PROBLEMI ZBOG KAŠNJENJA RADOVA

VIDUKT ĆE MOST ZA ČIOVO DOVRŠITI DO ZIME, ALI PRIJETE GUBICI I PENALI Hrvatski građevinar ipak osigurao nastavak ugovora

Joško Mikulić, Viadukt
 Dragan Matić / HANZA MEDIA

Viadukt nastavlja graditi most kopno - otok Čiovo koji bi trebao biti gotov do ove zime, a tvrtka bi zbog nastale situacije mogla pretrpjeti gubitke od više desetaka milijuna kuna, rekao je u ponedjeljak predsjednik Uprave Viadukta Joško Mikulić.

Mikulić je izvijestio da je u ponedjeljak prijepodne održao sastanak s predstavnicima investitora, Hrvatskim cestama (HC), na kojem su razmatrane sve opcije ubrzanja završetka radova. Na sastanku, na kojem je bio i resorni ministar Oleg Butković, dogovoreno je da je jedina opcija maksimalizacija proizvodnje i okrupnjavanje čelične konstrukcije, rekao je Mikulić.

"Ugovor s Hrvatskim cestama više nije upitan, opcija raskida je bespredmetna", rekao je Mikulić dodavši kako bi most, po sadašnjim projekcijama gotovosti čelične konstrukcije, trebao biti gotov do početka zime ove godine.

O eventualnim penalima Viaduktu zbog kašnjenja, istaknuo je, razgovarat će se na kraju posla. Dodao je međutim da moraju postojati uvjeti ako se nekoj tvrtki žele naplatiti penali.

Viadukt do srijede treba predati dinamički plan izgradnje, zajedno s podizvođačima koji izrađuju čeličnu konstrukciju.

U dugom izlaganju o tome kako se Viadukt uopće našao u problemima s kašnjenjem radova odnosno poremećaju likvidnosti (radnicima 20-ak dana kasni jedna plaća), istaknuo je da je kašnjenje uzrokovalo nekoliko čimbenika.

Kašnjenje zbog temeljenja i čelične konstrukcije

Ugovor o izgradnji mosta potpisan je u veljači 2015. godine, s rokom dovršenja od 20 mjeseci, do kraja 2016. Inženjeri Viadukta međutim ubrzo uviđaju kako projekt predviđa izgradnju na tlu koje nije pogodno za temeljenje mosta pa Viadukt svojim sredstvima istražuje i traži novo tehnološko rješenje. I uz te teškoće, ističe Mikulić, Viadukt do kraja 2016. završava izradu temelja i stupova.

Još veći problemi nastaju zbog izrade čelične konstrukcije za koju je bio zadužen poizvođač, Iskra iz Kumanova, u grčkom vlasništvu. Tada, naveo je predsjednik Uprave, dolazi do sloma grčkih banaka zbog čega podizvođač ostaje bez mogućnosti financijskog praćenja.

Viadukt potom svojim sredstvima kupuje materijal za trećinu konstrukcije mosta i isporučuje ga Iskri kako bi nastavila s radom, no Iskra i dalje kasni. Stoga Viadukt, rekao je Mikulić, dogovora isporuku preostale dvije trećina čelične konstrukcije s domaćim podizvođačima, društvima Đuro Đaković Industrijska rješenja (Đ.Đ.) i ZM Vikom.

Po njemu, problem u financiranju proizvodnje čelične konstrukcije uzrokovan je investitorovim neuobičajenim tumačenjem načina plaćanja. Kazao je da je ustaljena praksa da prilikom takvih gradnji investitor projekt financira putem mjesečnih situacija i prema postocima gotovosti.

"No investitor je protumačio ugovornu stavku troškovnika na način da se čelična konstrukcija plati tek kad je most potpuno završen. Nerealno je očekivati da izvođač s predujmom od 10 posto vrijednosti cjelokupnog ugovora financira proizvodnju čelične konstrukcije čija je vrijednost gotovo 50 posto vrijednosti ugovora. Zbog dobre suradnje i poslovnog odnosa s investitorom i podizvođačima, Viadukt na svoj teret dogovara financijski aranžman sa Privrednom bankom Zagreb u iznosu od 26,5 milijuna kuna, kako bi se platilo podizvođačima da nastave s proizvodnjom i isporukom čelične konstrukcije", naveo je Mikulić.

Dakle, financiranje radova koje izvode Đ.Đ. i ZM Vik snosi Viadukt i to će raditi do kraja posla. Viduktu bi to moglo proizvesti gubitak od nekoliko desetaka milijuna kuna, procjenjuje Mikulić,

Najavljuje da će radnici dobiti zaostalu plaću još ovaj tjedan, na temelju novog aranžmana s bankama.

Viadukt po njegovim riječima nije pretjerano zadužena tvrtka, a na arbitražama s javnim poduzećima za obavljeni a neplaćeni posao, među kojima su i poslovi za HC, "stoji" mu 147 milijuna kuna.

HC je u petak potvrdio da ga je Viadukt izvijestio kako most Čiovo neće biti završen do kraja godine, iako je ugovoreni rok do sredine ovogodišnjeg lipnja te poručio kako nije isključen raskid ugovora s Viaduktom.

Vrijednost mosta dugog 547 metara je 207 milijuna kuna, od čega je 176,7 milijuna kuna iz EU-ovih fondova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 01:59