Pomagač Plato

U restoranu zaposlili robota pa ih šokirale negativne reakcije gostiju: "Ne želimo da nas poslužuje robot!"

Budući da se lokal nalazi u ruralnom području, zapošljavanje radnika predstavlja izazov kojim je vlasnica odlučila doskočiti pomoću tehnologije

I prije pandemije je ugostiteljima bilo teško naći kvalitetne radnike i posložiti uhodani sustav kuhinje i servisa u restoranima, a nakon te velike prekretnice u životima mnogih ugostiteljskih djelatnika to je postalo još izazovnije, ne samo u Hrvatskoj nego diljem svijeta. Upravo je zato vlasnica američkog steakhousea The Cazadero odlučila problemu s nedostatkom osoblja doskočiti na neočekivani način - zaposlila je robota!


U ruralnom području savezne države Oregon, u mjestu Estacada, goste restorana The Cazadero poslužuje bijeli robot na kotačima nazvan Plato, čije tijelo ima dvije razine na koje radnici u kuhinji mogu poslagati tanjure s burgerima i krumpirićima i poslati ih do odabranog stola. Plato je kreacija francuskog proizvođača United Robotics Group i zamišljen je da pomogne upravo kolektivima u ugostiteljskom i hotelskom sektoru, a svoju primjenu s lakoćom može pronaći i u raznim domovima i sličnim poslovanjima uslužnog karaktera.
image
The Cazadero/Facebook

Vlasnica The Cazadera Sherry Andrus je uključila ovog robota u rotaciju u svom restoranu jer se sam restoran nalazi u malom gradiću, udaljenom čak 45 minuta od grada Portlanda te joj je teško naći zaposlenike koji su spremni toliko putovati na posao. Zato je u ožujku ove godine posjetila Bar & Restaurant Expo u Las Vegasu, s kojeg se vratila s unajmljenim pomagačem dopadljivog izgleda. S uzbuđenjem je podijelila vijesti na društvenim mrežama, no ono što nije očekivala bila su podijeljena mišljenja njenih gostiju, od kojih su neki, kako je izjavila za Fox News, odlučili da radi tog robota ne žele više posjećivati njen restoran. Stotine negativnih komentara zatekli su Andrus, koja tvrdi da roboti nisu zamjena za konobare ni barmene, nego koristan alat koji ljudima pomaže da rade bolje svoj posao i budu učinkovitiji za goste.
image
The Cazadero/Facebook

Dok je virtualna reakcija na vijest o robotu bila žestoka, Andrus je Fox Newsu ispričala da su ljudi uživo većinom prijateljski raspoloženi. Naravno, događa se da pojedini gosti odbiju da ih poslužuje robot, što za vlasnicu ne predstavlja problem, ali ističe i da su mnogi redovni gosti prihvatili Platoa. Ono što nije mogla predvidjeti jest da će se drastično smanjiti napojnice koje gosti daju uslužnim djelatnicima. Podsjetimo, američki sustav plaća u ugostiteljskom sektoru veliki fokus stavlja upravo na napojnice, dok sami restorani svoje radnike plaćaju minimalni iznos plaće. Korištenje Platoa je tako pitanje izbora i postojećih zaposlenika, od kojih mnogi ipak odlučuju odraditi cijeli proces posluživanja sami, kako im se i ipak isplatio rad u restoranu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 14:40