WOW!

Kultna zagrebačka pečenjara u tajnosti renovirana: "Danju su dolazili gosti, a noću smo štemali, brusili i farbali..."

 Neja Markičević/Cropix
Sve je bilo gotovo u nevjerojatnih 30 dana, a projekt preuređenja vodila je dizajnerica Petra Zastavniković

Preurediti ugostiteljski prostor površine stotinjak četvornih metara u samo 30 dana, a da prostor cijelo vrijeme normalno funkcionira i radi, moglo bi se činiti potpuno neizvedivim. No, to je uspjelo dizajnerici interijera Petri Zastavniković iz studija Pure line u poznatom zagrebačkom restoranu Mitnica. Ta kultna pečenjara u blizini okretišta Črnomerec, odnedavno s novim vlasnikom, zasjala je u novom ruhu taman uoči adventa, a dizajnerica nam je ispričala sve o ovom izazovnom projektu.

image

Vlasnici su bili svjesni da je ulaganje u prostor nezaobilazna stavka u podizanju usluge na željenu razinu

Neja Markičević/Cropix

- Ovo nije bio prvi put da sam surađivala s klijentima jer smo već zajedno uređivali njihove stanove, odnosno uspješno smo organizirali prostore male kvadrature za višečlanu obitelj. Povjerenje koje smo tada izgradili pokazalo se ključnim za ovaj projekt. Klijenti su preuzimanjem restorana 1. listopada 2024. jasno prepoznali da je ulaganje u prostor nezaobilazna stavka u podizanju usluge na željenu razinu, a rok koji se očekivao bio je 15. studenoga 2024. godine. Radovi su počeli već 21. listopada. Sve se moralo izvoditi noću kako bi prostor danju nastavio s radom. Noću smo štemali, bušili, gletali, brusili, farbali i obavljali sve ostale radnje kako bi svako jutro prostor bio spreman za klijente - kaže Petra.

Površina restorana je stotinjak četvornih metara, podijeljen je u tri dvorane, a jedna od njih, koju su na početku zvali "slijepo crijevo prostora", zahtijevala je posebnu pažnju i kreativnost kako bi dobila prijeko potrebni šarm. Petra ističe kako su klijenti zbog zadanog roka bili svjesni da za dulje planiranje i izradu projektne dokumentacije u tom trenutku nema vremena, pa je cijeli projekt zapravo izvodila iz glave, prema viziji koja je jedino njoj bila poznata.

image

S Petrom su surađivali na prijašnjim projektima te su imali potpuno povjerenje u nju

Neja Markičević/Cropix
image

S obzirom na kratki rok, dizajnerica je cijeli projekt zapravo izvodila iz glave, prema viziji koja je jedino njoj bila poznata

Neja Markičević/Cropix

- To je zahtijevalo veliko povjerenje, ali i odlučnost u komunikaciji s majstorima koji su povremeno preispitivali moje odluke. Jedna od najupečatljivijih anegdota dogodila se tijekom prve noći radova, kada je voditelj restorana komentirao: "Rekli ste da će doći trenutak kada vam moramo vjerovati". Odgovorila sam s osmijehom kako ovo još nije najgori trenutak - smije se.

S obzirom na to da je riječ o kultnoj pečenjari, vlasnici su željeli da interijer bude rustikalan, ugodan i topao, čime bi svaki gost osjećao dobrodošlicu.

- Obećala sam im rustikalno novog doba, spoj tradicionalnih elemenata s modernim detaljima, funkcionalnošću i suvremenim dizajnom. Dizajn sam počela graditi od predivnih stajskih vrata tople čokoladne boje i živih rubova koje sam planirala smjestiti umjesto postojećih glavnih vrata za ulazak u toalet. S obzirom na to da u dosadašnjim projektima nisam imala priliku staviti ovakav komad namještaja, bilo je bitno naći adekvatnog partnera koji će biti u stanju izraditi vrata kvalitetno i u nerealno kratkim rokovima. Sve povjerenje opravdao je Dominik koji stoji iza društva 100laria, koji je osvježio i postojeće stolove: 19 manjih i pet velikih hrastovih stolova s dva živa ruba - kaže Petra.

image

Iako nije bilo pretjeranih građevinskih zahvata, radovi su bili izuzetno kompleksni te je bilo potrebno uskladiti osam ekipa majstora

Neja Markičević/Cropix

Iako uređenje nije obuhvatilo pretjerane građevinske zahvate niti izmjene tlocrtne dispozicije, radovi su bili izuzetno kompleksni te je bilo potrebno uskladiti osam ekipa majstora u izuzetno kratkom roku.

- Nakon stajskih vrata, znala sam da na zidove želim dekorativnu tehniku Valpaint s efektom betona i oguljene žbuke s vintage detaljima oguljenih pločica u kombinaciji s ciglicom koja se samo mjestimično pojavljuje na zidovima. A kako bismo napravili presjek modernim stilom, naglasila sam ga zidnim lampama, pažljivo smještenim na točno određenim mjestima i kroz igru šablonama - opisuje.

image

Uređenje je zamišljeno u rustikalno novog doba, spoj tradicionalnih elemenata s modernim detaljima, funkcionalnošću i suvremenim dizajnom

Neja Markičević/Cropix

Strop u prvoj dvorani, obložen bijelom drvenom lamperijom, vizualno se nikako nije uklapao u njezinu viziju pa ga je odlučila potpuno presvući knaufom. Za glavna rasvjetna tijela izabrala je magnetne dimabilne šine kako bi osoblje restorana moglo prilagoditi količinu svjetla u prostoru ovisno o potrebama određenog događaja ili doba dana.

- Kako bismo dobili prijeko potrebnu vizualnu okomicu, odlučila sam kroz prostor spustiti sedam lampi Nowosdvorski predivnih tekstilnih velikih abažura promjera 50 centimetara, koje su nabavljene u tvrtki Ri Lux lighting. U njih smo stavili Ikeine dimabilne žarulje s upravljanjem na daljinski upravljač kako bi se i u njima mogla kontrolirati količina svjetla u prostoru - opisuje.

image

Dizajn je krenuo od stajskih vrata tople čokoladne boje i živih rubova koja su postavljena za ulazak u toalet

Neja Markičević/Cropix
image
Neja Markičević/Cropix

Iako je inicijalni dogovor bio se da šank neće dirati, Petra ga nije željela ostaviti u zatečenom stanju.

- Sa soboslikarima sam dogovorila da se počupa višak dasaka s prednje strane šanka te da se isti obloži knaufom na koji smo također smjestili dekorativnu tehniku uz igru malo drugačijih kružnih šablona u odnosu na one u ostatku prostora. Kako bismo dodatno naglasili dekorativnu tehniku, na šank smo ugradili Kalcerove LED štukature u koje smo ugradili indirektno raspršeno LED svjetlo. Počupali smo gornji dio starog šanka te na prednjem dijelu napravili bravarsku konstrukciju na koju je smješten bršljan koji smo naglasili LED osvjetljenjem. Ovakvom igrom LED osvjetljenja, uz to što neke elemente dodatno naglašavamo, fenomenalno nadograđujemo prostor ambijentalnim osvjetljenjem koje pojačava osjećaj ugode u njemu - pojašnjava.

Tijekom radova otkrili su da nemaju dovoljno UTP kabela kako bi cjelokupan komunikacijski dio smjestili na inicijalnu poziciju, pa su tražili novo rješenje.

image

Na zidovima je dekorativna tehnika Valpaint s efektom betona i oguljene žbuke s vintage detaljima oguljenih pločica u kombinaciji s ciglicom

Neja Markičević/Cropix

- Budući da kabel nije bio smješten u bužir, jedina opcija bila je raskopati zid do točke iz koje je kretao. Ovo je bio onaj "aha" trenutak u kojem je moj mozak morao jako brzo raditi i naći bolje rješenje. U tom je trenutku nastao pregradni zidić od knaufa, lijevo od šanka, a paralelno je to bio trenutak u kojem klijenti nisu imali moju viziju i nisu bili sigurni idemo li u dobrom smjeru, ali i dalje su odlučili vjerovati. Zahvaljujući ovom zidu predivna kula Lotrščak, za koju sam od početka znala da je želim u prostoru, a za čiju je izvedbu zaslužan Magis Wall tim, dobila je svoju nišu i posebno mjesto u prostoru te smo je dodatno, bočno, mogli naglasiti LED osvjetljenjem - kaže i dodaje kako se za cjelokupan strujni posao, šliceve po zidovima i sigurnu elektroinstalaciju pobrinuo VGA elektro tim.

image

Šank je obložen knaufom na koji je također stavljena dekorativna tehnika uz igru malo drugačijih kružnih šablona

Neja Markičević/Cropix

Poseban izazov bila je kuhinja koja je stalno morala biti potpuno funkcionalna.

- Jedne noći došao je tim BK interijera, rastavio stari namještaj i odmah postavio novi, sve u nekoliko sati. Posebnost ovog segmenta bila su vrata na kuhinjskim otvorima koja se podižu prema gore. Zid na kojem se nalaze obložen je tapetom koja sprječava da vrata pri otvaranju naruše estetiku. Rješenje je bilo postavljanje potkonstrukcije udaljene od zida, što je omogućilo nesmetano podizanje vrata iza tapete. Tako je sačuvana vizualna konzistencija prostora, a funkcionalnost je ostala neupitna. Ova inovacija spojila je estetske i tehničke zahtjeve na najbolji mogući način, osiguravajući sklad u svakodnevnoj uporabi - dodaje.

image

U središnjoj sali je crna bravarska konstrukcija na kojoj je postavljen bršljan

Neja Markičević/Cropix

Posebna je pažnja posvećena i podnoj oblozi koja je morala biti izdržljiva i prilagođena starijem stanju bez hidroizolacije. To je isključilo mogućnost korištenja vinila, pa je izbor pao na laminat debljine 10 milimetara u klik varijanti sa sva četiri utora, a kako bi se povećala njegova otpornost, svaka je strana dodatno zabrtvljena.

- Udobnost prostora naglašena je djelomičnim postavljanjem predivnih, dubokih pliš crnih dekora za čiju je profesionalnu izradu i montažu zaslužan Ivano Art Design. Stropove, koji su bili nešto viši od tri metra, odlučila sam zadržati bijele, a u središnjoj sali kreirali smo crnu bravarsku konstrukciju na koju smo djelomično postavili bršljan, stvarajući efekt da je proklijao iz te oguljene žbuke i cigle "na divlje" i nastanio se u prostoru, za što je zaslužna ekipa iz Zelenog zida - ističe.

image

Svoje mjesto dobila je i kula Lotrščak, za čiju je izvedbu zaslužan Magis Wall tim

Neja Markičević/Cropix
image
Neja Markičević/Cropix

Vlasnici za kraj kažu kako se povjerenje koje su dali Petri pokazalo opravdanim.

- Završni rezultat premašio je naša očekivanja. Proces je bio izazovan zbog kratkih rokova i činjenice da je restoran morao ostati funkcionalan tijekom radova, ali Petra je svojim iskustvom i energijom sve odlično koordinirala. Transformacija prostora oduševila je i nas i goste, a cijelo iskustvo suradnje bilo je izvanredno - zaključuju.

Evo i malo atmosfere tijekom izvođenja noćnih radova...

image
Petra Zastavniković
image
Petra Zastavniković
image
Petra Zastavniković
image
Petra Zastavniković
image
Petra Zastavniković
image
Petra Zastavniković
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. siječanj 2025 13:53