NAJAM U ZAGREBU

Svi bi ovakve podstanare: "Njima nije problem dati više od 2000 eura mjesečno za stan." Ali postoji jedna caka

Heinzlova/C.Darwina: moderan dvosobni stan od 50 kvadrata na osmom katu novoizgrađenog VMD kompleksa, s garažom. Cijena najma: 1150 € na mjesec

 METROPOLA
Diplomati, menadžeri i direktori stranih kompanija česti su klijenti agencije Metropola, doznali smo što i gdje traže

Broj stranih državljana u Zagrebu nezaustavljivo raste. Uzrok tome je tržište rada koje svoje potrebe ne može zadovoljiti domaćom radnom snagom te privlači sve više stranaca u uslužnim djelatnostima, građevinskom sektoru, trgovini, proizvodnji... No primjetan je i porast broja stranih zaposlenika u javnom sektoru, u diplomatskim odnosima, u menadžmentu stranih i multinacionalnih kompanija, svjetskih organizacija te stranih banaka, a ima i povratnika iz inozemstva, digitalnih nomada...

Svi oni uglavnom uzimaju nekretnine u dugoročni najam, ali uz jednu veliku razliku. Dok sezonski radnici većinski unajmljuju sobe u zajedničkom smještaju, skromne stanove u rubnim dijelovima grada koji su im priuštivi ili, pak, starije kuće s velikim brojem ležajeva, diplomati i uspješni menadžeri traže luksuzno uređene nekretnine za koje im nije teško izdvojiti ni više od 2000 eura na mjesec. Potvrđuje nam to i Andrea Bilić, direktorica zagrebačke agencije Metropola, specijalizirane upravo za najam i kupnju moderno uređenih nekretnina.

- Da, strani klijenti imaju veće budžete, a njihovi su zahtjevi uglavnom usmjereni prema najmu novih i atraktivnijih nekretnina. Međutim, tržište najma u Zagrebu je i dalje gladno nekretnina u novogradnji i moderno renoviranih nekretnina te je potražnja prisutna u svim cjenovnim kategorijama, a najviše u rasponu od 700 do 2800 eura na mjesec, ovisno o tome radi li se o samcima, parovima ili obiteljima s djecom - kaže Andrea Bilić.

image

Andrea Bilić, direktorica agencije Metropola

METROPOLA

Dodaje da je klijentima pritom važno da nekretnina bude opremljena uređajima i namještajem koji prate današnje trendove, i u samoj koncepciji opremanja. Ona se, kaže, svodi na minimalizam sa što više ugradbenih elemenata po mjeri, koje prate obavezne boje kao što su siva, crna, smeđa, bež, bakrena, zlatna i pastelno zelena, s modernom rasvjetom i detaljima kojima se dodatno podiže atraktivnost prostora, kao što su, primjerice, drvene obloge na zidovima, koje su sve više u trendu.

- Svakako im je bitna i sigurnost u smislu protuprovalnih vrata, alarmnih sustava i kamere, naročito kad su u pitanju kuće. Sve tako uređene i opremljene nekretnine najprije pronađu svoje najmoprimce. Čak i uz visoke cijene najma. A upiti su daleko više usmjereni prema stanovima nego prema kućama, i to u nekom omjeru od 85-15 posto - dodaje.

Lokacijski se i dalje traži centar, a stranci prednost daju novoizgrađenim objektima u centru s liftovima te koji imaju riješen i problem parkiranja. Uz centar su i dalje traženi stanovi i kuće na potezu od Svetog Duha do Bukovca, gdje su smještene i internacionalne škole, ali i Jarun, Vrbani, Središće-Bundek - gdje je smještena Američka škola - te poslovna zona oko Radničke.

image

Maksimir: dizajnerski uređen trosobni stan poršine 71 kvadrat na petom katu novogradnje s terasom od 15 kvadrata koja ima pogled na Katedralu, plus dva garažna mjesta. Cijena najma: 1700 € na mjesec

METROPOLA

- Ponuda na tržištu je, generalno govoreći, dobra, iako zna varirati sezonski. Velik broj upita za najam događa nam se u periodu od proljeća do kasne jeseni, s tim da su najmovi za obitelji najviše aktualni u ljetnom periodu, s obzirom na to da su vezani za početak školske godine. Kako je ponuda još uvijek veća od potražnje, klijenti uglavnom pronalaze željene nekretnine, uz, naravno, određene kompromise koji su uvijek prisutni. Ti kompromisi često budu vezani i za odabir neke nekretnine koja im nije idealna, ali im je povoljnija i nalazi se u njihovu budžetu - kaže.

Iako su cijene najma ove godine u stagnaciji, prethodne dvije-tri godine porasle su između 30 i 50 posto, pa od stranih klijenata često dobivaju feedback da su neugodno iznenađeni visinom cijena najma u Zagrebu, budući da su u drugim europskim metropolama s istim, pa čak i višim standardom, plaćali isti iznos najamnine.

- Trenutačno su najskuplje nekretnine za najam u novogradnjama u centru grada (Park kneževa, Gold residence Ribnjak, M residence, Ban centar, Hoto centar) uz tradicionalno skupe Tuškanac, Šalatu, Pantovčak i sjeverni dio grada. Atraktivan je i vrlo poželjan i Bundek, na kojem je potražnja novih stanova za najam trenutačno čak veća od ponude. Prilikom odabira nekretnine klijenti žele pogledati veći portfelj nekretnina koje obilaze s nekoliko agencija i odluku u pravilu donose tek nakon što detaljno sve pregledaju, usporede omjere kvalitete i cijene, uz zadovoljavanje svih za njih bitnih zahtjeva i preferencija - pojašnjava.

I vlasnici takvih stanova su zadovoljni kad za podstanara dobiju diplomata, visoko rangiranog menadžera ili direktora neke velike kompanije, banke ili institucije.

Preporuke i usluge

Prilikom preseljenja u Zagreb, strani klijenti pitaju za preporuke o obavljanju razno raznih dnevnih aktivnosti za život u novom gradu, od shoppinga, restorana, sportskih aktivnosti, beauty salona...

- Uvijek smo im spremni preporučiti neko mjesto ili pružatelja određene usluge s kojim smo i sami zadovoljni. Agencija Metropola uz posredovanje u najmu i prodaji, klijentima nudi i usluge selidbe, energetskog certificiranja, usluge renovacije i unutarnjeg uređenja, pomoć oko bankovnog kreditiranja, pravne usluge odvjetničkog tima... - kaže Andrea Bilić.

- Takva vrsta klijentele ulijeva najviše povjerenja i pruža sigurnost vlasnicima po pitanju dugoročnog roka boravka u stanu ili kući, redovitog plaćanja najamnine i režija, no i redovitog održavanja nekretnine, budući da većina takve klijentele angažira spremačice koje se brinu da je njihov dom uredan i reprezentativan - kaže Andrea Bilić, koja je godinama živjela u Sydneyju, gdje je završila postdiplomski studij Master of Management na najstarijem australskom sveučilištu University of Sydney, a zatim se okušala i u radnoj sredini Down Undera. Nakon niza poslovno uspješnih godina u Sydneyju, odlučila se vratiti u Hrvatsku te pridružiti mami u agenciji Metropola, koja sljedeće godine obilježava 25. obljetnicu rada i djelovanja.

Znanje stečeno u životu i radu u Australiji pomoglo joj je pri povratku u Zagreb u svim segmentima poslovanja unutar obiteljske tvrtke, od unutarnje organizacije agencije i organizacije poslovanja, preko kontakta s klijentima, do vođenja marketinga, IT tehnologije... A budući da uz hrvatski govori još četiri strana jezika (engleski joj je gotovo kao materinji, zatim njemački, talijanski i španjolski) te je proputovala 50 zemalja, komunikacija s klijentima iz cijelog svijeta ne predstavlja joj nikakav problem.

- Strani kupci su izuzetno sretni kada im se možeš obratiti na njihovu materinjem jeziku ili ako vide da puno toga znaš o njihovoj zemlji, i to im instantno izaziva veliki osjećaj povezanosti - kaže Andrea Bilić, koja više ne živi u Sydneyju, ali i dalje prati australsko tržište nekretnina, tamošnji način poslovanja, trendove na tržištu i određene agencije za nekretnine. Stoga nas je za kraj zanimalo koliko se australsko tržište nekretnina razlikuje od hrvatskog.

- Australsko tržište nekretnina je zakonski posloženo i znaju se pravila za sve, za razliku od hrvatskog, gdje još uvijek vlada kaos - zaključuje.


Sadržaj nastao u suradnji s agencijom za nekretnine Metropola

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. listopad 2024 12:29