Što je zajedničko japanskim prehrambenim navikama i konceptu uređenja interijera? Što se međunarodnih dizajnera interijera tiče, poprilično. U životu primjenjuju “Hara hachi bu”, kulinarsku mudrost iz Japana koja kaže da ne jedete više od 80 posto onoga što želite. Tako se nećete osjećati pretjerano sitima, a u želucu ćete ipak imati mjesta za mali međuobrok kasnije. Ili, kao živi princip, stvorite više prostora za manje dodatke. Ovo može zvučati pomalo apsurdno na prvu, ali nije.
Druga primjena "Hara hachi bu"
Jedne od prvih koje su ovu japansku nutricionističku mudrost prenijele u sektor uređenja interijera bile su Amerikanke Clea Shearer i Joanna Teplin. Tvorci Netflixove serije “The Home Edit: Now it‘s tidying up” i primjenjuju pravilo kod opremanja, ali i pospremanja ladica, primjerice. Također su sredile ormare Eve Longorije i Khloé Kardashian. Njihov moto je: bilo da su sobe ili ormari, popunjeni trebaju biti do najviše 80 posto, a ostavljeni prazni 20 posto. To im omogućuje bolji vizualni pregled i čini cijelu priču odabranom umjesto proizvoljnom te također ostavlja mogućnost da se još nešto doda, a da nešto drugo ne mora ustupiti mjesto.
80/20 znači jasnoću, a ne smanjenje na minimum
Shearer i Teplin uvjerene su da se ormari nikada ne smiju pretrpati. Jer to također čini da se psihički bolje osjećate, što zauzvrat stvara povezanost s hranom. Za nju je stvaranje reda i jasnoće oblik brige o sebi. Stres se izbjegava, kroz “prostor koji diše”. A ako ste prvo pomislili na kraljicu pospremanja Marie Kondo, opet ste u krivu. Ne radi se o čistoj redukciji i ograničavanju stvari na najnužnije. Radi se o harmoničnom omjeru gdje 20 % postaje potencijal da se nešto malo doda. Pravilo "80/20" novi je pristup koji bi Kondo zadao nedoumice, budući da joj je trenutna uporaba uvijek bila u fokusu. I sve što ne služi ovoj svrsi je za baciti.
Ovo je najbolji način da se pridržavate načela “80/20”
Clea Shearer i Joanna Teplin također imaju savjet kako se najbolje pridržavati načela "80/20" u ladicama i ormarima: oslanjaju se na otoke i skupine. Tematski se, primjerice, odjevni predmeti vješaju na šipku za odjeću ili razvrstavaju u odjeljke. I ostaje dovoljno slobodnog prostora da se novi komad može lako sortirati bez nereda. Osim toga, postoje optički trikovi koji podržavaju "Hara hachi bu": komadi s ponavljajućim materijalima, na primjer, izgledaju skladnije i stvaraju jasan izgled. Jednako tako, višenamjenski namještaj, koji se samo po potrebi može proširiti ili povećati, ostavlja dovoljno prostora. Upravo je tih čarobnih 20 posto. Ako još uvijek tražite inspiraciju za ovaj izgled, pogledajte skandinavske brendove kao što su Hay, Audo Copenhagen, Kristina Dam, Muuto ili Ferm Living svi se oslanjaju na azijski princip. I tako stvoriti popularni Japandi stil, odnosno estetski spoj Japana i Skandinavije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....