Esej Jurice Pavičića

Splitska modernistička arhitektura: Izlažu je u MoMA-i, ovjekovječuju u filmovima, no u zbilji mrcvari i uništava

Splitski dizajner Ivan Milas sredinom travnja u splitskoj galeriji CTR+Z otvorio je izložbu ”Grafičko dekodiranje arhitekture”. Izložio je dvanaest radova u kojima kroz grafički, monokromni minimalizam reinterpretira dvanaest odabranih zgrada dalmatinske socijalističke arhitekture od 1958. do 1973

na slici je Dječji dispanzer Dinka Vesanovića iz 1972.

 Ivan Milas/
U tjednima kad je otvorena izložba dizajnera Milasa, lokalne su novine izvještavale o novom ciklusu devastatorskih napada na splitske modernističke klasike

Pred petnaestak godina urednica priloga koji čitate - Pavica Knezović - bila je jedna od urednica dnevne kulture u Jutarnjem listu. Jednog dana za oko joj je zapela serija lijepih fotografija splitske moderne arhitekture, uglavnom Splita 3. Predložila mi je da napišem esej o Splitu 3 koja bi ilustrirala tim fotografijama. Naravno, pristao sam.

Urednica je tada ideju iznijela na jutarnjem kolegiju lista. Zamisao je, prepričala mi je kasnije, dočekana s nevjericom. Nekoliko je urednika na kolegiju reklo kako ne shvaćaju zašto bi se novine bavile sivim, betonskim modernističkim zgradama koje su nastale praktički jučer. Urednicima velikog nacionalnog dnevnog lista bilo je neshvatljivo zašto bi netko pisao ili čitao o nečem kulturološki tako nebitnom...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 06:07