Istraživanje agencije Hendal i magazina Ja Trgovac pokazalo je da čak tri od pet hrvatskih građana štedjeti na kupnji uskrsnih namirnica za predstojeće uskrsne blagdane. Njih 60 posto, naime, izjasnilo se da će štedjeti, a lani je to bilo 59 posto. Čak 93 posto građana na svom uskrsnom stolu imat će kuhana jaja, lani ih je bilo 97 posto, a slijede mladi luk s 83 posto, 1 posto manje nego prošle godine i kuhana šunka s 80 posto što je 4 posto manje - pokazalo je spomenuto istraživanje. Hren će biti na stolu 56 posto građana, rotkvice na stolu njih 45 posto, pincu ili sirnicu priuštit će si njih 34 posto (jeste li je probali napraviti po receptu Petre Jelinić), orehnjaču 29 posto, pečenu svinjetinu 24 posto građana, pogaču i pečenu janjetinu 18 posto, šunku u kruhu njih 16 posto (ako ste među njima, pronašli smo pravu, domaću), puricu s mlincima 15 posto, a sarmu 13 posto.
Nadalje, istraživanje je pokazalo kako u usporedbi s prošlom godinom tek je nešto manje onih koji planiraju raditi tradicionalni uskrsni doručak ili ručak. Naime, sada to planira 78 posto građana, dok ih je lani bilo 80 posto. Najveći dio anketiranih u nabavu namirnica za Uskrs će u hipermarkete i velike trgovine - dvije trećine njih (66 posto), što je za 6 posto više nego lani. Iz domaće, vlastite proizvodnje opskrbit će se 17 posto građana, jednako kao i prošle godine, dok supermarketi i male prodavaonice bilježe lagani pad. Tamo će kupovati 8 posto građana ili 2 posto manje nego lani, a jednako toliko ih planira opskrbu obaviti na tržnici, samo što je ovdje riječ o značajnijih 4 posto pada (lani je na tržnici kupovalo 12 posto građana), piše Večernji.hr.
Pritom će ususret Uskrsu najveći broj građana, njih 16 posto, za kupnju namirnica izdvojiti od 50 do 70 eura, dok je to lani bilo nešto većih 20 posto. Za razliku od toga, za nemalih 5 posto porastao je i broj građana koji planiraju izdvojiti znatno veći iznos, od 80 do 130 eura, kojih je ove godine također 16 posto. Potom slijede iznosi od 30 do 40 eura i 40 do 50 eura koje će izdvojiti po 14 posto građana, a njih 11 posto planira potrošiti nešto više od toga, odnosno od 70 do 80 eura.
Istraživanje su tijekom veljače 2024. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....