Žiri sastavljen od poznatih hrvatskih arhitekata bira najbolje projekte u tri kategorije. Sve o projektu možete pratiti na našem webu, i to na stranici www.jutarnji.hr/grandprix. Prijave traju od danas do 10. listopada ove godine.
Danas vam predstavljamo arhitekta Vedrana Pedišića iz arhitektonskog ureda Sangrad i jedno njegovo ostvarenje - Uređenje lobbyja poslovnog tornja Zagrebtower.
Američka međunarodna škola u Zagrebu (AISZ)
Podaci o projektu:
- AUTORI: SANGRAD+AVP, Vedran Pedišić, Erick Velasco Farrera, FLANSBURGH architects, David Croteau, Jenni Katajamäki
- SURADNICI: Gordana Gregurić Miočić, Martina Petrač, Ida Katić
TEKSTUALNO OBRAZLOŽENJE
AISZ je građevina unutar odgojno obrazovnog kompleksa predviđenog s tri građevine. Pored izgrađene škole predviđena je još i izgradnja Hrvatske osnovne škole, te dječijeg vrtića.
POSTOJEĆA SITUACIJA-KONTEKST
Zadana parcela okarakterizirana je ravnom, dijelom blago naboranom i upuštenom plohom u odnosu na obodne prometnice i izgrađenu okolnu urbanu strukturu. Uz zatečeno visoko zelenilo parcelu obrubljuju potezi višestambenih, deseterokatnih zgrada.
KONCEPT
Namjeravani pristup urbanoj dispoziciji, odnosu punog i praznog unutar zadanog prostora je linearan, odvojen po zonama, pravilno ritmiziran i naslonjen na plansku matricu Novog Zagreba.
Kompoziciju čini linearan potez kompaktnih, ortogonalnih građevina uz istočnu marginu zadane parcele. Kuće drže isti pravac-obostrani perimetar i strogi visinski međuodnos.
PROSTORNA ORGANIZACIJA
Sa zatečenim stambenim objektima u kazeti traka novo planiranih građevina zatvara okvir otvoren prema sjeveru, parku Bundek i Sljemenu. U ovoj kompoziciji vanjske parterne plohe-sportska igrališta, široka su, slobodna, tampon zona i potez u sjeni između višestambenih kuća i odgojno obrazovnog kompleksa.
Uz same granice obuhvata formiran je s jedne strane zaštitni okvir-drvored prema deseterokatnicama (zapad i jug) odnosno s druge strane pristupna i parkirna površina prema prometnim koridorima (sjever i istok).
FUNKCIONALNE SPECIFIČNOSTI
Glavni ulaz u AISZ nalazi se na sjevernoj strani parcele.
Škola predstavlja određeni odmak kako od klasičnog sustava obrazovanja, tako i od klasične funkcionalne dispozicije prostora. Grupiranje učenika dijelom je po dobi, a dijelom po području interesa, klasičan frontalan odnos učitelj-učenik je povremen, djeca uče po grupama, rade zajedničke projekte, uče u učionicama i prostoru oko njih.
U prostornom smislu u našem slučaju učionica je transparentna prema okolnom prostoru koji nije hodnik već isprepleteni sustav niša uz atrij, uz knjižnicu, uz PVN, uz blagovanje...prostori se isprepliću i ulijevaju jedan u drugi. Sustav otvorenih atrija transparentna je barijera, svjetlosna, vanjska praznina ali i korisni prostor za učenje i boravak na otvorenom. Uz unutrašnja dvorišta koja dijelom drže nivo pristupne plohe, a dijelom postojeću niveletu tla vezana je i glavna vertikalna komunikacija s auditorijem koji spaja prizemlje s gornjom etažom. Ostala stubišta tretirana su kao pomoćne, servisne i evakuacijske jezgre.
Energija
Za zgradu je primjenjena dizalica topline voda-voda u kombinaciji sa solarnim fotonaponskim panelima, postavljenim na zelenom krovu, za proizvodnju električne energije čime je dobiven objekt NULTE POTROŠNJE ENERGIJE.
Biografiju arhitekta Vedrana Pedešića možete pročitati ovdje!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....