je put spomenut još 2010., glavnu je ulogu izvorno trebala glumiti Angelina Jolie, a tijekom godina za projekt su bili vezani ozbiljni kreativci, poput scenarista Scotta Franka ("Logan") ili režisera Christophera McQuarrieja ("Nemoguća misija"). Zbog raznih razloga, ništa se od toga nije dogodilo. U projekt je na kraju kao glavna glumica ušla Sandra Bullock. Ni konačni izbor režisera nije zvučao loše. Kao redateljica odabrana je mlada Njemica Nora Fingscheidt. Ta je režiserka iz anonimnosti izišla 2019., kad je za svoj film "Systemsprenger" (Razbijačica sustava) dobila Srebrenog medvjeda i ushićene kritike. Zaista: teško je zamisliti bolje redateljsko pismo preporuke od "Systemsprengera". Taj film o mukama njemačke službe za delinkventnu djecu bio je brz, energičan, pun emocija i sjajne glume.
Bio je točno onakav kakav "Unforgivable", nažalost - nije, jer je on točno suprotnost "Razbijačici sustava": trom, doslovan i emocionalno ravan film.
Problemi "Unforgivablea" počinju od scenarija. Tijekom prvog dijela filma, mi pratimo lik Sandre Bullock, još ne znajući zašto je točno završila iza rešetaka. Umjesto da to koriste kao oruđe trilerske mistifikacije, scenaristi i redateljica "crtaju" nam emociju flešbekovima, pokazujući kako ne vjeruju previše u gledateljevu inteligenciju. Narativni razvoj odviše počiva na dva važna sporedna lika - jednom od sinova ubijenog, te udomljenoj Katienoj posestrimi - čiji su postupci manjkavo motivirani, a dobrano i nelogični. Čini se kao da i sama redateljica nije previše vjerovala u karakterni lik vlastitih likova, pa su ostali nedovršeni.
U "Systemsprengeru", Fingscheidt se iskazala kao sjajna redateljica glumaca: uostalom, zahvaljujući tom filmu, 11-godišnja Helena Zengel došla je do nominacije za Zlatni globus i prve holivudske uloge (u vesternu "News of the World"). U "Unforgivableu" ne vidi se ništa od toga. Čak i provjereno dobri glumci u filmu se doimaju suhoparno i blijedo. To vrijedi i za Bullock, komičarku s puno šarma, koja se ovdje hrva s ulogom sasvim izvan njezina faha: ulogom mrzovoljne, nesimpatične osobe, lišene i natruhe šarma.
"Neoprostivo" spada u one filmove koji potvrđuju koliko je film ćudljiva beštija. Puno je tu bilo ljudi koji znaju svoj posao, a kad su udružili rad, nije kliknulo ama baš ništa. q
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....