Jučer je Mercedes-Benz objavio da je 19. rujna, u 91. godini života preminuo legendarni dizajner Bruno Sacco. Talijan, koji je također imao i njemačko državljanstvo rođen je 12. studenog 1933. i u ranoj se mladosti zaljubio u automobile. Više od četiri desetljeća bio je dizajner u Mercedes-Benzu i podario nam je neke od najpoznatijih automobila svih vremena.
Sacco se u automobile zaljubio još kao osamnaestogodišnjak, nakon što je vidio Studebaker Commander Regal iz 1950., dok je vozio bicikl ulicama Tarvisija. Prema njegovim riječima, nakon toga "nije mogao izbaciti taj automobil iz glave i znao je da je što želi raditi u životu".
Nakon studija strojarstva na Politehničkom sveučilištu u Torinu, prvo je potražio posao u tvrtkama Ghia i Pininfarina, no ubrzo se preselio u Njemačku kada su se njegovi napori pokazali neuspješnima. Daimler-Benz ga je angažirao kao dizajnera 1958. i isprva je u Njemačkoj namjeravao ostati samo kratko. No njegov brak s Berlinčankom Annemarie Ibe 1959. godine i rođenje njihove kćeri Marine sljedeće godine, natjerali su ga da promjeni svoje planove za budućnost. U Njemačkoj će ostati do kraja života i nikada više neće promijeniti poslodavca.
Sacco se uspinjao kroz korporativne ljestvice u Daimler-Benzu tijekom sljedećih petnaest godina, postavši glavni inženjer 1974., prije nego što je 1975. preuzeo mjesto voditelja dizajnerskog centra Daimler-Benza u Sindelfingenu. Tijekom sljedećih četvrt stoljeća, do odlaska u mirovinu 1999., bio je odgovoran za dizajn svakog Mercedesovog cestovnog automobila, autobusa i kamiona. Među njegovim brojnim kreacijama su brojne legende: konceptni automobil C111, tri uzastopne generacije luksuznih limuzina S-klase (W126, W140 i W220), dvije legendarne generacije E-klase (W124 i W210), Mercedes 190 (W202), prva generacija C-klase (W203), kabriolet SL (R 129), modeli CLK i SLK te prva M-klasa. Sacco također dao značajan doprinos dizajnu Mercedesa "E-klase" W123, najprodavanijeg Mercedes-Benza ikada.
Saccov omiljeni dizajn, zbog njegovog značaja za povijest tvrtke, bio je Mercedes 190 predstavljen 1982., dok s dizajnom S-klase W140 iz 1991. (popularni Genscher) nije bio zadovoljan. Smatrao je da je gornji dio karoserije ovog automobila bio 10 cm previsok i činio dizajn auta neskladnim. Kad je otišao u mirovinu, zamijenio je svoj stari crveni SLK kabriolet tamnoplavim Mercedes-Benzom 560SEC (C126) kojeg je posjedovao do smrti. Osim ovog automobila u trenutku smrti bio je i vlasnik Coupe verzije E-klase iz 2019. godine.
Saccu je trebalo nekoliko godina da u potpunosti shvati stil dizajna u Daimler-Benzu, budući da nije bilo "pisanih dizajnerskih zakona". Zato je slijedio filozofiju suosnivača tvrtke Gottlieba Daimlera koja je imala jednostavan moto: ‘Ništa osim najboljeg‘.
Dugo je zagovarao "horizontalnu homogenost" i "vertikalni afinitet", izraze koje je koristio za opisivanje kontinuiteta i homogenosti Mercedesovog dizajna. Horizontalna homogenost uobičajena je stilska karakteristika između različitih modela u asortimanu proizvođača. Trebao je postojati jak vizualni odnos između najmanjeg i najvećeg automobila u ponudi. Vertikalni afinitet je zahtjev da nasljednici automobila ne budu stilski zastarjeli, čime se osigurava veća bezvremenost dizajna. Sacco je smatrao da je to od posebne važnosti za Mercedes, čija je reputacija dugovječnosti automobila značila da je njihov tipični životni ciklus iznosio 20 do 30 godina.
Sacco je skupio brojne nagrade i počasti tijekom svoje karijere. Njegov cjelokupni opus priznao je časopis Car Magazine kada ga je proglasio "Dizajnerom dizajnera" (1996.) prema izboru četrdeset njegovih kolega. Dobio je i nagradu EyesOn Design za životno djelo u dizajnu 1997. godine. Ušao je u uži izbor kao jedan od 25 automobilskih dizajnera stoljeća (1999.) te je uvršten u Automotive Hall of Fame 2006. i Europsku automobilsku kuću slavnih 2007. godine. U domovini je 1991. godine odlikovan Velikim službenim ordenom za zasluge Republike, a 2002. godine dobio je počasni doktorat Sveučilišta u Udinama.
Bruno Sacco je tvrdio da je "Mercedes bio njegov život" i jednom je prilikom izjavio da "Mercedes-Benz uvijek mora izgledati kao Mercedes-Benz." Tog mota se, bez sumnje, držao do kraja svoje karijere.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....