Unikatna odjeća za brodove

Upoznajte Vanju Pedisić Švraku i Nermina Švraku, vlasnike tvrtke Frey iz Biograda koji su spojili dizajn i nautiku

Oni se vole nazivati kreativcima iz svijeta nautike. Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka, vlasnici tvrtke Frey tende, ljubav prema brodovima genetski je predodređena. Kako i ne bi bila kada dolaze iz nautičkog grada Biograda. – Jednostavno rečeno vizualiziramo, dizajniramo, krojimo i šivamo sve ono tekstilno što se može vidjeti na brodovima. Drago nam je što smo našom proizvodnom linijom luksuznih jastuka pokazali koliko nautika može biti kreativna i kako se njen stil može uklopiti u svaki interijer – s osmijehom pričaju Vanja i Nermin, koji su u ovom poslu otprilike devet godina.

Mali, ali moćan tim

– Kada smo kretali, znali smo da to neće biti laki pothvat. No silno smo željeli naučiti šivati, krojiti i vizualizirati brodske proizvode, a kako smo pritom još i ovisni o izazovima, odluka je pala – osnivamo tvrtku. I tako je krenula priča o Freyu – govori simpatični par koji priznaje kako je za njih dizajn oduvijek bio velika strast, a ova tvrtka omogućila im je da se u tom području konačno ozbiljnije okušaju. Kažu, oboje su maštoviti tipovi. Vole raditi, osmišljavati, eksperimentirati…

– Nermin je tehnički tip, on ne staje dok ne istraži kako nešto učiniti još boljim, a ja volim dinamiku i izazove, pa se kao supružnici dobro nadopunjujemo u zajedničkom poslu. Danas u tvrtki imamo malen, ali moćan tim od petero ljudi s kojima gledamo u istom smjeru. Prebrodili smo gospodarsku krizu, ostali stabilni na tržištu i dalje radimo punom parom – ističe Vanja i dodaje da su jasno podijelili proizvodne linije; proizvodnja brodskih tendi i brodskih jastuka te najnovija linija proizvodnje luksuznih jastuka.

Više od nužnog

– Tvrdimo da nema tekstilnog proizvoda za brod koji se može zamisliti, a ne izraditi. U svemu postoji samo jedno pitanje – što netko želi i koliko je spreman za to platiti. Neki proizvodi poput tendi nužni su na brodu. Od kiše, sunca, ali i dodatne investicije morate se zaštititi, ali ako želite imati više od nužnog, poput primjerice svog monograma na jastucima, tendi ili dekorativnih jastuka u svom stilu, onda ste u našoj tvrtki na dobroj adresi – objašnjavaju Vanja i Nermin, čija je poslovna filozofija: ne radimo obične brodske dodatke, već kreiramo odjeću za brodove.

– Nikad se nismo zadovoljavali time da nešto mora imati samo funkciju. Neprihvatljivo je da brod mora imati tekstilne proizvode, a da ga pritom upravo oni ne čine atraktivnim. Želimo da svaki brod bude lijep, poseban, pamtljiv… Kao što i odjeća na nama čini čuda, tako i brod dobiva nevjerojatan izgled ako ga odjenete u boje i odijela koje mu pristaju. Pritom je najvažnije pronaći savršen balans između naše vizije i potrebe klijenta.

Fokus je uvijek na detaljima. Sve mora biti precizno, usklađeno sa svim elementima i bojama u odnosu na poziciju na koju se aplicira proizvod i u odnosu na ambijent broda – kažu. Na pitanje koji se materijali i boje najčešće koriste u ovom poslu odgovaraju:

Izdržljivi materijali

– Prije svega, visoko izdržljiva akrilna platna, razni skajevi koji imaju jamstvo od 5 pa do 10 godina. Materijali izdržavaju agresivne uvijete, soli, vlage, sunca.. Tamnoplava se nekako smatra bojom nautike, i uvijek je u trendu, mada se mi volimo odmicati od tog trenda. U zadnje vrijeme volimo se igrati kombinacijama bež i smeđih tonova. Zbog spomenute filozofije, mi namećemo klijentima trendove.

Uvijek je akcent na boji i možemo reći da su klijenti mlađe dobi spremni mijenjati to nepisano pravilo tamne boje u nautici. Prihvatili su naše ideje i u konačnici bili prezadovoljni izgledom svog ‘novog’ broda – otkrivaju Vanja i Nermin. Što se tiče klijenata, oni su, naglašava bračni par, uglavnom strani državljani, ujedno privatni vlasnici brodova. Najvećim dijelom su austrijskog podrijetla, ima Slovenaca, Nizozemaca, Britanaca, a zna se naći i Australaca.

Dosta ulaganja

– Ljudi obožavaju našu zemlju i obalu i rado bacaju sidro baš ovdje. Otvoreniji su puno više nego Hrvati u svom pristupu, ali ono što izuzetno cijene je faktor vremena i povjerenje. Sve mora biti točno i na vrijeme od prvog susreta do dana isporuke. Jednom kada dobijemo njihovo povjerenje, prerastaju u lojalne klijente.

Budući da ne surađujemo s proizvođačima brodova, svaki proizvod je custom made. Svaki je unikatan i po mjeri izrađen. Nažalost, gospodarska kriza u našoj zemlji rezultirala je padom u kupnji brodova. Vlasnici bi ponekad znali reći da je brod još najjeftiniji kad se kupuje. Usluge održavanja su nužne i iziskuju dosta ulaganja.

Vrlo često u praksi je bilo da se brod uređuje baš onda kada mijenja vlasnika, jer redizajnom dobiva posve novu dimenziju, a time dobiva i na cijeni. Hrvati su oduvijek imali istančan ukus, pa se nadamo da ćemo ih češće susretati kao svoje klijente – kažu. Više pogledajte na stranici frey-tende.hr.

Ako vam se svidio ovaj članak, molimo vas da ga podijelite!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. studeni 2024 03:42